Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik help een vriend met het samenstellen van een PC. De zwaarste belasting voor de PC zal gamen zijn. Verder nog 'the usual' internetten e.d.
Daarnaast wil hij graag wel dat het systeem een aantal jaar mee kan (maar dat lijkt me logisch).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs is rond de €1000, maar hier mag iets van afgeweken worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er wordt een SSD (128GB) en een HDD (2TB) meegenomen uit het oude systeem. Windows licentie is niet noodzakelijk. Verder is de randapparatuur nog wel aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb voor hem onderstaand lijstje alvast samengesteld. Een beetje komt uit de BBG van maart, en verder wat uit andere lijstjes hier op het forum.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur voor een processor gaat uit naar Intel. Voor de videokaart is er een lichte voorkeur voor Nvidia. Maar met de juiste onderbouwing is alles mogelijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee er zijn geen verdere specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik (en hij) zou(den) graag feedback willen op bovenstaand lijstje. Daarnaast horen we het graag als er suggesties of verdere vragen.
Alvast bedankt!
Ik help een vriend met het samenstellen van een PC. De zwaarste belasting voor de PC zal gamen zijn. Verder nog 'the usual' internetten e.d.
Daarnaast wil hij graag wel dat het systeem een aantal jaar mee kan (maar dat lijkt me logisch).
Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs is rond de €1000, maar hier mag iets van afgeweken worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er wordt een SSD (128GB) en een HDD (2TB) meegenomen uit het oude systeem. Windows licentie is niet noodzakelijk. Verder is de randapparatuur nog wel aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb voor hem onderstaand lijstje alvast samengesteld. Een beetje komt uit de BBG van maart, en verder wat uit andere lijstjes hier op het forum.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 208,95 | € 208,95 |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 353,95 | € 353,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Corsair RM550x | € 92,95 | € 92,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 874,65 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
De voorkeur voor een processor gaat uit naar Intel. Voor de videokaart is er een lichte voorkeur voor Nvidia. Maar met de juiste onderbouwing is alles mogelijk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee er zijn geen verdere specifieke wensen.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik (en hij) zou(den) graag feedback willen op bovenstaand lijstje. Daarnaast horen we het graag als er suggesties of verdere vragen.
Alvast bedankt!