Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Een grote (min 5.3 inch) smartphone met goed battery life, goed scherm, snelle processor, degelijke camera.
Geen fan van samsung

Wat is je budget?
350 - 450 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Veel gaming
Heavy daily usage => veel apps
Weinig sociale media

Wat heb je zelf al gevonden?
LG G4
Motorola moto x style
HTC M8 (maar missch heavy skin?)
Nexus P6 (boven budget maar ik overweeg het)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nu een LG G3 en ben hier heel tevreden over. Daarom had ik gewacht tot de G5 was aangekondigt maar aangezien deze wel heel duur wrd en niet meteen in lijn ligt met eerdere modellen zou ik toch liever een andere kopen.

Ik vind vooral een groot scherm, snelle processor en een lange batterij duur belangrijk. Ik vond de G3 daarin perfect. Ik vind het niet erg om hem elke dag op te laden maar ik heb wel graag dat hij een 10u meegaat.

De LG G4 lijkt de logische keuze. Is goedkoop nu, maar is precies maar een kleine verbetering op de G3 ... Met slechtere battery life. Ik ben wel een fan vd backside buttons. Zo handig v een grote smartphone en om muziek te luisteren. Ik vind de nexus erg interessant maar vins hem erg duur als ik hem vergelijk met de G4 (200 euro)

Heeft iemand goeie suggesties?

• Defi15
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-10 21:06
Bekijk eens de OnePlus 2: http://www.notebookcheck....hone-Review.149481.0.html
In gamen en andere intensieve applicaties is het absoluut een monster, een no-compromise powerhouse. De iPhone 6s plus en de Galaxy S6 edge zijn de enige telefoons op dit moment die volgens notebook check nog iets krachtiger zijn. Bovendien ziet hij er goed uit, heeft vingerafdrukscanner, is lekker goedkoop en je hebt iets 'bijzonders', iets wat andere mensen niet hebben.

Let wel op: alleen te bestellen bij de site van oneplus, hij is vrij dik, heeft geen fast charge, geen micro-sd kaart support en geen NFC.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11 18:35
Waarom geen Nexus 5x? Aangezien je fan bent van de 6p. Heeft dezelfde camera als die van de 6p. Als je echt perse een 6p wilt zou ik toch even 2e hands gaan kijken. Voor rond 500 euro heb je er wel eentje. Een 32gb 5x kost momenteel 325 euro: pricewatch: LG Nexus 5X 32GB Zwart

De g4 zou ik niet nemen, de skin is verschrikkelijk. Als je al geen touchwiz fan bent (gok ik zo) vind je dat ook niets. De moto heeft een mindere cpu/gpu. De htc m8 kan je inderdaad doen, maar toch niet meer de nieuwste hardware. Heeft de 5x allemaal wel./ (Voor niet zoveel geld).

Een andere optie zou nog de Z5 compact zijn of bv de Z5 2e hands. (Rond 400). Niew 500: pricewatch: Sony Xperia Z5 Zwart

[ Voor 7% gewijzigd door Iekozz op 19-03-2016 00:30 ]

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-11 22:07
Zoals hierboven ook al gezegd, de HTC M8 zou ik direct laten afvallen.

Verder kan een 5X, weet niet wat jij verstaat onder heavy user? Zware apps, grote apps, veel apps en dus ook veel willen switchen?

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Iekozz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:30:

De g4 zou ik niet nemen, de skin is verschrikkelijk. Als je al geen touchwiz fan bent (gok ik zo) vind je dat ook niets. De moto heeft een mindere cpu/gpu. De htc m8 kan je inderdaad doen, maar toch niet meer de nieuwste hardware. Heeft de 5x allemaal wel./ (Voor niet zoveel geld).

Zwart[/URL]
Die Moto heeft een iets oudere CPU/GPU maar komt goed mee. Draait op een bijna kale versie van Android 6 (3 kleine extra apps van moto geinstalleerd, verder stock dus geen bloatware)

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 17:23:
Ik zoek een?
Een grote (min 5.3 inch) smartphone met goed battery life, goed scherm, snelle processor, degelijke camera.
Geen fan van samsung

Wat is je budget?
350 - 450 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Veel gaming
Heavy daily usage => veel apps
Weinig sociale media

Wat heb je zelf al gevonden?
LG G4
Motorola moto x style
HTC M8 (maar missch heavy skin?)
Nexus P6 (boven budget maar ik overweeg het)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb nu een LG G3 en ben hier heel tevreden over. Daarom had ik gewacht tot de G5 was aangekondigt maar aangezien deze wel heel duur wrd en niet meteen in lijn ligt met eerdere modellen zou ik toch liever een andere kopen.

Ik vind vooral een groot scherm, snelle processor en een lange batterij duur belangrijk. Ik vond de G3 daarin perfect. Ik vind het niet erg om hem elke dag op te laden maar ik heb wel graag dat hij een 10u meegaat.

