Macbook pro 8.2 (early 2011) wordt heet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shck.wav
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 15:26
Dag tweakers,

Sinds kort wordt mijn macbook pro heel warm. Wel 92 graden celsius! :(
Nu heb ik de koelpasta vervangen en de temperaturen zijn omlaag gegaan met 10 graden celsius. Maar dit voorkomt niet dat de fans bij ongeveer 15% CPU gebruik toch de 4000 toeren aan tikken (en dus hoorbaar zijn).

Kent iemand dit probleem en heeft hier een oplossing voor?
Is er wellicht een koelpasta die zeer geschikt is voor de macbook?
Ik heb nu Arctic MX-4 gebruikt.

Alvast bedankt voor al jullie tijd en moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Maak even een nieuw account aan en ga daar eens mee werken om te kijken of die dat daar ook doet. Wanneer je MBP daar niet zo heet wordt dan weet je dat het software is die je in de weg zit. Dit zou je vervolgens terug moeten kunnen vinden in Activiteitenweergave.

Ik neem gemakshalve even aan dat wanneer je de koelpasta hebt vervangen je de ventilator ook schoon hebt gemaakt. En dan met name het uitblaasroostertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky0wn
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:59
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 15 inch late 2011. Enige wat bij mij hielp was het programma turbo boost switcher te downloaden. Is overigens gekomen na een update van OSX.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:52
De laat 2011 heeft een probleem met de GPU waardoor deze kapot kan gaan door hitte. Ik zou hem nu juist lekker heet laten worden en goed backups maken. Klapt ie er dan uit krijg je gratis een replacement tot eind 2016