Ik heb hier een ontwerp met een gradient over tekst, een soort "gloei" effect. Zo moet het eruit zien:

En, met wat eenvoudige CSS ziet het er ook precies zo uit:
Met hier een mooie link naar een codepen.
Allemaal leuk en aardig, alleen: Safari gooit roet in het eten. Daar komt er in het transparante deel een raar soort waas overheen. Dat ziet er dan zo uit:

Mijn vraag lijkt me duidelijk: hoe kan dit? Is dit een bug in Safari en kan dit gewoon niet? Of kent iemand een manier om dit wel voor elkaar te krijgen?

En, met wat eenvoudige CSS ziet het er ook precies zo uit:
SCSS:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| body { background: #ccc; font-family: sans-serif; } h1 { position: relative; font-size: 40px; text-transform: uppercase; display: inline-block; &::after { content: ''; display: block; width: 100%; height: 100%; position: absolute; top: 0; left: 0; background: linear-gradient(to right, transparent, #ccc); } } |
Met hier een mooie link naar een codepen.
Allemaal leuk en aardig, alleen: Safari gooit roet in het eten. Daar komt er in het transparante deel een raar soort waas overheen. Dat ziet er dan zo uit:

Mijn vraag lijkt me duidelijk: hoe kan dit? Is dit een bug in Safari en kan dit gewoon niet? Of kent iemand een manier om dit wel voor elkaar te krijgen?