Huidige PC verkopen, of upgraden?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Op dit moment heb ik de volgende PC

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1Asus MB P8P67 EVO€ 0,-€ 0,-
1XFX HD 6990 830M 4GB DDR5 Four MiniDP DVI PCI-E€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance 16GB 1600MHz CL10€ 75,50€ 75,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 75,50

Vervolgens zit er nog een SSD in, één van de eerdere SSD's van 120GB en een 2TB HDD.

Wat ik over het algemeen doe is programmeren en gamen. Voor het programmeren voldoet vrijwel elke PC, ik hoef hier niet te compilen of wat dan ook. Qua gamen ben ik altijd wel fan van een snel systeem. Ik hoef niet perse alles op de maximale settings te spelen, maar ik wil wel relatief lang met mijn videokaart doen (voordat ik weer moet upgraden). Inmiddels heb ik mijn huidige 6990 nu ook zowat 3 jaar+

Tegenwoordig record en stream ik af en toe games, maar dat gaat niet heel soepel. Hierin is mijn CPU toch echt de bottleneck, zelfs als ik hem heb OC naar ~4.3Ghz

Ik zit erg te twijfelen of dat ik mijn PC zal verkopen om vervolgens een nieuwe PC te kopen, of dat ik een x-aantal items ga upgraden. De PC zelf is gewoon helemaal prima in orde maar ik ben domweg sneller en beter gewent. Immers is mijn PC ook al 3jaar+ oud..

Als ik voor een videokaart ga zit ik te twijfelen tussen:

pricewatch: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming

en

pricewatch: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Ik zou dan iets als shadowplay of de AMD variant hiervan willen gebruiken voor het recorden van beeldmateriaal. Derhalve belast ik mijn CPU minder.

Ik heb natuurlijk ook één van de eerste gen intel I-serie processor, ik weet gewoon niet zo goed of het het waard is om dan echt voor een totaal nieuw systeem te gaan.

Ik zou graag jullie input willen omtrent de videokaart, het idee van gamerecorden en het stukje van de cpu. Uiteraard ook wat jij zou doen als het gaat om verkopen/upgraden.

Mijn budget is misschien iets van 700 euro, het hangt er ook gewoon vanaf wat de mogelijkheden zijn.

Alle reacties

• tom.vwersch
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-07-2023
Als je shadowplay of de amd variant wilt gaan gebruiken kun je het beste een goede nieuwe videokaart kopen want die i5 is nogsteeds ijzersterk. als je een ander programma wilt gaan gebruiken zou je kunnen kijken naar een i7 2600k.
Het enige wat dus bottlenecked nu is de processor voor her recorden de videokaart voor games als ik het wel heb.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:15
Streamen recorden met overlay? Het is niet moeilijk om 1080p footage te maken met shadowplay. De CPU is prima voorlopig en zal zeker niet een bottleneck zijn als hij dat nu al niet is. Na skylake worden CPUS alleen maar zuiniger vandaar. Wacht even op de nieuwe GPUs hier ga je 10x zoveel plezier van hebben vanwege de groote overstap. GPU is de beste upgrade!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:27

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Topicstarter
Puddi Puddin schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:25:
Streamen recorden met overlay? Het is niet moeilijk om 1080p footage te maken met shadowplay. De CPU is prima voorlopig en zal zeker niet een bottleneck zijn als hij dat nu al niet is. Na skylake worden CPUS alleen maar zuiniger vandaar. Wacht even op de nieuwe GPUs hier ga je 10x zoveel plezier van hebben vanwege de groote overstap. GPU is de beste upgrade!
Wachten op welke? :)

Ik loop nu gewoon af en toe tegen problemen aan met mijn videokaart. Ten eerste is het een ouder model, en dat het een Crossfire is helpt ook niet. Je haalt er niet altijd het maximale uit en je hebt er relatief vaak problemen mee met games. Nu ook weer met The Division..

Zolang ik op zijn minst goed 780p kan recorden vind ik het wel best trouwens.

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:15
Douweegbertje schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:47:
[...]

Wachten op welke? :)

Ik loop nu gewoon af en toe tegen problemen aan met mijn videokaart. Ten eerste is het een ouder model, en dat het een Crossfire is helpt ook niet. Je haalt er niet altijd het maximale uit en je hebt er relatief vaak problemen mee met games. Nu ook weer met The Division..

Zolang ik op zijn minst goed 780p kan recorden vind ik het wel best trouwens.
Tja Nvidia komt met Pascal en AMD met polaris. Nieuwe GPUS hebben snellere Geheugen zoals HBM en GDDR5X wat tot wel 4x zo snel is ook gaan we van volgm. 34nm transistors naar 16 dit houdt in dat de zelfde chip kleiner en zuiniger en sneller gemaakt kan worden. CPUs zullen nu niet veel sneller worden omdat die deze stap al hebben gemaakt GPUs zijn enkel nog de bottleneck..