De LG G4 lijkt de logische keuze. Is goedkoop nu, maar is precies maar een kleine verbetering op de G3 ... Met slechtere battery life. Ik ben wel een fan vd backside buttons. Zo handig v een grote smartphone en om muziek te luisteren. Ik vind de nexus erg interessant maar vins hem erg duur als ik hem vergelijk met de G4 (200 euro)

Heeft iemand goeie suggesties?
Defi15 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:39:
Bekijk eens de OnePlus 2: http://www.notebookcheck....hone-Review.149481.0.html
In gamen en andere intensieve applicaties is het absoluut een monster, een no-compromise powerhouse. De iPhone 6s plus en de Galaxy S6 edge zijn de enige telefoons op dit moment die volgens notebook check nog iets krachtiger zijn. Bovendien ziet hij er goed uit, heeft vingerafdrukscanner, is lekker goedkoop en je hebt iets 'bijzonders', iets wat andere mensen niet hebben.

Let wel op: alleen te bestellen bij de site van oneplus, hij is vrij dik, heeft geen fast charge, geen micro-sd kaart support en geen NFC.
Dan is een OnePlus 2 een hele goede keuze. De OnePlus 2 scoort met gamen het beste (zie mijn review over de OnePlus 2). Met betrekking tot gamen is hij dus uitermate goed geschikt. Ook is hij zelfs nog onder je budget ;). 345 euro met gratis verzending :).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• Chemie
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-05 10:31
Iekozz schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 00:30:
Waarom geen Nexus 5x? Aangezien je fan bent van de 6p. Heeft dezelfde camera als die van de 6p. Als je echt perse een 6p wilt zou ik toch even 2e hands gaan kijken. Voor rond 500 euro heb je er wel eentje. Een 32gb 5x kost momenteel 325 euro: pricewatch: LG Nexus 5X 32GB Zwart

Een andere optie zou nog de Z5 compact zijn of bv de Z5 2e hands. (Rond 400). Niew 500: pricewatch: Sony Xperia Z5 Zwart
De G4, de Moto X Style en de Nexus 5X hebben allemaal de Snapdragon 808 met een Adreno 418 GPU.
Qua specificaties zijn deze op het gebied van gaming gelijk. De G4 & Moto X Style hebben 3GB RAM waar de Nexus 5X 2GB RAM heeft.

De HTC M8 is inmiddels 2 jaar oud, 1 jaar ouder dan de G4, 1.5 jaar ouder dan de Moto X Style/Nexus 5X, updates hoef je voor de M8 niet meer te verwachten. Qua performance is deze ook zwaar ondergeschikt voor gamen in vergelijking met bovenstaande toestellen, het enige voordeel zijn de beste speakers op smartphone gebied die in dit toestel zitten.

Dus de moto heeft géén mindere cpu/gpu, ze zijn gelijk. Ook moet je met gaming ervaring geluid meenemen. Gebruik je de koptelefoon dan verschilt het allemaal niet zo maar:
G4 - Speaker zit op de achterkant onderaan, gaat wel hard maar het zit toch op de achterkant.
Moto X Style - Krijgt in reviews alle lof voor dubbele speakers aan de voorkant
Nexus 5X - de enkele speaker op de voorkant is van deze drie het slechtste, veel klachten over maar bij sommige is die oke.

De 6P is het beste qua gamen, beste CPU/GPU, 3GB RAM, stock android, front facing speakers met goede kwaliteit, maar die is ook wel de duurste van allemaal.

Edit: Beetje duur, even prijs vergeten mee te nemen in mijn advies :')
Daarnaast zou je nog kunnen kijken naar de Huawei Mate 8, een 6 inch telefoon.
Deze heeft betere accuduur dan de 6P, een cpu/gpu waarmee je elke game wel kan spelen.
De Mate 8 heeft wel een EMUI skin, of je daarvan houdt laat ik in het midden.
Heeft wel een minder scherm en de speaker (enkel) zit aan de onderkant.

Misschien wachten op de G5, kan hem nu al pre-orderen maar de levering zal ergens begin/half april zijn, deze zal qua gamen wel veel beter zijn dan de G4 / X Style / Nexus 5X.

Succes met de zoektocht! :)

• Arar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:58
De onderstaande wordt mijn volgende telefoon. Snelle updates, kale Android en zou binnenkort in Nederland verkrijgbaar moeten zijn.

Android One
5.5", IPS LCD, 401 PPI (pixel density), Multi-touch, OnCell IPS display with 2.5D Corning Gorilla Glass 4
13 MP rear and front camera with flash on either side
3100 mAh battery
Qualcomm Snapdragon 617
3GB RAM
32GB of onboard storage with up to 128GB microSD support
USB Type-C port
Qualcomm Quick Charge 3.0
2.5D Gorilla Glass
support for 4.5 G LTE
Dual SIM
metal frame

General Mobile GM5 Plus