[Notificaties] Topictitel niet altijd goed te achterhalen

Pagina: 1
Acties:

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Nav een eerdere bug report wordt de tekst nu afgekapt in notificaties zodat het netjes consistent uitgelijnd blijft, maar dit heeft een negatief gevolg voor het achterhalen waar de notificatie nou precies vandaan komt. Zie voorbeeld hieronder. De onderste is prima te lezen, de middelste is nog te begrijpen, maar de bovenste is alles behalve duidelijk, aangezien er nogal veel 'Het grote....' topics zijn. Een mouse-over laat geen titel zien, zoals dat bij bijvoorbeeld de Tracker wel gebeurt.

Welk topic is dit in?

Kan hier iets voor geregeld worden? Het afkappen is überhaupt al lelijk gedaan, want er is geen enkele indicatie dat er nog iets meer zou moeten staan. Een '...' is wel het minste wat er toegevoegd had kunnen worden. Overal wordt dat al toegepast, behalve hier.

Kijk ik naar het element, dan is ook duidelijk wat er gebeurt en waarom de '...' mist:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
.notificationsPopup .notification .postInfo {
    max-height: 76px;
    overflow: hidden;
}

Het element wordt gewoon keihard een max-height gegeven zonder fatsoenlijk de tekst af te breken, want de volledige tekst staat er nog gewoon. Ik snap dat sommige dingen 'even snel' gedaan worden, maar dit kan toch veel mooier opgelost worden?

Ik heb het ondertussen in m'n eigen custom css aangepast om geen max-height te hebben, dat visuele verschil boeit mij minder dan het vreemd afkappen momenteel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die max-height werkt prima zonder custom CSS. Ik heb nog nooit een afgeknipte topictitel gezien, ongeacht hoe lang de naam van de gebruiker of de titel van het topic is. Zo te zien komt het door je absurd brede font. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

text-overflow: ellipsis kan niet op wrapped content. Dat is de reden dat we niet netjes kunnen afkappen.

Intentionally left blank

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

NMe schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:20:
Die max-height werkt prima zonder custom CSS. Ik heb nog nooit een afgeknipte topictitel gezien, ongeacht hoe lang de naam van de gebruiker of de titel van het topic is. Zo te zien komt het door je absurd brede font. ;)
Dan reageer je niet in genoeg topics... :+
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9Xx4Ks5Sl2v11WssNXyYYc8K/full.png

Overigens lijkt me dit een direct gevolg van uitlijning lange titels bij notificaties, wat imho nog lelijker was. Laten zien dat het om afgekapte tekst gaat zou wel een plus zijn hier. Dit noemt HoT in de TS al :F. Waar is mijn koffie?

[ Voor 22% gewijzigd door Migrator op 19-03-2016 09:37 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

crisp schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:26:
text-overflow: ellipsis kan niet op wrapped content. Dat is de reden dat we niet netjes kunnen afkappen.
Maar waarom überhaupt afkappen? Komt dat door mijn bugreport? :? Dit noem ik namelijk niet een fix en is mijn topic ten onrechte verplaatst naar BFA ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 19-03-2016 10:29 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Migrator schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:30:
[...]

Dan reageer je niet in genoeg topics... :+
[afbeelding]
Dan nog is het daar natuurlijk veel minder problematisch dan in de voorbeelden van HoT. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
NMe schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:20:
Ja, in dit voorbeeld heb ik 't font wat vergroot, want de standaard grootte van 12 is niet echt leesbaar op m'n HTPC vanaf de bank. :P Maar zoals Evest zegt is het niet alleen daarom een issue, genoeg titels die spontaan afgebroken worden.
crisp schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:26:
Het leuke is, dat toen ik de max-height uitschakelde tijdens inspect element en de overflow:hidden liet staan, de tekst prachtig uitlijnde. Het loopt nu alleen een paar regels verder waardoor je verschillende hoogtes hebt in notificatie.
Migrator schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 09:30:
Overigens lijkt me dit een direct gevolg van uitlijning lange titels bij notificaties, wat imho nog lelijker was. Laten zien dat het om afgekapte tekst gaat zou wel een plus zijn hier. Dit noemt HoT in de TS al :F. Waar is mijn koffie?
Hehe, ik lees MF en SB regelmatig en wist dat het al gemeld was. En itt veel andere gebruikers, zoek ik wel eerst hier om te controleren of het niet eerder is gemeld (en in dit geval om het oorspronkelijke probleem te vinden) voordat ik een topic maak. :)
Raven schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:16:
[...]

Maar waarom überhaupt afkappen? Komt dat door mijn bugreport? :? Dit noem ik namelijk niet een fix en is mijn topic ten onrechte verplaatst naar BFA ;)
Zoals ik in de OP meld, is de tekst er volledig. Het wordt alleen visueel afgekapt, de tekst zelf gebeurt niets mee.
NMe schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:50:
[...]

Dan nog is het daar natuurlijk veel minder problematisch dan in de voorbeelden van HoT. :P
Mijn aangepaste font-size maakt het alleen maar duidelijker. Het viel mij al eerder op namelijk en in dit geval had ik dus geen idee (voor de tweede keer zelfs) in welk topic er nou precies gereageerd was. Geef toe, het ziet er gewoon niet uit dat de topictitel opeens stopt terwijl je weet dat er meer hoort te staan.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Mja, als je zelf de fontgrootte aanpast dan kan je net zo goed ook de (max-)height aanpassen. In feite veroorzaak je je eigen probleem. De fontgrootte en size zijn samen met de teksten zelf zo gekozen dat >90% gewoon past...

Intentionally left blank

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topicstarter
Als de eerste regel langer wordt, bijvoorbeeld omdat twee personen met een relatief lange nicknaam je een thumbs up geven voor dezelfde post of op reageren dan past het ook niet meer netjes. Een titel-tag voor de mouse-over zou dan op z'n minst wel op de plaats zijn.

Zoals ik ook al zei, ik heb de max-height al aangepast voor mijzelf, dus dat probleem is er niet meer. Het gaat er meer om voor mensen die niet de hele site aanpassen met CSS. ;)

Pagina: 1