Videokaart komt niet meer voor in apparaten beheer, kapot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Nu weet ik best dat er manieren zijn om alles na te checken, maar ik heb alles identiek aangesloten. Voorheen kwam de kaart voor in apparaten beheer, ook als ik via de interne kaart daar keek. Dat heb ik een aantal keren gedaan om zo de AMD drivers te verwijderen. De fans draaien wel, daar houdt het bij op. Ik ben bang dat de kaart kapot is. :+

...

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Luxicon in "hoe krijg ik de videokaart uit het slot?" ?

Het lijkt me niet onmogelijk om een kaart zelf goed/anders te testen en daarna de relevantie "lipje" of "defect" vast te stellen. Je geeft ook, voor andere bezoekers, erg weinig info in je startpost dus vandaar dat ik even verwijs naar je andere topic.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Luxicon
MAX3400 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:34:
Luxicon in "hoe krijg ik de videokaart uit het slot?" ?

Het lijkt me niet onmogelijk om een kaart zelf goed/anders te testen en daarna de relevantie "lipje" of "defect" vast te stellen. Je geeft ook, voor andere bezoekers, erg weinig info in je startpost dus vandaar dat ik even verwijs naar je andere topic.
Daar haal je dan zaken door elkaar, want voordat ik daar mee bezig ging, was dit al het geval. Vandaar ook dat ik de kaart eruit wilde halen, om opnieuw te plaatsen. De vorige twee keren ging dit makkelijk, maar nu lastiger. Maar toen ik bevestig kreeg je die goed in moet drukken, is alles gelukt, zonder probleem. Het probleem is dus hetzelfde als voor ik de kaart opnieuw ging plaatsen.

Update na wat eigen manieren om eruit te komen:
Via Opdrachtprompt heb ik 'hidden deviced' laten weergeven en krijg dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rRlWjzz.png

Zoals je ziet wordt de kaart transparant weergegeven.

[ Voor 12% gewijzigd door Luxicon op 17-03-2016 15:41 ]

...

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Je openingspost mist inderdaad helaas wat verdere informatie, ik begrijp het probleem niet helemaal nog.
Je zit momenteel op je iGPU (HD4600) en wil tegelijkertijd je R9 200 series GPU gebruiken? Of werkt je AMD GPU helemaal niet? De post die Max3400 linked maakt me ook enigszins huiverig, het klinkt alsof je het PCI-E slot en/of je videokaart gesloopt hebt door hem uit het slot te rukken :/

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• Luxicon
stin00 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:52:
Je openingspost mist inderdaad helaas wat verdere informatie, ik begrijp het probleem niet helemaal nog.
Je zit momenteel op je iGPU (HD4600) en wil tegelijkertijd je R9 200 series GPU gebruiken? Of werkt je AMD GPU helemaal niet? De post die Max3400 linked maakt me ook enigszins huiverig, het klinkt alsof je het PCI-E slot en/of je videokaart gesloopt hebt door hem uit het slot te rukken :/
Klopt, omdat ik er een beetje klaar mee ben na 3 x een waterkoelsetje opnieuw plaatsen, die nu hopelijk wel goed blijft functioneren. Voor de duidelijkheid, want Max3400 schept helaas verwarring: dit probleem was al voordat ik de kaart er even uithaalde. Vandaar (dat zeg ik nu 3 x) dat ik de kaart opnieuw heb geplaatst. Dat mocht niet baten, ook in het onderste PCI slot niet. En natuurlijk druk ik de kaart niet in het PCI slot zonder dat lipje open te zetten. Er is niks kapot (voor de duidelijkheid nogmaals). Er is blijkbaar iets tegen de kaart aangekomen toen ik het waterkoelsetje plaatste. Ik ga wel snel op zoek naar een nieuwe kaart.

Opsomming: de kaart werkt > koelsetje plaatsen > de kaart werkt niet > kaart opnieuw plaatsen boven / onderste PCI slot > de kaart werkt niet en is niet zichtbaar in Windows zoals voorheen.

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 17-03-2016 15:57 ]

...

