hoe krijg ik de videokaart uit het slot?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
De eerste neer snapte ik het al niet. De tweede keer ging het prima. Nu wil ik de R9 290 weer eruit halen, want de monitor krijgt geen signaal van de kaart wil kijken of opnieuw plaatsen dit oplost. De kaart blijft steken aan de rechterkant waar je een lipje hebt. Daar krijg ik totaal geen beweging in. Als ik de kaart schuin omhoog doe en eruit wil halen likt dit niet.

...

Beste antwoord (via Luxicon op 17-03-2016 16:12)

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11-2025
Lipje indrukken, soms moet je er wel wat kracht op zetten inderdaad.

[ Voor 6% gewijzigd door Reaver op 18-03-2016 15:16 ]

Alle reacties

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:48
Je moet dat lipje induwen, en aan de kaart trekken denk ik.

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10-2025

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • Beste antwoord

• Reaver
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-11-2025

[ Voor 6% gewijzigd door Reaver op 18-03-2016 15:16 ]

• Luxicon
KhaZ schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:06:
Je moet dat lipje induwen, en aan de kaart trekken denk ik.
Het nare aan dat klipje is, dat er geen beweging in te krijgen is. Dat ding zit muurvast lijkt het. :P

...

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:40
Goed kijken, het is geen raket wetenschap.
Je ziet een hendel (hefboom) er is maar één optie om deze te ontgrendelen.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Oh oh, je post geeft al weinig vertrouwen... Kans dat je iets gemold hebt waardoor de kaart gejammed is.
Als je niet weet wat je doet, wees daar voorzichtig mee.

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
je moet de kaart helemaal terug in het slot drukken voordat je dat lipje kan induwen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wait, je hebt toch niet de kaart er de eerste keer ingestopt zonder het lipje te ontgrendelen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Luxicon
KillerAce_NL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:08:
Oh oh, je post geeft al weinig vertrouwen... Kans dat je iets gemold hebt waardoor de kaart gejammed is.
Het is nu gelukt. Als ik niet zeker weet dat ik dat lipje in kan drukken, ga ik niet door om dat toch te proberen. De vorige twee keer was het voldoende om de kaart schuin omhoog te houden. Nu lukte dat niet en moest flink drukken om dat lipje naar achter te krijgen. Maar het zou mij noet verbazen dat de kaart kapot is. Dat was nog goed voor ik net een aio waterkoelsetje ging plaatsen (voor de derde keer).

...

• Luxicon
MAX3400 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:11:
Wait, je hebt toch niet de kaart er de eerste keer ingestopt zonder het lipje te ontgrendelen?
De kaart is er door mij twee keer opnieuw ingezet onder problemen. Maar nu werkte de kaart niet en wou daardoor de kaart opnieuw plaatsen. Heeft niet gewerkt dus is blijkbaar kapot.

...

• Heijmenberg99
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-01 09:46
Luxicon schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:15:
[...]

De kaart is er door mij twee keer opnieuw ingezet onder problemen. Maar nu werkte de kaart niet en wou daardoor de kaart opnieuw plaatsen. Heeft niet gewerkt dus is blijkbaar kapot.
hoe weet je precies dat de kaart kapot is. je mobo kan ook op de igpu stand staan.
probeer eens een ander slot. misschien heb je met je onhandigheid het slot wel kapot gemaakt.

• Luxicon
Heijmenberg99 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:58:
[...]

hoe weet je precies dat de kaart kapot is. je mobo kan ook op de igpu stand staan.
probeer eens een ander slot. misschien heb je met je onhandigheid het slot wel kapot gemaakt.
Ondanks dat hulp fijn kan zijn, is het handig om te lezen wat er aan de hand is. Nogmaals: de kaart werkte perfect. Na het plaatsen van de waterkoeling niet. (nogmaals: de kaart werkte perfect, pas na het plaatsen van waterkoeling niet meer). Nogmaals? :+ De videokaart is toen niet verwijderd geweest, het probleem was er al. Dit was puur een vraag die daar niets mee te maken heeft.

Goed, toen kwam deze vraag, die zoals het topic ook aangeeft, opgelost is. Of moet ik soms een filmpje maken om dit te bewijzen? :P

Daarnaast, ook dat zei ik al: de videokaart komt niet voor in apparatenbeheer. Dat komt daar normaal gesproken altijd voor, ook als je via het moederbord instelt dat je de interne GPU gebruikt. En ook heb ik het andere PCI slot geprobeerd, en dat werkt niet.

