xubuntu 14.04 LTS -> kodi start niet..

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-06-2024
hallo,

wie kan me helpen?

kodi wil niet meer starten.. ik kan hierover niet iets vinden hier over op internet, qua linux kennis houd het hier wel een beetje op voor mij.

user@user-P55:~$ kodi
Segmentation fault (core dumped)
find: ‘/home/user/.gvfs': Toegang geweigerd
find: ‘/home/user/.dbus': Toegang geweigerd
/usr/bin/kodi: 118: [: |/usr/share/apport: unexpected operator
Crash report available at /home/user/kodi_crashlog-20160318_175138.log

in de crashlog staat :

edit:
pastebin tip

http://pastebin.com/UspdGVxD

edit:

Intel Core i5 760
Gigabyte GA-P55-USB3
Sapphire Radeon HD 5670 Ultimate 1024 MB [ATI]

[ Voor 118% gewijzigd door _hein_ op 23-03-2016 20:30 ]

Beste antwoord (via _hein_ op 18-03-2016 20:21)

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Blijkbaar is er iets mis met het display subsystem. Kodi is dan weer zo spartaans dat het crasht op een bogus pointer...

Wat zegt je Xorg.0.log? Kun je daar errors vinden?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 08:10
Blijkbaar is er iets mis met het display subsystem. Kodi is dan weer zo spartaans dat het crasht op een bogus pointer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
Thralas schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 18:36:

een regel met een error... kan het hele bestand niet posten deze overschrijd de maxiumum.. als het met de video driver te maken heeft ga ik deze eens opnieuw installeren..

edit:
pastebin

http://pastebin.com/5Mv2fKsU

edit:

bedankt voor een duwtje in de juiste richting..

het was de video driver, dit gebeurt wel vaker na een update..
Maar dan start het systeem op met een zwart scherm of de dual monitor setup is weg. waarna de driver via omwegen opnieuw geïnstalleerd moet worden..

nu leek alles gewoon te werken incl. amdcccle en dual monitor setup. [behalve Kodi & en enorme lag in de alt-tab]

[ Voor 58% gewijzigd door _hein_ op 18-03-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hintje voor volgende keer: http://pastebin.com/ om je code te posten. Let er wel even op dat je geen usernames/password per ongeluk daar post.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _hein_
MAX3400 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:08:
Hintje voor volgende keer: http://pastebin.com/ om je code te posten. Let er wel even op dat je geen usernames/password per ongeluk daar post.
iets overzichtelijker zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

_hein_ schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:43:
het was de video driver, dit gebeurt wel vaker na een update..
Maar dan start het systeem op met een zwart scherm of de dual monitor setup is weg. waarna de driver via omwegen opnieuw geïnstalleerd moet worden..

nu leek alles gewoon te werken incl. amdcccle en dual monitor setup. [behalve Kodi & en enorme lag in de alt-tab]
Hoe heb je de driver geïnstalleerd dan? Normaal gesproken zouden updates geen problemen moeten geven, maar als je de boel handmatig hebt gedaan, ipv de driver uit de repo te halen en een fatsoenlijke werkende DKMS (dat zou in principe automatisch moeten gaan), dan is het niet zo vreemd dat je elke keer problemen krijgt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
Hero of Time schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 23:08:
[...]

Hoe heb je de driver geïnstalleerd dan? Normaal gesproken zouden updates geen problemen moeten geven, maar als je de boel handmatig hebt gedaan, ipv de driver uit de repo te halen en een fatsoenlijke werkende DKMS (dat zou in principe automatisch moeten gaan), dan is het niet zo vreemd dat je elke keer problemen krijgt.
Ik kreeg het met de driver uit de repo nooit goed voor elkaar om de dual monitor setup goed werkend te krijgen. Kodi werd dan verspreid over de tv en pc monitor, dit werd als 1 groot scherm gezien. Via amdcccle of het bewerken van xorg.conf kreeg ik dit niet fix.

Met de driver rechtstreeks van AMD lukte dit wel.
Zodoende doe ik het al een hele poos op deze manier, misschien dat het inmiddels wel anders kan maar nooit geprobeerd.

