Geen dolby meer vanuit pc naar denon

Pagina: 1
Acties:

• Marlonn94
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-01 22:01
Beste lezer,

ik heb een tijd geleden een Denon dolby surround versterker gekocht. de AVR- X520BT.

Deze heb ik via HDMI aangesloten op mijn Nvidia GTX760 2GB Palit jetrstream edition.

Ik heb op mijn PC via afspeelapparaten mijn luidsprekers geconfigureerd als 5.1
Dit klopt dus allemaal. het gekke is alleen dat ik nu geen dolby meer ontvang.
Als ik de luidsprekers op stereo instel dan krijg ik wel dolby volgens de versterker... maar ik krijg geen geluid op mijn surround speakers.

Het heeft de hele tijd gewerkt, ik snap er niks van. Heb de drivers van nvidia al geupdate en ook nieuwe realtek erop.

Ik snap niet hoe de pc via stereo wel dolby uitstuurt maar met 5.1 niet.
Het ligt dus ook niet bij de player of iets dergelijks maar bij windows.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:37
Welke software gebruik je om iets af te spelen?
En wat speel je af? muziek? Film?

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Marlonn94
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13-01 22:01
Het ligt niet aan de software. Als ik mijn AVR al aanzet ontvangt hij al geen dolby. Het uitgaande signaal van windows klopt niet. wanneer ik mijn luidsprekers configureer op stereo zo hij zogenaamd wel dolby uitzenden. Wanneer ik 5.1 instel ziet de AVR geen dolby. (ik kan het zien aan de sound modes)

Daarbij speelde ik voorheen gewoon netflix met 5.1 af. dus zal niet aan bepaalde software liggen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De de on onthoudt per bron wat de instelling is qua modus (stereo, auto, etc). Zet die voor je pc bron op auto igg, dan bepaalt ie zelf aan de hand van wat ie binnenkrijgt wat ie aanstuurt. En dan kun je ook met je oc gaan klooien en testen waar het mis gaat. Tip: je wilt hem op PCM en niet op bitstream ingesteld hebben (maar hoe en waar je dat instelt verschilt van software tot software).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)