ROM-developer hier: soms is het hardwarematig wel mogelijk, maar werkt de software niet (goed) samen. Voorbeeld: de Galaxy A5 heeft een FM tuner, maar er zijn geen specsheets en drivers voor (lees: die werken met) Marshmallow. Voor een FM-radio ga ik natuurlijk geen ROM als onstabiel afstempelen.
Er zijn voor genoemd toestel wel wat testjes, maar de mobiele radio crasht na het uitschakelen samen met de audiolibraries.
Voor dat soort chipjes (de meeste 3rd party chipjes) geeft de bakker gewoon basis info en een driver. Grotere bedrijven (Quallcomm bijvoorbeeld) hebben ook sourcecode - die gebruik ik ook - maar een relatief kleine fabrikant gaat geen sources uitbrengen en zegt tegen de fabrikant (meestal zijn er contracten getekend) "succes ermee" na dat het contract is afgelopen.
Edit:
Nederlandse carriers hebben
niks te maken met apparatuur in een telefoon. In de VS zijn er inderdaad andere varianten van toestellen die fysiek anders zijn. T-Mobile kan en gaat geen specifiek chipje voor één klant aanzetten. Met moderne technieken is daar ook geen nut voor.
Edit2:
Offtopic:
Wil je alsjeblieft zo vriendelijk zijn om de "Wijzig"-knop te gebruiken?
Edit3:
Wat even in me opkwam: die lobbyist-organisaties lijken mij een situatie waarin een mug tegen een olifant schopt. Die olifant voelt er niks van en zal het daarom dus negeren.
[
Voor 26% gewijzigd door
SampleUser op 19-03-2016 00:06
]