Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toetsenbord deels stuk -> virus?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lauji
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-03 01:45
Ik heb een Acer aspire 7560g laptop.

Plots deed mijn toetsenbord vreemd.
Alles werkte prima, en plots (2 minuten later) toen ik iets wou intypen begon mijn toetsenbord rare dingen aan te geven. Als ik op v druk komt er fv te staan, als ik op b druk komt er nb te staan, als ik op a,c,t druk komt a,c en t er gewoon, spatie, enter, Windows toets doen het helemaal niet, etc etc.. Ook is mijn laptop een stuk trager. Ik heb reeds een systeemhersyel gedaan en gescand op malware, maar nog steeds is dit probleem er. Ik heb ook geen drinken op mijn toetsenbord laten vallen, hooguit een regendruppel. Wel blaast mijn PC soms veel warmte, maar dit is al zeker een jaar. Heb nooit eerder dit probleem gehad.

Kan iemand advies geven?

Mvg
Laurens

Alle reacties

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het probleem lijkt me toch echt in je toetsenbord te liggen. Heb je hem er al eens afgehaald?
Je zou eens kunnen proberen van een Linux live usb te starten, en kijken of het daar ook voorkomt.

Ik zou hem sowieso even open maken en kijken of hij niet vol met stof zit.

• Lauji
Het is raar dat hij het nog perfect deed, en vijf minuten later dit alles zich voordeed.
Ik heb hem er nog niet afgehaald, ben ook niet zo handig met dit soort dingen lijkt me.

Ik zal morgen even met de linux USB proberen.

[ Voor 43% gewijzigd door Lauji op 17-03-2016 20:26 ]

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 24-11 20:01
gewoon even een Linux cd gebruiken (zoals hierboven al wordt gemeld) om te testen, of anders een ander toetsenbordje even aansluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door friggler op 17-03-2016 20:27 ]

• fm77
  • Niet online
Lauji schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:24:
Het is raar dat hij het nog perfect deed, en vijf minuten later dit alles zich voordeed.
Ik heb hem er nog niet afgehaald, ben ook niet zo handig met dit soort dingen lijkt me.

Ik zal morgen even met de linux USB proberen.
Het zal vast raar zijn, maar het lijkt me toch handig om dingen uit te gaan sluiten. Dus stap 1 is een extern toetsenbord aansluiten en kijken of het nog steeds voorkomt, en mocht dat het geval zijn, dan van een linux cd/usb opstarten.

En los van alles toch even open maken, en de boel goed schoonmaken :)
Als je even op google zoekt naar hoe je hem open maakt zal je vast een youtube filmpje kunnen vinden waar het stap voor stap wordt uitgelegd.

• Lauji
Mijn oude virusscanner Norton valt ook niet meer te openen(geen reactie), en verwijderen via configuratiescherm reageert hij ook niet op.

Ik probeer nu de linux USB aangezien ik geen extern keyboard in mijn bezit heb.
Alleen... Er blijkt geen internetverbinding gemaakt te kunnen worden, terwijl ik zogezegd wel verbonden ben.. Kan ook niet op chrome, wel op Microsoft edge..

Lauji

[ Voor 58% gewijzigd door Lauji op 18-03-2016 09:42 ]

• Lauji
Denk meteen maar een fabrieksreset te gaan doen, laptop loopt haast niet meer, hapers, fouten, .. Zien we ook meteen weer hoe t toetsenbord is.

• Lauji
Laptop is naar de fabrieksinstellingen gezet, en de meeste toetsen zijn nog steeds stuk. Iemand een idee hoeveel t kost om een nieuw toetsenbord te laten plaatsen ? Ik heb nl. 0 ervaring en begin er denk ik zelf niet aan.

• fm77
  • Niet online
Lauji schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:32:
Ik probeer nu de linux USB aangezien ik geen extern keyboard in mijn bezit heb.
Alleen... Er blijkt geen internetverbinding gemaakt te kunnen worden, terwijl ik zogezegd wel verbonden ben.. Kan ook niet op chrome, wel op Microsoft edge..

Lauji
Iets meer moeite mag wel hoor ;)
Niemand in je omgeving met een pc? Daar zal vast wel een toetsenbord aan hangen die je voor een paar uurtjes mag lenen. En als je daar toch bent om het toetsenbord op te halen kun je meteen even een linux usb stick in orde maken.
Lauji schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:21:
Laptop is naar de fabrieksinstellingen gezet, en de meeste toetsen zijn nog steeds stuk. Iemand een idee hoeveel t kost om een nieuw toetsenbord te laten plaatsen ? Ik heb nl. 0 ervaring en begin er denk ik zelf niet aan.
Zijn de andere problemen hiermee wel opgelost?
Zo ja, zoek in je buurt een lokaal computerreparatie bedrijfje, en bel ze even op. Zo nee, dan is er veel meer aan de hand.

• Lauji
Neen, niemand met een extern toetsenbord. Internet doet het ondertussen wel weer, dus de linux probeer ik vanavond even.

• Lauji
Linuxlive is nu bezig..

Mvg
Lauji

[ Voor 164% gewijzigd door Lauji op 19-03-2016 17:31 ]

• Lauji
Ik heb de laptop opgestart vanaf de USB stick, en krijg een paars scherm van Ubuntu 15.04 met de vraag in te loggen.

Ik heb me net geregistreerd op de ubuntu site, maar de login doet het niet.....
Kan iemand helpen??

Mvg
Laujk

[ Voor 200% gewijzigd door Lauji op 19-03-2016 18:06 ]

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 09:39
Lauji schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:28:
Ik heb de laptop opgestart vanaf de USB stick, en krijg een paars scherm van Ubuntu 15.04 met de vraag in te loggen.
Normaal gezien moet je niet inloggen met een live CD (of USB) dacht ik, maar probeer eens met user "ubuntu" en een leeg paswoord.

Hier staat nog wat meer informatie indien nodig:
http://askubuntu.com/ques...r-a-username-and-password

• fm77
  • Niet online
Of je nu in kan loggen of niet maakt niet zoveel uit. Je kan wel testen of de toetsen het nu wel doen. Als de toetsen die in Windows het nog steeds niet goed doen kan je er al wel vanuit gaan dat het probleem niet in je Windows zit, maar wellicht n hardware probleem is.
Pagina: 1