Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moret14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-07 07:45
Dag Tweakers!.

ik sta momenteel op het punt om een V10 met abonnement te halen, maar voordat ik dat werkelijk doe lijkt het me niet verkeerd om mijn overwegingen met mensen die wat meer kennis hebben, te delen en feedback te vragen.

Wat mij aanspreekt in de V10 is de degelijkheid van het toestel. Eerder had ik een G3 waar een ik een Spigen case omheen had voor de veiligheid. De V10 durf ik (denk ik) zonder case te gebruiken.
Een ander iets is de dac, ik luister veel lossless muziek via m'n pc en mobiel en dan is dat echt een streepje voor bij mij.
Ik had liever een (am)oled paneel gezien, maar ik kan leven met het ips scherm van de V10, en de uitstekende camera maak ik me niet druk over, maar is toch welkom :)
Daarnaast is de mogelijkheid voor micro-sd kaartje eigenlijk wel een must, zie de audio.

De vraag is: is het een slim idee om op dit moment een V10 te halen?

Ik zie dat het toestel los al behoorlijk in prijs aan het dalen is in de laatste paar uur terwijl ik dit typ. Misschien is het wel slimmer om even te wachten totdat de G5 een paar weken te koop is?
Verder weet ik niet of LG werkt aan een opvolger en zoja, wanneer die te verwachten is.
Is de SD808 futureproof genoeg voor ruim 2 jaar? Hoe staat die in verhouding tot de SD820?

Hoe denken jullie hierover?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
De soc zal prima 2 jaar volstaan. Ten opzichte van de sd820 heb je allemaal mooie grafiekjes en benchmarks die je via Google kan bekijken. Ik zit al 2 jaar op een snapdragon 600 en vind hem nog steeds niet langzaam. Dit is ook afhankelijk van de gebruikte opslag chips en controllers, net als een SSD in laptops en pc's vind ik dit belangrijker dan een snelle(re) cpu, want die merk je niet zo met dagelijks gebruik behalve in games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grote kans dat de V10 nog wat zal dalen in prijs als de G5 te verkrijgen is, mijn G3 vind ik zelfs nog goed mee kunnen en zeker met Android 6.0 loopt alles zoveel soepeler en sneller.

Als ik jou was zou ik nog even wachten die paar weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:12
Ik heb hem ook een beetje op het oog en het lijkt me een prima telefoon. Alleen de batterij schijnt behoorlijk matig te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:45
D-e-n schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 14:44:
Ik heb hem ook een beetje op het oog en het lijkt me een prima telefoon. Alleen de batterij schijnt behoorlijk matig te zijn?
Had deze eerst ook op het oog (samen met de 7 Edge) maar nu staat de Mate 8 bovenaan het lijstje. Even groot als de V10 maar met een groter scherm (6 inch). Veel betere accuduur, snellere CPU, minder goede camera, vreselijke standaard iOS schil. Blijft lastig. Zeker aangezien de G4 op zich ook nog zo goed bevalt :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Brad Pitt schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:47:
[...]
Zeker aangezien de G4 op zich ook nog zo goed bevalt :)
Grappig :) Ik heb de G2 nu en overweeg de G4 ook nog. Maar ook daar is de accuduur het twijfelpunt. De G2 was op dat punt gewoon erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
D-e-n schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 23:59:
Grappig :) Ik heb de G2 nu en overweeg de G4 ook nog. Maar ook daar is de accuduur het twijfelpunt. De G2 was op dat punt gewoon erg goed.
Paar dagen geleden even een Mate 8 browse/Youtube review sessie gehouden met dit als resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/g4bat1s.png Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/14488320/tweakers/g4bat2s.png

Vond dat erg okay, voor een G4 dan hè. Meestal komt het uit op 4 tot 4.5 uur SoT. Vind ik ook wel schappelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 01:11
Brad Pitt schreef op zondag 20 maart 2016 @ 00:06:
[...]

Paar dagen geleden even een Mate 8 browse/Youtube review sessie gehouden met dit als resultaat:

Vond dat erg okay, voor een G4 dan hè. Meestal komt het uit op 4 tot 4.5 uur SoT. Vind ik ook wel schappelijk.
Heb je 't nou over een Mate 8 of de G4?

De V10 is in prijs aan 't zakken. De Mate 8 helemaal niet meer zo te zien.

Ik zit ook nog in dubio. Had eerst de G4 op 't oog, maar geen zin in bootloop probleem en slechte ervaringen met de LG support. Daarom wordt de V10 ook alweer minder interessant. Al sluit ik m'n telefoon her en der (vaak auto met Aux of BT speaker e.d.) aan op de audio en dan is die DAC wel fijn met AUX optie. Want op dat gebied schijnt 't de beste telefoon te zijn. En de (dual)camera en bouwkwaliteit is top.

De Mate 8 daarentegen doet al 't andere top. Design, scherm grootte / bezel ratio, en vooral de goede accu speelt een belangrijke rol bij mij. Performance is ook beter dan de V10.

De S7 vind ik ook mooi, maar die vind ik toch te klein. De edge heb ik niks mee. Een grotere S7 zou ik erg interessant vinden, zonder die edge randen.

