Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 15:09
Beste medetweakers,

Zijn er mensen die vSGA & vDGA ervaring hebben binnen ESX?

Ik ben mijzelf gaan verdiepen in ESX. Heb recentelijk een ESX 6 server gebouwd (Van 3 fysieke servers naar 1).
Hierop draait een Plex Media server op Windows Server 2012, Counter Strike Go Deathmatch server op Ubuntu Server, File server op FreeNAS, VDI op Windows Server 2012.

Nu werkt VDI vrij goed, echter op gebied van grafisch is het minder. Nu had ik gelezen over vSGA & vDGA.
vSGA met special GRID (erg prijzig) kaarten of sommige Quadro Nvidia kaarten. Of vDGA wat wel met meeste grafische kaarten werkt.

vSGA share je het over de hele ESX host terwijl bij vDGA je dat kaart koppelt aan een machine.

Nu vraag ik mij dus af welke beter is voor VDI. Ik gebruik Microsoft Remote Desktop voor VDI. Met kijk op toekomst dat er meerdere server bij komen, die gebruik moet maken van de GPU. Nu gaat persoonlijk mijn voorkeur uit naar vSGA met een Nvidia Quadro 4000 of 5000. Deze moeten compatible zijn en zijn niet extreem prijzig. Nadeel van vSGA is wel latency, vDGA zou daar minder last van moeten hebben? Familie logt extern in, dus niet in het netwerk waar de ESX machine staat. vDGA is makkelijk in te stellen, vSGA weet ik niet.

[ Voor 75% gewijzigd door Xmoo op 18-03-2016 17:44 . Reden: Fix ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ja, die zijn er....

Wat is nu concreet je vraag of je doel met dit topic?
  • Kom je ergens niet uit?
  • mis je documentatie?
  • Twijfel je over een designkeuze?
Je zult wel zelf even iets moeten vertellen over wat je van plan bent, je kunt moeilijk verwachten dat wij hele verhalen gaan typen zonder dat je zelf ook wat moeite gaat doen... ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is het niet vSGA of vDGA? Er zijn nogal wat keuzes te maken als je maar 1 van de 2 technieken wil gebruiken; laat staan als je beide wil gebruiken.

Uit eigen ervaring is de toevoeging van een "echte GPU" nogal een wassen neus tenzij je daadwerkelijk resources nodig gaat hebben. Ja, het is leuk om mee te spelen en te configureren maar je moet wel een hele goede business-case hebben, wil je iets als een GRID-kaart gaan aanschaffen om je VM's voldoende performance te geven.

Een gemiddelde Terminal Server heeft amper voordeel bij dit soort oplossingen; het aantal apps wat je normaliter zal provisionen/streamen wat gebruik maakt van iets als CUDA is natuurlijk vrij laag. Ik denk dat je beter uit bent (maar dat is afhankelijk van je totale infra) om een gedeelte te offloaden met een techniek zoals Citrix HDX of RES VDX (vaak aan elkaar geweven).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Xmoo
Question Mark schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 16:13:
Ja, die zijn er....

Wat is nu concreet je vraag of je doel met dit topic?
  • Kom je ergens niet uit?
  • mis je documentatie?
  • Twijfel je over een designkeuze?
Je zult wel zelf even iets moeten vertellen over wat je van plan bent, je kunt moeilijk verwachten dat wij hele verhalen gaan typen zonder dat je zelf ook wat moeite gaat doen... ;)
Zie dat mijn volledige bericht op een of ander manier niet is opgeslagen. Zal het zo even aanvullen.

• Xmoo
Bump. Als dat mag.