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ah oke, duidelijk. Maar wat gebeurt er precies als je boot met de videokaart erin + de monitor kabel is aangesloten op de videokaart? Helemaal geen beeld?

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

Verwijderd

Luxicon schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:36:
[...]

Via Opdrachtprompt heb ik 'hidden deviced' laten weergeven en krijg dit te zien:
Ter info, dit hoef je niet moeilijk via cmd prompt te doen. In het apparaat beheer kan je gewoon naar het tabblad [Beeld] gaan en dan op [verborgen apparaten weergeven] klikken.

• Luxicon
stin00 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:02:
Ah oke, duidelijk. Maar wat gebeurt er precies als je boot met de videokaart erin + de monitor kabel is aangesloten op de videokaart? Helemaal geen beeld?
Voor ik het setje ging plaatsen wel, maar na het opstarten kreeg de monitor geen signaal. Ik plaatste toen de D-Sub (VGA) kabel, en toen kreeg ik wel beeld en het viel mij op de er settings zichtbaar waren om de interne GPU aan te passen. Dat is niet zo als je beeld hebt via een externe videokaart. Dat is nu ook zo, via de externe videokaart komt er geen signaal, en ook is de kaart niet meer bij Apparatenbeheer aanwezig. Helaas, het is mij duidelijk dat de kaart kapot is.

...

• Luxicon
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:07:
[...]

Ter info, dit hoef je niet moeilijk via cmd prompt te doen. In het apparaat beheer kan je gewoon naar het tabblad [Beeld] gaan en dan op [verborgen apparaten weergeven] klikken.
Ah, handig, ik kwam daar terecht via de Microsoft website (was wel over Nvidia met dit 'probleem'). Die gaf aan eerst set devmgr_show_nonpresent_devices=1 in opdrachtprompt te typen, en dan de verborgen apparaten weergeven te klikken in Apparatenbeheer. Nouja, de kaart is in ieder geval verdwenen, alleen de fans draaien nog.

...

• Deadslim77
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01 19:14
Geachte mensen

ik zie dat er verder geen reacties meer zijn op deze post, maar nu ben ik bij mijn neef zijn pc aan de andere kant van het land, en constateer ik hetzelfde probleem ( dus ook de 2e GraKa als 'Hidden' in apparaatbeheer )

Hoe is het uiteindelijk afgelopen, gewoon stuurprogramma's bijgewerkt of ets speciaals?

Ik verneem graag wat te doen.

mvg
Machil

Asus ROG Maximus XI Extreme, RTX3090 White STRIX, I7-8086K, Corsair H150i, HX1200i,32GB Corsair Vengeance RGB PRO White 3200Mhz, ROG PG278QR on 165Hz 2K, 970EVO 500GB + 1TB, 850 PRO 512GB + 1TB, WD 6TB, Corsair 900D ,Logitech G-19, G-35, G-700, Z-5500D.

• Luxicon
Nou... bij mij kwam het doordat de kabel er bij de voeding uit was gehaald, bij het eruit halen van een SATA kabel.. Normaal zit die kabel stevig vast in de voeding en vereist het aandacht om deze los te halen.

...

• Deadslim77
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01 19:14
Heb je verder in apparaatbeheer nog iets gedaan, stuurprogramma's verwijderd en opnieuw geïnstalleerd of was dat niet meer nodig?

Asus ROG Maximus XI Extreme, RTX3090 White STRIX, I7-8086K, Corsair H150i, HX1200i,32GB Corsair Vengeance RGB PRO White 3200Mhz, ROG PG278QR on 165Hz 2K, 970EVO 500GB + 1TB, 850 PRO 512GB + 1TB, WD 6TB, Corsair 900D ,Logitech G-19, G-35, G-700, Z-5500D.

• Luxicon
Deadslim77 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 12:47:
Heb je verder in apparaatbeheer nog iets gedaan, stuurprogramma's verwijderd en opnieuw geïnstalleerd of was dat niet meer nodig?
Wat betreft de drivers komt het erop neer dat ik deze had verwijderd, maar dat zou niets uitmaken. Als de kabel was aangesloten, zou alles werken.

...

Pagina: 1