Nexus 6P kan evt. nog, maar die overtuigd me net niet echt als ik naar 't totaalpakket kijk.

Was de Samsung Note 5 hier maar uitgekomen. Dat was 'm dan wss geworden.
Als je 'm al vind hier is die gewoon te duur.

[ Voor 148% gewijzigd door xs4me op 20-03-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
xs4me schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:23:
[...]
Heb je 't nou over een Mate 8 of de G4?
Zat op de G4 te zoeken naar Mate 8 stuff. Met de G4 dus die SoT gehaald. Was inderdaad onduidelijk zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs4me
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-08 01:11
Brad Pitt schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:37:
[...]

Zat op de G4 te zoeken naar Mate 8 stuff. Met de G4 dus die SoT gehaald. Was inderdaad onduidelijk zo :)
Ah ok :D Duidelijk nu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-09 07:14
met de mate 8 zit je vooral qua custom roms. door de kirin g50. maar wel een goede keuze heb zelf de c5 ultra ook 6 inch scherm maar het werkt heerlijk zo een grote scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

moret14 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:19:
Dag Tweakers!.

ik sta momenteel op het punt om een V10 met abonnement te halen, maar voordat ik dat werkelijk doe lijkt het me niet verkeerd om mijn overwegingen met mensen die wat meer kennis hebben, te delen en feedback te vragen.

Wat mij aanspreekt in de V10 is de degelijkheid van het toestel. Eerder had ik een G3 waar een ik een Spigen case omheen had voor de veiligheid. De V10 durf ik (denk ik) zonder case te gebruiken.
Een ander iets is de dac, ik luister veel lossless muziek via m'n pc en mobiel en dan is dat echt een streepje voor bij mij.
Ik had liever een (am)oled paneel gezien, maar ik kan leven met het ips scherm van de V10, en de uitstekende camera maak ik me niet druk over, maar is toch welkom :)
Daarnaast is de mogelijkheid voor micro-sd kaartje eigenlijk wel een must, zie de audio.

De vraag is: is het een slim idee om op dit moment een V10 te halen?

Ik zie dat het toestel los al behoorlijk in prijs aan het dalen is in de laatste paar uur terwijl ik dit typ. Misschien is het wel slimmer om even te wachten totdat de G5 een paar weken te koop is?
Verder weet ik niet of LG werkt aan een opvolger en zoja, wanneer die te verwachten is.
Is de SD808 futureproof genoeg voor ruim 2 jaar? Hoe staat die in verhouding tot de SD820?

Hoe denken jullie hierover?
Ik heb nu een sd810 in me toestel zitten maar heb hiervoor de 801 gehad en de 800 daarvoor, maar ik merk nu weinig verschil meer in snelheid sinds de introductie van de sd800. De LG g2 kan nog makkelijk mee, plus het feit dat je 4GB ram hebt ipv 2 of 3. Dus future proof is hij wel alleen jammer dat er zo bar weinig custom roms voor de lg v10 zijn.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moret14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-07 07:45
D0gtag schreef op maandag 28 maart 2016 @ 21:21:
[...]

Ik heb nu een sd810 in me toestel zitten maar heb hiervoor de 801 gehad en de 800 daarvoor, maar ik merk nu weinig verschil meer in snelheid sinds de introductie van de sd800. De LG g2 kan nog makkelijk mee, plus het feit dat je 4GB ram hebt ipv 2 of 3. Dus future proof is hij wel alleen jammer dat er zo bar weinig custom roms voor de lg v10 zijn.
Dat is nuttige informatie, dankje! De custom roms gaan nog wel komen vermoed ik, nu er root verkregen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ik ben benieuwd of de TS inmiddels al een LG V10 gekocht heeft. Voor mij is het nog steeds een optie maar in de reguliere winkels is hij volgens mij nergens te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-09 10:35

oscarwashere

"Very nice"

D-e-n schreef op donderdag 21 april 2016 @ 06:59:
Ik ben benieuwd of de TS inmiddels al een LG V10 gekocht heeft. Voor mij is het nog steeds een optie maar in de reguliere winkels is hij volgens mij nergens te bekijken?
Coolblue heeft um!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
In Amsterdam (het meest dichtbij voor mij) hebben ze geen testmodel liggen volgens mij. Overigens is hij bij Coolblue erg duur, veel duurder dan de gelijkwaardige telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmvt
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-09 22:48
Sinds dit weekend een v10 gekocht voor een kleine 380 euro bij een klein telefoonbedrijfje (3 maanden oud en met factuur :))

Na even naar een sgs6 te zijn gegaan omdat de g4 met die bootloops zat ben ik blij weer terug te zijn bij LG en wat een BEEST van een toestel is die v10 zeg!

Alleen al vanwege de accuduur: nu ruim 16u van de lader, 3 uur sot en nog 48% over! En dat is met smartwatch connected, uurtje of 2 streaming spotify in de auto en veel social media/whatsapp berichten.

Deze blijft voorlopig wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Move -> MAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkhimself
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-02-2024
D-e-n schreef op maandag 25 april 2016 @ 08:50:
[...]
veel duurder dan de gelijkwaardige telefoons.
die zijn er volgens mij niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Vraag zal inmiddels wel beantwoord zijn sinds maart.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.