Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tost
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-10-2023
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik voor mijn HBO-ICT opleiding af aan het studeren. Als alles volgens de planning verloopt zou ik net voor de zomer mijn papiertje binnen moeten harken. Na mijn bachelor wil ik graag een master gaan doen omdat dit een logisch vervolg zou zijn op mijn studie carrière.

Graag wil ik mijn IT bachelor combineren met een Management/Business master omdat ik denk dat dit een sterke combinatie is. Ik ben al een jaar bezig met "zoeken" van een juiste opleiding. In mijn HBO tijd heb ik een minor gedaan in de VS, dit buitenlands avontuurtje is me erg goed bevallen. Dit wil ik dus ook graag in mijn masterstudie terug zien. Mijn laatste wens is dat de master die ik kies een 1 jarige master is.

Nu ben ik deze master tegengekomen en die sprak me erg aan;
http://fontysvenlo.nl/nl/mbm/

Dit is een master die een semester in Nederland en een semester in Engeland gevolgd moet worden met de zomer als afrondende fase. Het betreft dus een 1 jarige master. Nu heb ik contact gezocht met oud studenten van deze opleiding, resultaat; kijk voor een 1 jarige master geheel in Engeland omdat dat goedkoper kan zijn en omdat in Engeland de werkdruk (niet het niveau dus) lager ligt.

Graag zou ik dan via dit forum willen vragen of iemand ervaring heeft met het volgen van een master in Engeland en deze wil delen. Ik zou wat meer te weten willen komen over de voordelen en nadelen van een masterstudie in Engeland en waar ik op moet letten.

Bvd,
Tost

[ Voor 3% gewijzigd door Tost op 18-03-2016 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik denk dat je die voor- en nadelen toch best zelf kan invullen? Zeker als je acadeem wil worden zou je wel iets verder mogen nadenken dan je neus lang is, no offence. Ik heb aan Plymouth University gestudeerd. Ik kan je vragen beantwoorden, maar dan moeten ze wel iets concreter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheva
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 14:31
Werkdruk is mijn inziens inherent aan niveau overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zou even goed nakijken of dat een universitaire of HBO mast is. Ik zie maar twee semesters en volgens mij hoort een universitaire master toch echt twee jaar te zijn en geen 12 maanden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

The Eagle schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:19:
Zou even goed nakijken of dat een universitaire of HBO mast is. Ik zie maar twee semesters en volgens mij hoort een universitaire master toch echt twee jaar te zijn en geen 12 maanden.
Nee hoor, er zijn universitaire masters van langer of korter dan dat. Actuele Geschiedenis in Nijmegen is er bijvoorbeeld een van 12 maanden.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12-09 18:50
Migrator schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:22:
[...]

Nee hoor, er zijn universitaire masters van langer of korter dan dat. Actuele Geschiedenis in Nijmegen is er bijvoorbeeld een van 12 maanden.
Klopt, maar waar The Eagle misschien op doelt is dat hele traject van HBO naar WO wel vaak 24 maanden is. Heel weinig WO masters laten namelijk direct HBO bachelors toe. Vaak moet je een schakeljaar doen om essentiële kennis en vaardigheden in te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Bij de Master die Tost wil doen is dat anders. Dit komt o.a. omdat ze alleen mensen met een relevante vooropleiding toelaten, men verwacht dat je praktijkervaring hebt opgedaan, en tenslotte is het een programma waarbij je daadwerkelijk 12 maanden lang aaneengesloten bezig bent voor je papiertje. Geen kerstvakantie, geen meivakantie, geen zomervakantie, etc. Het is een soort versneld traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:04

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Migrator schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:22:
[...]

Ongetwijfeld, maar dat is aan een uni. En hoewel de meeste HBO's zich tegenwoordig in het engels en bij gebrek aan beter "university" noemen, is Fontys bij mijn weten toch echt een HBO instelling. Wellicht dat ze een universitaire master onder de vlag van die echte uni in de UK aan mogen bieden, maar vziw zal en geen Fontys op de bul mogen staan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:03
Een HBO instelling wordt in het engels nog wel eens als University of Applied Sciences aangeduid. Een master daar is dus een HBO master en geen WO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tost
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-10-2023
BFmango schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 10:49:
Ik denk dat je die voor- en nadelen toch best zelf kan invullen? Zeker als je acadeem wil worden zou je wel iets verder mogen nadenken dan je neus lang is, no offence. Ik heb aan Plymouth University gestudeerd. Ik kan je vragen beantwoorden, maar dan moeten ze wel iets concreter zijn.
Bedankt voor je reactie BFmango.

