Toon posts:

Savage 4, 16 of 32MB PCI bestaat die?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik ben op zoek naar een Savage 4 kaartje met 16 of 32MB (liefst 32MB)... deze MOET PCI zijn... iemand enig idee of die bestaan? ik zie er geen een in de pricewatch... ;(

bij V&A ook niks... iemand?

Verwijderd

ja, die bestaan idd :)
en staan volgens mij ook in de pricewatch

greetz

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26
Waarom wil jij een Savage4 hebben? Lees toch eens wat meer over al die problemen. Neem voor 250 piek een Hercules GF2MX PCI. Ook traag, maar toch 10x sneller en 100x minder problemen dan die savage4. Verder komen er elke dag nieuwe drivers uit voor dat ding, waar je Savage4 helemaal geen utizicht meer heeft. Hastec heeft niet voor nix mijn tweakdrivers op hun site gezet.

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Het lijkt mij ook niet zo heel goed idee om er nu nog een te kopen. Of je moet er natuurlijk een voor 25 piek kunnen krijgen ofzo. Er zijn nl. al een jaar geen nieuwe officiele drivers meer voor gemaakt.

Verwijderd

nee, die savage 4 is niet alles, ik heb een agp uitvoering, je kan beter een TNT 2 pci of geforce 2 mx pci nemen inderdaad. De drivers zijn wel redelijk goed verder, er komen echter geen nieuwe meer uit. De laatste driver was van creative labs geloof ik, en die had nogal wat bugs, zoals een refreshrate die niet hoger dan 75 hertz wou.

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek dus eigenlijk een PCI kaartje met een goeie 2D... 3D boeit niet want in mijn AGP slot zit al een Radeon 64MB DDR.. :)

nVidia wil ik niet want ben niet tevreden over de 2d... nu zijn er een paar kaarten over: Savage 4, Voodoo 3, Matrox...

Savage 4 kaartje leek mij het goedkoopst.. Voodoo 3 (PCI) is duur en moeilijk aan te komen..
Matrox geen PCI??? (ik zag bij V&A wel een Matrox Millenium II PCI.. is dat wat??)

dus eigenlijk zoek ik een Savage 4 of een Matrox... iemand?

[edit] in pricewatch staan wel savage 4 AGp kaartjes.. maar ik zoek dus PCI..

• JsB
  • Niet online

JsB

En ik hoop zeer snel een radeon te hebben :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:26
Ik zou zeggen:
Matrox G200 PCI nog ergens halen?
of de S3 Virge(/DX), heeft mijn broer ook en geeft lekker beeld.

BTW: nvidia valt best wel mee met 2D. Het is nog altijd beter dan de Kyro of de Savage4 (Savage4 en Kyro zijn heel erg donker, waarbij de savage4 ook nog eens vaag is)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 00:01 schreef _JGC_ het volgende:
Ik zou zeggen:
Matrox G200 PCI nog ergens halen?
of de S3 Virge(/DX), heeft mijn broer ook en geeft lekker beeld.

BTW: nvidia valt best wel mee met 2D. Het is nog altijd beter dan de Kyro of de Savage4 (Savage4 en Kyro zijn heel erg donker, waarbij de savage4 ook nog eens vaag is)
Denk dat het zo'n matrox g200 pci word als ik die kan vinden :)

Verwijderd

maar de savage 4 heeft betere texture compressie (volgens mij, correct my if i'm wrong ;) ) en dat is weer voordelig om ook op je 2e scherm te kunnen uten :)

greetz

Verwijderd

UT-en op je 2e scherm met een Savage PCI? Dat kan alleen in software rendering. OpenGL werkt (bij win98 in ieder geval) helemaal niet met een tweede monitor aangeschakeld, even als Direct3D alleen op je primaire monitor wil. MeTaL Bestaat alleen voor Win9x en werkt ook alleen als je je de Savage 4 als primaire kaart hebt ingesteld.

Oftewel Savage4 als tweede videokaart = niet doen

• oCe
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 00:03

oCe

aka Dookie.

D'r komt/is ook een Matrox G450 PCI, 16 en 32 MB... met en zonder dualhead, zeer goed in 2D en kan nog redelijk meekomen in 3D (tnt2 niveau, maar toch). Kijk eens rond in de pricewatch zou ik zeggen! Persoonlijk zou ik in iedergeval voor Matrox gaan als het om 2D gaat. Driver ondersteuning is ook uitstekend.

-I am Jack's wasted life.

Verwijderd

Ahh, Limp_bizkit, je bent in dezelfde situatie als ik. ;) Heb een Radeon64Vivo en wil ook een PCI kaartje met goeie 2D... Ik heb al een tijdje rondgekeken maar enkel een Matrox is schijnbaar haalbaar.

Tweedehands vind je die dingen niet, ze zijn nogal gegeerd. Als er al iets is, zal het te duur zijn...

Over de 2D van een Kyro is de mening schijnbaar verdeeld. Die Savage lijkt mij te oud...

Wat blijft erover? Een matrox MG400-MG450 PCI. Zeker al te koop op www.mpl.be maar beetje duur. Ben met nog een andere winkel aan het zien of ze hem nie voor een 6000bfr kunnen krijgen.

Laat iets weten als je wat vindt! :)

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
voodoo 5500?

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

Op zaterdag 23 juni 2001 17:21 schreef qrazi het volgende:
voodoo 5500?
Nogal duur voor hetgeen hij wil lijkt mij...

Verwijderd

Topicstarter
Matrox G450 PCI is volgens mij wel leuk.. dan dualhead... conclusie 3 monitoren? >:)

waarom maakt ATi nou geen Radeon VE PCI.. kon ik een radeon constructie maken...

Voodoo 5 5500 hoef ik niet, heb al een AGP versie die ik ga verkopen.. en dat doe ik neit voor niks :)

LB blij dat hij ziet dat er meer mensen met hetzelfde probleem zijn :)

[edit]

ik vind:

Matrox Millennium G450 16 Mb LE (SDRAM), D-H, PCI
Fl 320.-

bij chicon.nl.....

• SvMp
  • Niet online
Op vrijdag 22 juni 2001 22:21 schreef limp_bizkit het volgende:
ik zoek dus eigenlijk een PCI kaartje met een goeie 2D... 3D boeit niet want in mijn AGP slot zit al een Radeon 64MB DDR.. :)

nVidia wil ik niet want ben niet tevreden over de 2d... nu zijn er een paar kaarten over: Savage 4, Voodoo 3, Matrox...

Savage 4 kaartje leek mij het goedkoopst.. Voodoo 3 (PCI) is duur en moeilijk aan te komen..
Matrox geen PCI??? (ik zag bij V&A wel een Matrox Millenium II PCI.. is dat wat??)

dus eigenlijk zoek ik een Savage 4 of een Matrox... iemand?

[edit] in pricewatch staan wel savage 4 AGp kaartjes.. maar ik zoek dus PCI..
Probeer google :)

Klinkt misschien gek..maar zo heb ik 3 maanden geleden een Abit BP6 gevonden :7
(die stond ook niet in de pricewatch)

Verwijderd

Ja, 3 monitoren zou moeten kunnen met die Matrox MG450!! >:)

Maar das wel wa overkill... :+

Zou er echt geen Radeon64 VE uitkomen? Das pas een mooie oplossing... heb ik helemaal geen PCI nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 19:26 schreef M&M het volgende:
Ja, 3 monitoren zou moeten kunnen met die Matrox MG450!! >:)

Maar das wel wa overkill... :+
Philips 107B20
FL. 660,-

daar 2 van... misschien krijg ik dan wel korting >:)
Pagina: 1