Mijn vraag
Is het mogelijk om een SD kaart te gebruiken in een HTC One M8 (GPE met MRA58K.H10 firmware) als adoptable storage ZONDER encryptie?
Reden dat ik dit wil is dat encryptie er voor zorgt dat de performance van de SD-Kaart (Kingston 64GB UHS-I U3) in elkaar dondert van +/- 90 MB/sec read -> +/- 10MB/sec read
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het schijnt dat encryptie tegengehouden kan worden op de Nexus6 door fstab.shamu aan te passen. Als ik echter kijk in fstab.qcom op de M8 dan zie ik hier niets in staan wat encryptie zou kunnen tegenhouden. De tag 'encryptable=footer' lijkt uitsluitend te gaan over de mogelijkheid van encryptie van de SD-kaart. Volgens alle handleidingen voor de Nexus 6 is dit juist goed (forceencryption is wat uitgezet moet worden)
3 dagen Googlen met veel informatie over de Nexus6, maar geen enkele info over de M8 GPE...
Is het mogelijk om een SD kaart te gebruiken in een HTC One M8 (GPE met MRA58K.H10 firmware) als adoptable storage ZONDER encryptie?
Reden dat ik dit wil is dat encryptie er voor zorgt dat de performance van de SD-Kaart (Kingston 64GB UHS-I U3) in elkaar dondert van +/- 90 MB/sec read -> +/- 10MB/sec read
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het schijnt dat encryptie tegengehouden kan worden op de Nexus6 door fstab.shamu aan te passen. Als ik echter kijk in fstab.qcom op de M8 dan zie ik hier niets in staan wat encryptie zou kunnen tegenhouden. De tag 'encryptable=footer' lijkt uitsluitend te gaan over de mogelijkheid van encryptie van de SD-kaart. Volgens alle handleidingen voor de Nexus 6 is dit juist goed (forceencryption is wat uitgezet moet worden)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb# Android fstab file.
# The filesystem that contains the filesystem checker binary (typically /system) cannot
# specify MF_CHECK, and must come before any filesystems that do specify MF_CHECK
#TODO: Add 'check' as fs_mgr_flags with data partition.
# Currently we dont have e2fsck compiled. So fs check would failed.
#<src> <mnt_point> <type> <mnt_flags and options> <fs_mgr_flags>
/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/userdata /data ext4 nosuid,nodev,barrier=1,noauto_da_alloc,discard wait,formattable,encryptable=/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/extra
/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/cache /cache ext4 nosuid,nodev,barrier=1 wait,formattable
/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/devlog /devlog ext4 nosuid,nodev,barrier=1,errors=continue wait,check,formattable
/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/fataldevlog /fataldevlog ext4 nosuid,nodev,barrier=1,errors=continue wait,check,formattable
/dev/block/platform/msm_sdcc.1/by-name/custdata /custdata ext4 ro,nosuid,nodev,barrier=1 wait,formattable
/devices/msm_sdcc.2/mmc_host auto vfat defaults wait,voldmanaged=ext_sd:auto,noemulatedsd,encryptable=footer
/devices/platform/xhci-hcd auto vfat defaults voldmanaged=usb:auto
3 dagen Googlen met veel informatie over de Nexus6, maar geen enkele info over de M8 GPE...
Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative