Triple monitor setup (1 landscape, 2 portrait)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zionrage
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-08 19:51
Beste mede-tweakers,

Ik ben opzoek naar een nieuwe monitor setup. Graag zou ik een PLP setup willen hebben. Gezien mijn bureau (zie onder), wil ik kunnen gamen op een monitor recht voor mij, vandaar dat ik niet kies voor een dual setup.

Gezien ik over het algemeen ga gamen op de middelste monitor, mogen de portrait monitoren wel wat lagere specs hebben. Ik kom er niet uit welke combinatie nu geschikt is hiervoor, gezien ik zo min mogelijk hoogteverschil wil hebben.

Welke combinatie zouden jullie mij aanraden rekening gehouden met:
- Budget (Hoofdmonitor mag rond de 300 euro kosten, tenzij jullie mij kunnen overtuigen meer te investeren). Ik hoop voor de overige twee beelschermen minder geld kwijt te zijn.
- Hoogteverschil (Het zou mooi zijn dat de beeldschermen doorlopen, waarbij er geen hoogteverschil is)
- .."-27"-.." of .. inch-24"-.."
...
Mijn Hardware:
GPU: GTX 960 4g
Huidige monitor: pricewatch: Iiyama ProLite E2202WSV-1 Zwart
Bureau: http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/50219044/
Games: Counterstrike, Guildwars 2, The Division
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Voor mijn hoofdmonitor kwam ik tot:
- 24" pricewatch: AOC G2460PF Zwart
- 27" pricewatch: AOC G2770PF Zwart
- Portrait monitoren kom ik niet uit, gezien ik zo min mogelijk hoogte verschil wil hebben tussen de schermen.

Ik heb ook nog gekeken naar een beugel, echter kwam ik geen goedkope beugel tegen voor mijn setup, eventueel hebben jullie hier ideeën voor?

Ik ben zeer benieuwd naar jullie ideeën, suggesties, antwoorden!
...

[ Voor 9% gewijzigd door Zionrage op 18-03-2016 13:58 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik weet niet of het een probleem is dat ik op 'n oud topic reageer maar ik vond deze via de zoekfunctie en dit is precies wat ik zelf ook mee zit.

Ik zoek 1 (game)monitor om in landscape setup op te gamen en vervolgens wel ik daar 2 monitors in portrait mode naast zetten.
De specs van de 2 portrait monitors zijn niet heel belangrijk omdat ik daar niet op ga gamen, misschien wel films kijken e.d. maar niet gamen dus.
Voor de game monitor ben ik wel aan het kijken naar goede specs.

Prijzen niet heel belangrijk, voor de game monitor denk ik aan ongeveer 1000eu max..

Wat belangrijk voor mij is is dat de randen niet te dik zijn maar wat nog belangrijker is is dat de monitoren mooi op elkaar aansluiten, de lengte van de portrait monitor moet dus even lang zijn als de hoogte van de landscape monitor.

Dit idee dus:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kKbffMF.jpg

Mvg, Berry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:31

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

Verder in houdelijk: één specificatie van de portrait monitoren is uitermate belangrijk, namelijk dat ze geen TN-paneel bevatten. TN-panelen hebben zeer smalle kijkhoeken, vooral vertikaal. Als je ze op hun kant zet, wordt het horizontaal zeer smal en zijn ze vrijwel onbruikbaar.

Daarnaast wil je een zo goed mogelijke match tussen de vertikale resolutie van de centrale monitor en de horizontale (en dus in jouw setup) vertikale van de monitoren ernaast, anders sluit het misschien fysiek goed aan, maar qua overgang in je OS totaal niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@Verwijderd Ik zou daar juist WEL op gaan gamen en by all means 3 gelijke monitoren aanschaffen.
Met ongelijke monitornen ga je problemen krijgen met de aansturing als 1 scherm en je *kunt* ze dan niet als 1 scherm aansturen mocht je toch op 3 schermen gaan gamen.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Verwijderd

Hey dank voor de tips, vooral Dion dat wist ik nog niet.
Unezra ik speel enkel fps en wil in het begin de landscape monitor kopen en 1 portrait en na 'n tijdje de 2e monitor erbij kopen.

Heeft iemand toevallig ook van welke monitoren bij welke formaten geschikt zijn voor deze doeleinden (PLP)?