Kan 16 bits Windows programma niet uitvoeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Vooreerst ga ik het kort houden , ik heb een pc gekregen met win XP sp3. Opzich werkt deze goed , alhoewel het bureaublad maar na lange tijd verschijnt na inloggen . Moet wel zeggen dat de pc nooit serieus behandelt is , met gepruts met programma's . Nu wanneer ik een programmeer programma installeer van proton pic basic dan gaat het installeren goed en wanneer ik op het einde ok druk dan krijg ik de melding " kan 16 bits programma niet uitvoeren " Op andere pc 's met xp werkt alles prima . Met of zonder internet . ***knip***

Ëen ding is zeker met die computer is geknoeid , en toch werkt alles naar behoren . Ik weet dat ik hier al veel nuttige tips heb gekregen . Met dank .

[ Voor 7% gewijzigd door Question Mark op 17-03-2016 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:22

Kraz

Saving the world

Kijk voor de zekerheid je tekst nog eens goed na. Mensen kunnen het verkeerd opvatten. :)

On topic kan ik je helaas niet helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Ten eerste, waarom het "K-Woord" alsof alle daar beter van gaat worden. Ten tweede is het XP, daar moet je niet echt meer mee aankomen. Ten derde is het waarschijnlijk een 64-bit XP versie en die heeft geen 16-bits ondersteuning. Dus dat wordt herinstallatie.

Ik weet niet of andere mensen je willen helpen, maar XP installatie hulp, nee laat maar.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-10 17:45
Dan installeer je XP toch gewoon even opnieuw, als je weet dat hij verneukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:41
Als alles toch naar behoren werkt, waarom dan dit topic? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door borft op 17-03-2016 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:53

DarkSide

theres no place like ::1

Probeer eens wat duidelijker je zinnen te bouwen.
Het leest heel lastig.
Verder heb je een PC gekregen waarmee geprutst is zeg je. Welk OS je ook gebruikt.
Een pc overnemen van iemand waarop geprutst is, is niet handig.
Zou daarbij sowieso een clean install doen.
Een schone installatie is altijd een goed idee om te beginnen. Zeker als je iets overneemt.
Dan weet je ook hoe eea werkt. Ipv er van uit gaan dat iets zou moeten werken, maar het niet doet vanwege allerlei zaken waarvan je niet weet wat er gebeurt is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Wim-Bart schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:06:
Ten eerste, waarom het "K-Woord" alsof alle daar beter van gaat worden. Ten tweede is het XP, daar moet je niet echt meer mee aankomen. Ten derde is het waarschijnlijk een 64-bit XP versie en die heeft geen 16-bits ondersteuning. Dus dat wordt herinstallatie.

Ik weet niet of andere mensen je willen helpen, maar XP installatie hulp, nee laat maar.
Als je even goed leest dan is het overduidelijk dat die lelijke term verschijnt door zeer wss snel typen en spellingcorrectie en het niet teruglezen ;) Vandaar ook de opmerking van Kraz :)

Daar moet vrijwel zeker iets van 'Kan iemand zeggen in een korte bewoording...' staan.

En als je toch al niet van plan bent te helpen... waarom reageren?

Ontopic: Als de pc al bij ontvangst een rommel blijkt te zijn dan sowieso eerst eens beginnen met een verse installatie. Daarnaast is het niet zo dat een 16bit applicatie altijd zonder problemen zal werken op XP, in veel gevallen wel maar in bepaalde gevallen niet...

Wat leesvoer daarover: https://support.microsoft.com/en-us/kb/314495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

MicGlou schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:11:
[...]

Als je even goed leest dan is het overduidelijk dat die lelijke term verschijnt door zeer wss snel typen en spellingcorrectie en het niet teruglezen ;) Vandaar ook de opmerking van Kraz :)

Daar moet vrijwel zeker iets van 'Kan iemand zeggen in een korte bewoording...' staan.

En als je toch al niet van plan bent te helpen... waarom reageren?

Ontopic: Als de pc al bij ontvangst een rommel blijkt te zijn dan sowieso eerst eens beginnen met een verse installatie. Daarnaast is het niet zo dat een 16bit applicatie altijd zonder problemen zal werken op XP, in veel gevallen wel maar in bepaalde gevallen niet...

Wat leesvoer daarover: https://support.microsoft.com/en-us/kb/314495
Ten eerste is het helemaal niet duidelijk dat het door snel typen komt. Het stond er gewoon echt. En het k-woord neem ik net als velen gewoon aanstoot aan.

Ten tweede geef ik netjes aan dat het probleem waarschijnlijk door de Windows XP versie komt, in XP64 is 16bits subsysteem namelijk niet aanwezig.

Daarnaast zeg ik nog netjes dat je niet meer met XP moet werken :)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
XP 64 bit heeft volgens mij geen SP3. Die ging maar tot SP2, net als de serverversie Win2003-x64 :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
Wim-Bart schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:19:
[...]

Ten eerste is het helemaal niet duidelijk dat het door snel typen komt. Het stond er gewoon echt. En het k-woord neem ik net als velen gewoon aanstoot aan.
Dat die zin in die bewoording totaal nergens op slaat gaf jou werkelijk geen enkele indicatie dat dit overduidelijk verkeerd staat? Het is ontzettend lelijk dat er staat, maar het kan nooit de bedoeling zijn geweest.

Dat iemand nog met XP wil werken... tja, eigen keuze. Maar als je niet van plan bent te helpen heeft reageren weinig zin... aanstoot nemen aan een verwoording prima, maar daar is dan de rapporteer knop voor :)

Maar zoals al genoemd bestaat er geen XP x64 SP3... het betreft dus zeker geen x64 installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Bedankt iedereen , inderdaad ik typ met een IPad . Maar wat jullie bedoelen met die" K " is mij echt een raadsel . De pc is een 32 bit voor alle duidelijkheid .
Maar ik begrijp dat ik niet meer met win XP moet afkomen. . Groeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hobbyist-pc
Beste,
Kunnen jullie echt eens zeggen wat ik in mijn vraag verkeerd heb getypt, dan weet ik wat er echt is mis gegaan , dan mijn oprecht excuus .
Misschien kunnen de moderators even reageren.
Met dank en een fijn weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
hobbyist-pc schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:35:
Kunnen jullie echt eens zeggen wat ik in mijn vraag verkeerd heb getypt, dan weet ik wat er echt is mis gegaan , dan mijn oprecht excuus .
Misschien kunnen de moderators even reageren.
Met dank en een fijn weekend
Een goede start post is het halve werk. Laat irrelevante informatie weg en gebruik ook alinea's om je tekst leesbaarder te maken. Eventuele krachttermen hebben weinig nut.

16-bits programma's doen het inderdaad moeizaam, ook op 32-bits Windows versies. Alleen de 9x lijn van Windows was altijd goed compatible met de oude 16 bits applicaties. De NT-lijn sloot 16-bits al snel uit. In Windows NT 4.0 was het al een hele kluif om oude DOS programma's soms werkend te krijgen. En eigenlijk sinds XP ben je aangewezen op emulatie of virtuele machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De Proton Compiler kan toch ook op Windows 7 draaien? Niet dat dat nog zo lang supported is maar dan heeft topicstarter in ieder geval minder algemene issues (zie ook andere topics over YT etc).

En wat is er mis om, eventueel, een modernere/veiliger machine op te tuigen en dan met iets als VMware de oude omgeving te virtualiseren op een eigen/intern VLAN?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1