• Kragoth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 14:32
Dag Tweakers,

Ik ben van plan om binnenkort (over ongeveer een maand) naar Australië te gaan. Ik zal daar zo'n 4-5 maanden blijven tot het nieuwe collegejaar begint.
Nu ben ik ongeveer anderhalf jaar geleden op reis geweest naar Japan, Australië, Nieuw-Zeeland en de VS. Dit was in totaal ongeveer 6 maanden, waarvan 3 in Australië. Dus ik ben in elk geval bekend met een klein deel van Australië.
Ik ben destijds van Tasmanië naar Melbourne en omgeving gegaan waarna ik de oostkust heb bezocht.
Dit keer wil ik echter beginnen aan de westkust, omgeving Perth.
Ik ben van plan hier een auto te kopen, werk te zoeken en dan weer verder te reizen.
Nu is mijn vraag aan jullie, zijn er mensen die de westelijke kust van Australië hebben bezocht en hebben jullie nog mooie plekken of ervaringen die je zou willen delen? Ik sta open voor suggesties over alles: mooie plekken om te bezoeken, werkplekken, tips voor een auto, en wat je nog maar meer kunt verzinnen :)

Ik heb thuis natuurlijk ook gezocht en ik heb een Lonely Planet die ik nog voor een groot deel door moet spitten, maar ik ben toch wel erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Overigens verwelkom ik tips over geheel Australië, ik zal niet enkel in west Australië blijven hangen :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Iets van 5 uur onder Perth schijn je grandioos goeie stranden te hebben :-). Ga je alleen of met meerdere?

🌞🍃

• Maf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 00:57

Maf

Koop die auto; het gaat het beste zijn wat je ooit hebt kunnen doen.

West-Australië is niet zo uitgekauwd als de Oostkust. Zonder eigen vervoer ben je zeer gelimiteerd om jezelf te verplaatsen. EN het mooiste aan West-Australië? Dat stuk tussen Perth en Darwin waar maar weinig mensen wonen of reizen. Of je via de kust gaat of dwars door de outback, ontmoetingen worden schaarser en veel leuker en waardevoller. De natuur is ongerept en jij kan weleens de enige aan het kamperen zijn in een straal van honderden kilometers. Gooi jerrycans vol met water en benzine op het dak en verblijf een of twee weken aan het strand; je eigen vis vangend zonder een andere levende ziel te zien. Want die kuststrook is uitgerekt; en zoveel mensen zijn daar niet. Slaap in oude verlaten mijnstadjes, ga hiken in de verschillende nationale parken of zet je eigen camp op en hike overal waar je het mooi vind.

Tenzij je graag mensen om je heen hebt; blijf dan in Perth.

Qua werk; met eigen vervoer kan je naar de (verre) voorsteden van Perth gaan en omdat daar vrijwel geen backpackers zijn is er altijd wel werk te vinden. Agrarisch zeker maar soms ook de mooiere baantjes.

Ik ben er zelf een tijd geweest; eigen vervoer; het staat in geen contrast met de oostkust en elke avond je eigen camp opzetten (incl kampvuur etc) was nog nooit zo mooi. Als je grote stukken aflegt door de outback (van de doorgaande wegen af) check dan je auto goed; pech in de outback brengt wat meer uitdaging met zich mee dan met pech op de A12.

Maar lees goed op internet; er is zoveel te vinden; lees reisverslagen van mensen; tips op de travelfora, etc. etc.

"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."

• Kragoth
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05 14:32
Datafeest schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:39:
Iets van 5 uur onder Perth schijn je grandioos goeie stranden te hebben :-). Ga je alleen of met meerdere?
Top, dat klinkt goed! Ik was tot nu toe vooral naar het noorden aan het kijken, maar zo te horen is het zuiden van Perth ook wat aandacht waard. Dankjewel :)
En ik zal in m'n eentje gaan. Spannend maar ook zeer leerzaam :)
Maf schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:12:
Koop die auto; het gaat het beste zijn wat je ooit hebt kunnen doen.
West-Australië is niet zo uitgekauwd als de Oostkust. Zonder eigen vervoer ben je zeer gelimiteerd om jezelf te verplaatsen. EN het mooiste aan West-Australië? Dat stuk tussen Perth en Darwin waar maar weinig mensen wonen of reizen. Of je via de kust gaat of dwars door de outback, ontmoetingen worden schaarser en veel leuker en waardevoller. De natuur is ongerept en jij kan weleens de enige aan het kamperen zijn in een straal van honderden kilometers. Gooi jerrycans vol met water en benzine op het dak en verblijf een of twee weken aan het strand; je eigen vis vangend zonder een andere levende ziel te zien. Want die kuststrook is uitgerekt; en zoveel mensen zijn daar niet. Slaap in oude verlaten mijnstadjes, ga hiken in de verschillende nationale parken of zet je eigen camp op en hike overal waar je het mooi vind.

Tenzij je graag mensen om je heen hebt; blijf dan in Perth.

Qua werk; met eigen vervoer kan je naar de (verre) voorsteden van Perth gaan en omdat daar vrijwel geen backpackers zijn is er altijd wel werk te vinden. Agrarisch zeker maar soms ook de mooiere baantjes.

Ik ben er zelf een tijd geweest; eigen vervoer; het staat in geen contrast met de oostkust en elke avond je eigen camp opzetten (incl kampvuur etc) was nog nooit zo mooi. Als je grote stukken aflegt door de outback (van de doorgaande wegen af) check dan je auto goed; pech in de outback brengt wat meer uitdaging met zich mee dan met pech op de A12.

Maar lees goed op internet; er is zoveel te vinden; lees reisverslagen van mensen; tips op de travelfora, etc. etc.
Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Klinkt heel erg goed in elk geval! Vooral het idee van de totale vrijheid bevalt me wel :) Het noorden is dus blijkbaar zeker de tijd waard, ik zal het noteren en eens specifiek naar informatie over het gebied tussen Perth en Darwin opzoeken. Bedankt! 8)