Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk surfen, mailen en af en toe gamen o.a. COD, GTA

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is niet belangrijk, value for bucks wel, en overkill is niet nodig, heb nu een i73770k met waterkoeling in een megakast, maar die wil ik verkopen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behuizing: Sharkoon BW9000-V
Voeding: Corsair CX500M
Processorkoeler: Gelid Tranquillo Rev.2
SSD: Crucial MX100 256Gb
HDD: WD 3.5" 2TB S-ATA3 64MB WD20EFRX Red

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Moederbord
Processor
Videokaart
Geheugen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voor de processor gaat mijn voorkeur wel uit naar Intel, verder sta ik overal voor open

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet teveel herrie vind ik wel belangrijk, dat is ook de voornaamste reden dat ik mijn huidige systeem vervang.

Ga je overklokken?
Voor die paar keer per week dat ik games speel zal overklokken niet nodig zijn denk ik.

Wat verwacht je van ons?
Ik wil op basis van de componenten die ik heb een systeem bouwen dat futureproof is en ruim voldoende capaciteit heeft om zowel als werkstation te dienen als om af en toe te gamen. Videobewerking en renderen zijn niet van toepassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier weer het verzoek om zelf met een voorstel te komen voor je setup. Daarnaast: op wat voor resolutie game je? En waarom wil je perse upgraden? Je processor voldoet nog ruimschoots, wellicht dat je met een andere (lucht?)koeler, RAM, SSD en videokaart weer een versche pc hebt waarmee je er weer een paar jaar tegenaan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn huidige setup in de verkoop staan excl. de voeding en de opslag. Als ik hier een goede prijs voor kan krijgen wil ik graag zelf een nieuw systeem bouwen, mede omdat ik dat gewoon leuk vind;)

setup ga ik aan werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is wat ik al heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 87,95€ 87,95
1Sharkoon BW9000-V (Closed) Zwart€ 62,95€ 62,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,95€ 25,95
1Corsair CX500M€ 65,-€ 65,-
1Crucial MX100 256GB€ 180,29€ 180,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 422,14

Dit is wat ik in gedachten had om de pc compleet te maken:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,50€ 187,50
1ASRock H170A-X1/3.1€ 98,50€ 98,50
1Asus Radeon R7 360 OC 2GD5€ 127,28€ 127,28
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 43,95€ 43,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 457,23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15:38
Tja je gaat er om eerlijk zijn alleen maar op achteruit. Die i7 is toch wel een stukje sneller dan de nieuwe i5 dus snap het idee niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan kan ik dus beter mobo, processor, geheugen en gpu in de nieuwe kast zetten en de oude kast los verkopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, je pc voldoet nog prima. Je kan een nieuwe kast kopen en al je huidige componenten daar inbouwen. Welke videokaart gebruik je nu? Op welke resolutie game je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1440x900, met een powercolor radeon 7850HD
Kast heb ik al staan, is een Sharkoon BW9000. Ik heb ook een Gelid Tranquillo rev2, kan ik die op de i7 zetten ipv de waterkoeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-06 13:06
Als je geen nieuwe monitor koopt heeft upgraden van je pc helemaal geen zin. Voor die resolutie is je huidige pc zelfs overkill. Mijn advies is dus eerst bepalen op welke resolutie je wilt gaan gamen en aan de hand daarvan je upgrade benodigdheden bepalen.

De Gelid zou ook op een socket 1155 moeten passen.

[ Voor 9% gewijzigd door Boerhof op 19-03-2016 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prima, bedankt voor de input allen. Topic mag wat mij betreft gesloten worden.
Pagina: 1