Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-04 10:59

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Hallo,
Ik ben al de hele avond bezig met portforwarding. Ik wilde een nieuwe regel maken maar wat ik ook doe, het wil niet werken. Ik heb al vaak portforwarding gedaan maar op een of andere manier lijkt het er op dat de router simpelweg niet de poort open zet.

Ik heb het volgende geprobeerd:
- regel aangemaakt --> reboot --> test = nog steeds dicht
- regel opnieuw aangemaakt = nog steeds dicht
- regel aangepast naar andere poort , zowel intern als extern veranderd = nog steeds dicht
- regel aangepast: ander IP gekozen = nog steeds geen resultaat.
- bestaande, werkende regel opnieuw aangemaakt= werkt in eens niet meer.

mijn versie is V1.0.4.30_1.1.67
Ik had straks wel een taal update maar daarvoor leek het ook niet te werken. Volgens de update tool zijn er geen nieuwere versies terwijl ik online wel over een v1.0.6 zie waar dit soort issues schijnbaar voor schijnt te komen.

Heeft iemand nog tips voordat ik hem hard reset?

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
subtiel schopje

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:40
Hoe ziet je netwerk eruit? Toevallig een modem welke ook Routert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Nee dat niet. Ik heb een glasvezelmodem --> kabel --> deze router. Hiervoor had ik ook geen problemen met de portforwarding. Het enige wat ik nu zie is dat poorten die ik open zet, niet open worden gezet op de router. Dit zie ik altans met portscans op internet voor die specifieke poort. Het lijkt wel alsof de router ze niet open zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
wvdburgt schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:58:
Nee dat niet. Ik heb een glasvezelmodem --> kabel --> deze router. Hiervoor had ik ook geen problemen met de portforwarding. Het enige wat ik nu zie is dat poorten die ik open zet, niet open worden gezet op de router. Dit zie ik altans met portscans op internet voor die specifieke poort. Het lijkt wel alsof de router ze niet open zet.
Mooi hoor, die poortscans. Die ga je alleen werkend krijgen met TCP poorten waar een service achter draait die "antwoord" op die scan. UDP ga je niet werkend krijgen

Maar forward nu gewoon eens een poort zoals TCP 80, en draai er dan een webserver op. Kan je die webserver dan benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Folkie
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 18:28
wvdburgt schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:58:
Dit zie ik altans met portscans op internet voor die specifieke poort. Het lijkt wel alsof de router ze niet open zet.
Draait er sowieso wel iets achter de poort die je openzet?
Als er niets draait of zoals RobinF al zegt het UDP is, dan gaan de poort scan tooltjes niets zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Ik weet 100 % zeker dat de portforwarding goed is in de webui. Ik heb dit ook al heel vaak gedaan. Het is dus niet iets van: ik snap het niet of ik doe iets fout. De router lijkt gewoon simpelweg niets te doen. Vandaar dat ik ook ervaringen vraag van anderen. Mocht dat niet helpen ben ik bang dat ik hem moet resetten maar daar heb ik alsnog even geen trek in (heb zo'n 30 forwardings die ik niet met de hand opnieuw wil invoeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvdburgt

wvdburgt

MacOS all the way baby!

Topicstarter
Ok ik heb wat testen gedraaid. Inmiddels kan ik met zekerheid vast stellen dat het of aan de applicatie ligt of de firewall. Ik heb de router volledig gereset en opnieuw geconfigureerd. Dit leek niet te helpen. Ook heb ik een tweede router geprobeerd. Dit leverde het zelfde resultaat op. Daarom denk ik dat het eerder aan de applicatie ligt dan aan mijn router. Ik vermoed dat een update roet in het eten gooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Zou je iets meer info willen geven?
Welke applicatie?
Welke poort?
Welk protocol?
Draait de applicatie als je test?
Waarmee test je?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r5copa
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-08-2024
Hier geen problemen met de port forwarding , zowel met de 1.0.6 als de 1.0.4 firmware... ben toch wel weer terug gegaan naar de 1.0.4 ivm wifi die af en toe niet lekker werkte.

Maar idd iets meer info ..welk apparaat of app je iets van wilt forwarden is wel handig .
Wellicht staan de ip setting van je apparaat niet goed ?

[ Voor 29% gewijzigd door r5copa op 28-03-2016 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvd
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 14:34
Voor wat het waard is... ik heb de dd-wrt firmware op mijn R7000 geflashed omdat ik open-vpn wilde gebruiken.
Hier kun je zonder problemen de benodigde poorten forwarden.
Al mijn security cams (6) zijn gewoon extern te benaderen.

suc6 verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pablamor
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 24-08 18:44
Kijk bij je cams en andere apparaten of de gateway en evt. DNS wel goed staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Pablamor schreef op zondag 24 juni 2018 @ 16:56:
Kijk bij je cams en andere apparaten of de gateway en evt. DNS wel goed staat.
En kijk jij de volgende keer goed naar de datum van het topic waar je op reageert? :)

Dit topic is meer dan 2 jaar oud.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.