Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 518173

Topicstarter
Beste,

Vrijwel alle smartphones hebben een fmradio-chip. In America zijn ze met allerlei initiatieven bezig om carriers aan te sporen om de chip te activeren.Bvb nexradio.
Wie stuurt er mee een berichtje naar tmobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Wat heeft een provider te maken met het wel of niet beschikbaar zijn van FM-radio op je toestel?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Freeradiomyphone.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De provider kan de chip activeren is niet zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Heb je ook bronnen van bovenstaand gewauwel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nexradio en freeradiomyphone.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Freeradioonmyphone.org sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Freeradioonmyphone.org en nextradio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
En heb je ook onpartijdige bronnen, die bij voorkeur kloppen? Het toestel dat hier naast mij ligt heeft volgens hun namelijk een FM tuner, maar dat is dus NIET het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mijn S5jes hebben zover ik weet toch echt geen FM tuner ingebouwd? :P

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Volgens mij hebben ze er allemaal een maar dus niet geactiveerd. Blijkbaar hebben ze de carriers in America zover gekregen om ze te activeren. Heb al een mailtje naar tmobile gestuurd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Hoe zou een carrier de hardware in *mijn* foon moeten kunnen unlocken?.
Anoniem: 518173 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:18:
Volgens mij hebben ze er allemaal een maar dus niet geactiveerd.
Dat is nog steeds geen bron.

[ Voor 59% gewijzigd door TommyboyNL op 18-03-2016 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Volgens mij hebben ze er allemaal een maar dus niet geactiveerd. Blijkbaar hebben ze de carriers in America zover gekregen om ze te activeren. Heb al een mailtje naar tmobile gestuurd.
ALs je goed leest lijkt de Samsung S5 sprint versie de fm radio. Die word niet buiten de VS verkocht.

Maar nergens kan ik zo snel hard bewijs vinden dat het waar is.

[ Voor 7% gewijzigd door geforce5_guy op 18-03-2016 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-06 13:49
De markt in USA is anders dan in de rest van de wereld. Wat ze daar hebben is anders dan wat we hier hebben. Daar is een telefoon een onderdeel van de provider, hier is het een ding op zich zelf. De provider beslist niet over welke hardware er in zit en of het aan of uit staat. Alleen sim locks zijn hier nog over en ook dat verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 15:31

lasharor

7 december 2004

Het wilt niet per definitie zeggen dat wanneer een telefoon een chip heeft die FM ontvangst mogelijk maakt ook daadwerkelijk aan alle voorwaarde voldoet. Vaak zie je bijv. dat er dan geen radio antenne mee genomen is in het PCB design.

Zo makkelijk is het allemaal niet. Kan me sowieso voorstellen dat inderdaad de versies in landen als de USA anders zijn dan die in Europa. Uit eigen ervaring weet ik dat bij Samsung toestellen de verschillen soms relatief groot kunnen zijn. Ook bij andere toestellen zitten bepaalde zaken vaak op een andere plek vergeleken met toestellen uit een ander werelddeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
Volgens mij zijn de chips van Broadcom allemaal een gecombineerde chip. Zit de radio altijd op, maar vaak gewoon uit. Zit in de hardware ergens ingesteld.

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Alleen brengen de carriers in Amerika dus branded toestellen uit.

Hier in Europa kennen we dat (gelukkig) bijna niet meer. Ik kan mijn Moto op elke provider gebruiken die ik wil.

In Amerika moet je goed opletten welk toestel je koopt, want het kan voor komen dat je met je AT&T toestel, niet op het netwerk van Sprint of T-mobile kan!

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik begrijp dat er ook acties geweest zijn in Engeland door de BBC. Zijn daar de toestellen dan ook anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Anoniem: 518173 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:20:
Ik begrijp dat er ook acties geweest zijn in Engeland door de BBC.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
http://www.dailymail.co.u...ce-listen-radio-free.html
Begrijp het nu volgens mij beter 1. de chip is aanwezig(meestal) maar moet 2. door smartphone maker ook verbonden worden met de hoofdtelefoon aansluiting en dan nog eens 3. door de provider (in America althans) geactiveerd worden. En 4 via n update moet er een stukje software op de telefoon worden gezet om de nextradio app (vooralsnog alleen beschikbaar in Amerika maar ze willen wereldwijd werken en lobbyen)zijn werk te kunnen laten doen.

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 518173 op 18-03-2016 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13-06 16:01
ROM-developer hier: soms is het hardwarematig wel mogelijk, maar werkt de software niet (goed) samen. Voorbeeld: de Galaxy A5 heeft een FM tuner, maar er zijn geen specsheets en drivers voor (lees: die werken met) Marshmallow. Voor een FM-radio ga ik natuurlijk geen ROM als onstabiel afstempelen.

Er zijn voor genoemd toestel wel wat testjes, maar de mobiele radio crasht na het uitschakelen samen met de audiolibraries.

Voor dat soort chipjes (de meeste 3rd party chipjes) geeft de bakker gewoon basis info en een driver. Grotere bedrijven (Quallcomm bijvoorbeeld) hebben ook sourcecode - die gebruik ik ook - maar een relatief kleine fabrikant gaat geen sources uitbrengen en zegt tegen de fabrikant (meestal zijn er contracten getekend) "succes ermee" na dat het contract is afgelopen.

Edit:

Nederlandse carriers hebben niks te maken met apparatuur in een telefoon. In de VS zijn er inderdaad andere varianten van toestellen die fysiek anders zijn. T-Mobile kan en gaat geen specifiek chipje voor één klant aanzetten. Met moderne technieken is daar ook geen nut voor.

Edit2:

Offtopic:

Wil je alsjeblieft zo vriendelijk zijn om de "Wijzig"-knop te gebruiken?

Edit3:

Wat even in me opkwam: die lobbyist-organisaties lijken mij een situatie waarin een mug tegen een olifant schopt. Die olifant voelt er niks van en zal het daarom dus negeren.

[ Voor 26% gewijzigd door SampleUser op 19-03-2016 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ik mis ook de FM radio niet op mn Telefoon.. of ik neem m'n DAB+ radiotje mee, stream wel via 4G ( 12GB bundel..) of speel wel een flacje af vanaf mn SD kaart..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23:49

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het forum is niet bedoeld voor dit soort dingen, dus een slotje erop.
Het forum is niet bedoeld om mensen op te roepen. Ook is het achter elkaar posten niet toegestaan, pas dan je laatste post aan als je de laatste poster was.

[ Voor 53% gewijzigd door janvanduschoten op 20-03-2016 13:31 ]

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.