Vifa in bNs speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
hai
ik heb hier 2 oude BnS boxjes staan
type: E2 (heeeel oudvolgens mij)
maar daar zijn de 2 grote speakers van opgeblazen.
Ze zijn van het merk Vifa en er staat op de magneet:
M21WG 8ohm
2 /83 8

de diameter weet ik niet (ik weet niet vanaf waar je moet meten) maar vanaf de binnenkant van 2 uiterste schroefgaten meet ik 20CM

op de box zelf staat
bNs
type: E2
impedance: 8 ohm
freq. range: 30-22000 Hz
plusminus 3 dB: 40-2200 Hz
Power rating: 10 - 70 watt
Sensitivity: 92 dB
Piek-Power: 70 Watt
Weight: 9,2 Kg
dimensions: H*W*D ==> 46*27*26cm
Cross over: 5000 Hz

wat ik dus wil weten, wat voor (andere) speaker kan ik erin zetten (ik heb dus helemaal geen verstand van die dingen)
en ik wil het liefst zo min mogelijk uitgeven (is niet voor mijzelf)

of misschien weet iemand zelfs of je die speaker nog kan kopen en voor hoeveel.

Thxs alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:41
deze?

Komt er volgens mij het dichtst bij. Maar wat je het beste kan doen is ff mailen naar vifa. (website) Of mischien ff contact opnemen met ruud@speakerland.nl en daar vragen welk type je moet hebben en wat het kost.

Het luisterd vrij nauw waardoor je die woofer vervangt. Je zult dus eerst goed moeten bepalen of de nieuwe woofer dezelfde parameters heeft. Goedkoop zal het niet worden. Een beetje vifa woofer zit op 200-300 gulden per stuk.
Wat je eventueel ook kan doen is een evengrote woofer van vifa erin plakken en de crossover wat aanpassen. Maar dat vereist de nodige tijd, kennis en geld.

Succes

Edit: een mailto in [ url] tags werkt niet. Jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online
wow dus 400-600 piek
kan ik geen ander (goedkoper) merk erin zetten?

want zoveel zijn ze niet waard,
eentje is een beetje gesloopt (die plastice dingen om die voorplaat vast te houden zijn alle 4 kapot, en een lijmverbinding is een beetje los gegaan op 1 hoek, ik was een beetje boos en die speaker was het slachtoffer (weer een slachtoffer van zinloos geweld :r )

ohw ja hoe zit het met de kast, ik neem aan dat de kast speciaal voor die speakers is gemaakt, kan ik er wel een minder krachtige speaker erin zetten (zal de kosten ook omlaaghalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:41
Wanneer je niet die woofers wilt gaan vervangen, raad ik je aan om gewoon twee nieuwe speakers te kopen. Als je niet twee dezelfde woofers tergplaatst, zijn je speakers gewoon niet goed meer.

Jammer van je speakers, dat waren op zich prima woofers. Had je soms te horen gekregen dat je bent gezakt ofsow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online
hehe nee, boos om iets heel lomps (ik zal maar niets zeggen)

maar ze zijn niet voor hifi ofzo denk ik, het is denk ik om de muziek iets harder en mooier te laten klinken dan pc speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let dan even goed op de gevoeligheid, impendantie en hoegroot de kast moet zijn. Als je die specs hebt, gewoon even kijken en rekenen, kan je wel een leuk bijpassend woofertje vinden, denk ik. Het zal uiteraard wel anders klinken dan het deed. Kijk bijvoorbeeld even op http://www.monacor.com. Leuke drivers voor een leuke prijs. Daar staat ook bij de specs hoe groot de klankkast moet zijn voor die speakers. Afmetingen etc van die speakers zijn daar ook te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Niet online
thxs
maar ik weet dus niet hoe ze hiervoor klonken,
nooit op gelet namelijk

en ik d8 dat het wel zonde zou zijn om die speakerkast weg te gooien
maar ja, als ie niets meer waar is...
Pagina: 1