Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:23

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe of is het mogelijk om een geïmpoteerde RSA token te verwijderen uit de App?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows Phone 8.1

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Google de vraag gesteld : Geen antwoord.
- Mijn Eigen Lumia 820 misbruikt : Geen optie te vinden om het token te verwijderen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij wordt het token verwijderd als je de App verwijderd (met bijbehorende userdata).

Maar, aangezien ik niet weet of je een demo-token of werk-token hebt; in het laatste geval kan je toch op werk het token intrekken en klaar?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
De App is ook reeds opnieuw geInstalleerd, maar bij het importeren van het Token verschijnt er een melding dat het Token reeds is geïmporteerd. Tuurlijk kunnen we het Token vanaf server zijde ook intrekken, maar het is wel zo netjes om het in de app ook op te kunnen ruimen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even moeten graven; heb je een device-token uitgegeven of een user-token? Van wat ik me kan herinneren van RSA 7.1, is het mogelijk om een "company wide" device-token uit te geven op basis van een global identifier. Of dit direct verklaart waarom "het token reeds geimporteerd is", durf ik niet meteen te zeggen.

Maar ik draai je vraag toch nog even om; je hebt gelijk dat je het netjes van een device wil kunnen opruimen. En dat er mogelijk werkinstructies moeten kunnen zijn dat iedereen zijn device makkelijk zelf kan beheren. Maar uiteindelijk is de centrale tooling toch de optimale oplossing; niet in de laatste plaats als je je Lumia 820 verliest, laat stelen of op V&A zet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Nog even een update, waarom de eerste maal fout ging weet ik niet, maar bij volgende pogingen verdween de token informative bij het verwijderen en opnieuw installeren van de APP. Dit verdiend geen schoonheidsprijs, zeker niet als je meerdere tokens zou willen gebruiken, maar het is iets.
MAX3400 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 17:27:
Even moeten graven; heb je een device-token uitgegeven of een user-token? Van wat ik me kan herinneren van RSA 7.1, is het mogelijk om een "company wide" device-token uit te geven op basis van een global identifier. Of dit direct verklaart waarom "het token reeds geimporteerd is", durf ik niet meteen te zeggen.

Maar ik draai je vraag toch nog even om; je hebt gelijk dat je het netjes van een device wil kunnen opruimen. En dat er mogelijk werkinstructies moeten kunnen zijn dat iedereen zijn device makkelijk zelf kan beheren. Maar uiteindelijk is de centrale tooling toch de optimale oplossing; niet in de laatste plaats als je je Lumia 820 verliest, laat stelen of op V&A zet.
Daar heb je gelijk in. Als een toestel verloren gaat om wat voor redden dan ook, dan wordt het token ook ontkoppeld vanaf de Server. Iemand die het toestel vindt zal er niets mee kunnen.

[ Voor 63% gewijzigd door _Dune_ op 05-07-2016 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:31
wat ik mij van de RSA app kan herinneren is dat je vaak de token met je vinger aangedrukt moet houden ( of proberen opzij te schuiven waardoor er een optie menu komt. vervolgens zou deze op die manier te moeten zijn verwijderen. tevens is het vaak zo dat als je de token opnieuw zou willen installeren, er vanaf de token portal opnieuw een activatielink moet worden verstuurd ( activatielink is maar geldig voor 1x importeren.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ja, dat gaat bij iOS en Android zo, zelf bij Windows Phone, tenminste als je binnen Windows Phone meerdere tokens gebruikt. Alleen het laatste token of als je er maar één hebt, bied niet de mogelijkheid deze te verwijderen. Pas als je de App opnieuw installeerd is deze verdwenen.

Pagina: 1