Excuses voor de "globale" vragen. Ik wilde even peilen of er hier op dit forum mensen zijn die een Masterstudie in Engeland hebben gedaan en niet meteen een waslijst aan vragen opsommen.

Welke opleiding heb je gedaan als ik vragen mag?

Paar vragen waar jij me misschien verder mee kan helpen.
  • Welk inschrijftermijn hanteert Plymouth University, ik heb ergens gelezen dat Engelse Uni's verwachten van internationale studenten dat je je erg vroeg in het jaar in schrijft?
  • Heb je echt de meerwaarde gemerkt met het zoeken van een baan met het feit dat je je diploma in Engeland hebt gehaald?
  • Hoe is het niveau van een master aan Plymouth University? Dit is natuurlijk een relatief begrip in deze context. Maar misschien heb je ook ervaring met een Nederlandse master en kan je het daar mee vergelijken?
  • Hoe is het studentenleven in Plymouth? Ook niet onbelangrijk ;)
The Eagle schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 15:57:
[...]

Ongetwijfeld, maar dat is aan een uni. En hoewel de meeste HBO's zich tegenwoordig in het engels en bij gebrek aan beter "university" noemen, is Fontys bij mijn weten toch echt een HBO instelling. Wellicht dat ze een universitaire master onder de vlag van die echte uni in de UK aan mogen bieden, maar vziw zal en geen Fontys op de bul mogen staan.
Het is zoals BFmango al zegt echt letterlijk een kalender jaar lang studeren. Het papiertje voor deze opleiding wordt uitgereikt door Plymouth University en betreft een MSc.

[ Voor 11% gewijzigd door Tost op 21-03-2016 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BFmango
Tost schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:28:
[...]

Bedankt voor je reactie BFmango.

Excuses voor de "globale" vragen. Ik wilde even peilen of er hier op dit forum mensen zijn die een Masterstudie in Engeland hebben gedaan en niet meteen een waslijst aan vragen opsommen.

Welke opleiding heb je gedaan als ik vragen mag?
MSc Int. Procurement & SCM
Paar vragen waar jij me misschien verder mee kan helpen.
[list]
• Welk inschrijftermijn hanteert Plymouth University, ik heb ergens gelezen dat Engelse Uni's verwachten van internationale studenten dat je je erg vroeg in het jaar in schrijft?
Dat zal je toch echt zelf even moeten uitzoeken. Als acadeem in spe moet dat wel lukken.
• Heb je echt de meerwaarde gemerkt met het zoeken van een baan met het feit dat je je diploma in Engeland hebt gehaald?
Niet echt. Maar dat komt meer door mijn persoonlijke situatie (o.a. MBO, HBO, WO, en bovendien dubbele nationaliteit NL-US). Ik denk dat het voor sommige bedrijven wel een mooie eye-catcher is, maar daar blijft het dan ook bij gok ik.
• Hoe is het niveau van een master aan Plymouth University? Dit is natuurlijk een relatief begrip in deze context. Maar misschien heb je ook ervaring met een Nederlandse master en kan je het daar mee vergelijken?
Omdat je de leerstof in een korte termijn eigen moet maken heeft dit voor mij gunstig uitgepakt. In plaats van een heel schakeljaar lang wiskunde en statistiek te krijgen heb ik dat in een semester gekregen. Dat is hard aanpoten, maar dat betekent dat je de leerstof maar vrij kort hoeft te onthouden. Dat is in zekere zin een voordeel, maar als je niet gewend bent om veel werk te verzetten in een korte tijd, of snel last hebt van stress, dan is het een ramp.

Verder vond ik het niveau wat taalbeheersing betreft tegenvallen omdat vooral de Aziatische studenten minder sterk zijn in de voertaal van de studie, en daar enigzins rekening mee wordt gehouden bij tentamens, papers en je scriptie. In die zin werd men positief gediscrimineerd naar mijn idee.
• Hoe is het studentenleven in Plymouth? Ook niet onbelangrijk ;)
Prima.
Pagina: 1