Beter internet camping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Js_0548
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-10-2022
Mijn vraag
Ik ga voor een paar maanden op een soort camping wonen, daar hebben ze alleen zo'n router voor de hele camping, je kent dat wel, heel slecht internet!
Er is ook geen glasvezel daar, dus voor een paar maand abbonoment kan ook niet? Nu is mijn vraag is hier een andere oplossing voor? Waardoor we toch goed internet daar kunnen ontvangen, op ps4/laptop/tablet

Mvg Jilmer

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23
4G modem? Dus 4G internet kaart van een provider in het land waar je zit en dan op die manier internet hebben. Let op limieten e.d.

Wat had je zelf verder al opgezocht? Je topic is namelijk wel erg karig zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, er is een andere oplossing. Helaas is die amper te geven aangezien je 0 info geeft wat je zelf al uitgezocht hebt, in hoeverre de camping al info heeft gegeven aan je, of je uberhaupt over binnen- of buitenland praat, wat eventuele anderen op die camping gebruiken etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 10:26

Tjark

DON'T PANIC

Een USB-netwerkadapter met externe antenne en dan een grotere (richt) antenne aansluiten?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:34
Ik zou eens in gesprek gaan hierover met de camping eigenaar, wellicht geeft die persoon je toegang tot het modem en kun je op eigen kosten een verbinding maken naar jou sta plek,

4g of andere gsm technieken zullen een duur plaatje worden

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Mocht de 4G dekking daar ook erg slecht zijn, dan kun je altijd nog overwegen om internet via de satelliet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik heb zelf een half jaar een 4G abonnement genomen bij Robin Mobile. Voor een beetje internetten en zo ging dat snel genoeg. Kost 50 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Js_0548
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 28-10-2022
Het is gewoon in Nederland, maar het is wel in het buitengebied, dus 4g wordt moeilijk. Mensen op de camping deden allemaal op 1 zo'n campingrouter waar je codes voor noet aanvragen om er op te mogen. Ik heb zelf gezocht wanneer ze begonnen met het aanleggen van glasvezel daar in het buitengebied maar dat kon nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Js_0548 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 09:16:
Het is gewoon in Nederland, maar het is wel in het buitengebied, dus 4g wordt moeilijk.
Hoezo "dus" :?

4G op 800MHz (KPN en Vodafone, niet T-Mobile) heeft juist een groter bereik en betere penetratie dan 3G en zelfs dan de meeste 2G :o

Ipv gelijk 'wordt moeilijk' te roepen, geef eens exact aan waar die camping ligt (of als je dat niet wilt, check zelf 4G dekkingskaart).
Mensen op de camping deden allemaal op 1 zo'n campingrouter waar je codes voor noet aanvragen om er op te mogen. Ik heb zelf gezocht wanneer ze begonnen met het aanleggen van glasvezel daar in het buitengebied maar dat kon nog wel even duren.
1) 'Mensen' prutsen er in de regel maar wat op los. Zou zeker niet zomaar volgen wat de rest allemaal doet.
2) Glasvezel of niet boeit niet. Je eerste probleem is brakke WiFi, ook al stop je daar een 10GbE feed achter, het blijft brakke WiFi.

Wil je hier hulp, geef aan exact waar de camping ligt, exact wat voor internetverbinding ze hebben, wat voor WiFi-oplossing ze hebben (welke AP(s) etc), hoe ver je daar vanaf gaat zitten en wat er allemaal tussen staat qua obstakels (bomen, andere huisjes/sleurhutten, evt heuvel etc).

Bottom line wordt ws dat 4G beste snelheid gaat bieden maar tegen flinke prijs. Beste optie zonder meerprijs wordt een stevige 3/4-antenne AP/router neerzetten aan buitenzijde van jouw tent/caravan/huisje met zover mogelijk line of sight als wireless bridge om de verbinding met AP te onderhouden met best mogelijke signaal. Helaas doet dat niets aan overbelaste airtime, dus in de drukke periodes zet het ook geen zoden aan de dijk. Wat je evt nog kunt overwegen is zelf een (5GHz) AP aanleveren en vragen aan beheerders of je dat ding (op jouw kosten, evt met beetje extra betalen) naast de hoofdAP van camping mag hangen om een priveverbinding te krijgen. Maar dan moet je a) weten waar je mee bezig bent EN bereid zijn handen uit de mouwen te steken niet bepaald de indruk die je hier wekt en bovendien een goede relatie met de beheerder hebben en vertrouwen bij hem bouwen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1