De laatste keer bij het herinstalleren van xubuntu hoefde ik zelfs niets aan te passen in xorg.conf, alles ging in een keer goed met amdcccle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Er is functioneel geen verschil tussen die van de AMD site en fglrx uit de repo, behalve het DKMS deel dan voor de kernel module bij updates.

Je hebt nu bepaalde instellingen gedaan, controleer je xorg.conf en maak hier een backup van voor de zekerheid. Verwijder dan de versie die je van AMD hebt gedownload en installeer de repo versie. Met wat mazzel blijft je config zoals die was en heb je geen last meer van een niet-werkende driver na updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
kodi 16?
zet dit eens in je xorg.conf en kijk of het werkt.

Section "Device"
Identifier "Intel Graphics"
Driver "intel"
Option "AccelMethod" "uxa"
EndSection

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Thc_Nbl schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 21:12:
kodi 16?
zet dit eens in je xorg.conf en kijk of het werkt.

Section "Device"
Identifier "Intel Graphics"
Driver "intel"
Option "AccelMethod" "uxa"
EndSection
Hoe gaat dat werken bij een ATi/AMD videokaart? Wil je de volgende keer even het topic lezen voordat je reageert? De TS heeft hier nu niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
Hero of Time schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:44:
Er is functioneel geen verschil tussen die van de AMD site en fglrx uit de repo, behalve het DKMS deel dan voor de kernel module bij updates.

Je hebt nu bepaalde instellingen gedaan, controleer je xorg.conf en maak hier een backup van voor de zekerheid. Verwijder dan de versie die je van AMD hebt gedownload en installeer de repo versie. Met wat mazzel blijft je config zoals die was en heb je geen last meer van een niet-werkende driver na updates
zal het de volgende keer bij herinstalleren proberen, nu werkt alles weer naar behoren.
["If it ain't broke, don't fix it."] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Leuk, nu werkt alles idd. Totdat je weer een kernel update krijgt en die zal niet lang op zich laten wachten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
Hoe gaat dat werken bij een ATi/AMD videokaart? Wil je de volgende keer even het topic lezen voordat je reageert? De TS heeft hier nu niets aan.
Oeps, die heb ik gemist.
Het topic verwijst niet naar Ati namelijk, en in de logs zag ik geen at meldingen.
De verwijzig die ik had het te maken met bugs in de intel driver trouwens, mochten andere dit lezen.

Als hij dan toch gaat herinstalleren, pak even de howto erbij van het kodi forum, wel aan te raden.

[ Voor 12% gewijzigd door Thc_Nbl op 21-03-2016 12:10 ]

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _hein_
Hero of Time schreef op zondag 20 maart 2016 @ 14:31:
Leuk, nu werkt alles idd. Totdat je weer een kernel update krijgt en die zal niet lang op zich laten wachten. ;)
ik zal dan tzt mn bevindingen wel melden.. of hier nog een paar vragen posten :)
Thc_Nbl schreef op maandag 21 maart 2016 @ 12:08:
[...]

Oeps, die heb ik gemist.
Het topic verwijst niet naar Ati namelijk, en in de logs zag ik geen at meldingen.
De verwijzig die ik had het te maken met bugs in de intel driver trouwens, mochten andere dit lezen.
Het was wel te lezen in de crash log, maar deze is verplaats naar pastebin om het overzichtelijk te houden..

[ Voor 42% gewijzigd door _hein_ op 23-03-2016 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thc_Nbl
Wil je nu echt een goede opzet.

Loop deze even door.
(ati)
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=174854

(intel)
http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=231955

En zoals je ziet beide opzets zijn hetzelfde.

Lees vooral ook de paar posts eronder, staat diverse tips mocht je tegen problemen aan lopen.

Verder raad ik zeker aan om je ubuntu 14.04 naar 16.04 te upgraden of een nieuwe kernel uit mainstream te halen.
Zelf draai ik 14.04 met kernel 4.3, dat is voornamelijk dus om de nieuwere oss ati drivers.

suc6 in ieder geval.

ehhh.. noppes

Pagina: 1