Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 20:57

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Ik wil mijn oude game pc nieuw leven inblazen voor mijn partner. Mijn vraag is eigenlijk heel simpel: ik wil een SSD erin knallen, echter is er 1 probleem: de kast die ik daarvoor heb, de Thermaltake Armor VA8000SWA heeft enkel 5,25" sloten en 1 HDD cage met 3x3,5" ruimte:
Afbeeldingslocatie: http://www.flageshop.com/photo/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=171&g2_serialNumber=2

Omdat het dus een oude kast is (2007), heb ik veel onderdelen niet meer, maar waar ik dus naar op zoek ben is dat ik 1 van die 5,25" bay kan voorzien van een converter naar 2,5".
Ik heb me werkelijk te pleuris gezocht op ebay en amazon, maar ik kan gewoon niks vinden. Ook op thermaltake website zelf niet. Ik heb er ene gevonden, maar die is alleen geschikt voor een ander type. De bestaande HDD cage daar moet je de schijven in schuiven zeg maar, dus daar valt niks in te schroeven, dus ik kan een 3,5->2,5 daar niet in krijgen.
Ik zie net dat die hele cage eruit kan en wellicht wel kan schroeven. Zou een "universele" 3,5"->2,5" converter passen?

Heeft iemand een idee waar ik nog meer kan zoeken, ik ben de draad kwijt. Kan toch niet zo zijn dat ik nu een nieuwe kast moet gaan kopen omdat een SSD niet erin past 8)7

Ik heb thermaltake al gemailed maar tot op heden geen response...ze hebben t druk daar geloof ik.

[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 18-03-2016 22:22 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Beste antwoord (via Deathchant op 19-03-2016 11:53)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Sharkoon bayextension

Kun je in een 5,25"bay 1x 3,5" en 2x 2,5"plaatsen of 4x 2,5"

Als je meer wilt weten DM me maar, heb er 2 weken geleden één gekocht voor een modje :)

Gabriël AM5

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat geval plak ik de ssd met dubbelzijdig tape tegen de zijkant of op de bodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Uiteraard is dat voorlopig niet de bedoeling :P
Wanneer universele dingen zouden passen kan ik wellicht deze nemen:

http://www.informatique.n...h-bayextension-zwart.html

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Deathchant schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:33:
Wanneer universele dingen zouden passen kan ik wellicht deze nemen:
"Wie niet waagt, blijft maagd", zegt men. Ik maak jouw rekening niet, maar voor dat bedrag durf ik al wel eens iets kopen om te testen of het zou kunnen werken. Eventueel de case wat modden met een dremel om schroefgaatjes op de juiste plaats te verkrijgen en wat die geleiders te verwijderen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Sharkoon bayextension

Kun je in een 5,25"bay 1x 3,5" en 2x 2,5"plaatsen of 4x 2,5"

Als je meer wilt weten DM me maar, heb er 2 weken geleden één gekocht voor een modje :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Of gewoon de pauperoplossing nemen en los aan de kabels laten hangen. Dingen wegen niks :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Topicstarter
Bedankt, ik denk dat ik idd de gok eens ga wagen met die sharkoon!
EDIT: die pauperoplossing is wellicht niet zo gek; tis een SSD, die is niet perse schokgevoelig. Maar CRC errors is ook niet leuk :P

[ Voor 50% gewijzigd door Deathchant op 19-03-2016 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknessblade
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 22:22
je kan de kast ook simpeler doen:

een 5.25" naar 3.5" bracket
en dan een 3.5" naar 2.5" bracket (worden meestal met een ssd meegeleverd)
of je doet een ssd bracket in de top HDD holders.
--------------------
ik heb namelijk exact diezelfde kast, (van een tweaker overgenomen)
deze miste wel wat meer onderdelen dan de jouwe (top HDD bracket) (was niet zo erg dat er dingen missen, voor een gratis kast)
maar het is een prima kast, met veel ruimte om nog waterkoeling in te bouwen (doe dit mischien later)

---------------------
in vergelijking met koeling met mijn oude sharkoon vaya value

is er een 20C verschil minimaal

in de sharkoon onder
IDLE: 40-50C
FULL LOAD 60-80C

in de thermaltake:
IDLE 30-40C
FULL LOAD: 50C MAX
-------------------
PS heb je mischien nog de lock sleutel??
ik heb deze namelijk niet.

kan je me dan foto's mailen (stuur dan wel effe een PM)
indien je in de buurt woont, kan je dan effe langskomen kan ik er een replica van maken. zodat ik mijn kast kan locken

kan je ook enkele foto sturen van de HDD bracket kan ik kijken of ik andere heb liggen die er ook op passen.
-------------------
wel effe een tip, de motherboard standof zijn vrij uniek, en hebben echt een bepaalde lengte/schroefdraad, andere passen er niet bij (heb het getest)
Pagina: 1