Dus ja, hulp kan fijn zijn, maar niet als mensen blijven denken dat er iets kapot, terwijl er niks aan de hand is en dat ook duidelijk aangegeven wordt. Ja, er is wat aan de hand, maar dat heeft niks met een kapot lipje te maken (verder is er ook geen schade aan de kaart te zien).

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 17-03-2016 17:10 ]

...

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Mooi dat het gelukt is.

Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Alleen bij mij is de boel echt gejammed. Gaat ook om een 290. Heb al met veel kracht en schroevendraaiers geprobeerd.

Als ik mijn videokaart moet vervangen ben ik van plan het moederbord eruit te schroeven en wat gereedschap erop los te laten. Alternatief zal zijn de kaart inclusief PCI lane eruit te trekken. Kost me dan wel mijn 16x pci express lane (andere is 8x).

Soort R9 290 kwaal? Heb zelf een zware Artic extreme koeler erop zitten zonder blackplate. Ben bang dat de kaart hier zichzelf na verloop van tijd gejammed heeft door scheefhangen.

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Luxicon
evilpin0 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:03:
Mooi dat het gelukt is.

Toevallig heb ik hetzelfde probleem. Alleen bij mij is de boel echt gejammed. Gaat ook om een 290. Heb al met veel kracht en schroevendraaiers geprobeerd.

Als ik mijn videokaart moet vervangen ben ik van plan het moederbord eruit te schroeven en wat gereedschap erop los te laten. Alternatief zal zijn de kaart inclusief PCI lane eruit te trekken. Kost me dan wel mijn 16x pci express lane (andere is 8x).

Soort R9 290 kwaal? Heb zelf een zware Artic extreme koeler erop zitten zonder blackplate. Ben bang dat de kaart hier zichzelf na verloop van tijd gejammed heeft door scheefhangen.
Heb jij misschien ook zo'n lipje dat echt heel strak losgaat? Zoals ik al zei (omdat sommige mensen denken dat je dan onhandig bent) ook dat dit lipje echt megahard aangedrukt moet worden, wil het losgaan? Ik krijg het enkel los door er met plastic tegenaan te drukken (in de vorm van een pen bijvoorbeeld). Dat is ook zo met het onderste slot. Ik dacht dat m'n moeder bord (MSI Z97 Krait SLI) lag misschien.
KillerAce_NL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:08:
Zo zie je maar, +2, terwijl er niks gemold en gejammed is. 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Luxicon op 18-03-2016 13:39 ]

...

• evilpin0
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik bouw zelf al meer dan 15 jaar computers en weet wel wanneer iets vast zit, onderste lipje van de tweede PCI slot niet getest. Toevallig ook een MSI Z serie moederbord :) Helaas heb ik een erg onhandige kast om goed erbij te komen, wordt moederbord met videokaart eruit schroeven ben ik bang.

Ik laat het allemaal zoals het is nu. PC goed genoeg voor de eerste batch Oculus rift games, maar irriteert me wel dat als ik de videokaart wilt vervangen het meer werk wordt dan 2 schroefjes los maken :(

http://www.twitch.tv/jannustitannus

• Luxicon
evilpin0 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:36:
Ik bouw zelf al meer dan 15 jaar computers en weet wel wanneer iets vast zit, onderste lipje van de tweede PCI slot niet getest. Toevallig ook een MSI Z serie moederbord :) Helaas heb ik een erg onhandige kast om goed erbij te komen, wordt moederbord met videokaart eruit schroeven ben ik bang.

Ik laat het allemaal zoals het is nu. PC goed genoeg voor de eerste batch Oculus rift games, maar irriteert me wel dat als ik de videokaart wilt vervangen het meer werk wordt dan 2 schroefjes los maken :(
Ja inderdaad, dat is dan een hele klus, maar mooi dat de kaart werkt. Die van mij zit in het RMA proces. Toevallig heb je een MSI Z moederbord, wie weet ligt het daaraan. Als ik de lipjes zonder kaart open en dichtdoe, gaat dat heel soepel.

...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Luxicon schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:31:
[...]

Heb jij misschien ook zo'n lipje dat echt heel strak losgaat? Zoals ik al zei (omdat sommige mensen denken dat je dan onhandig bent) ook dat dit lipje echt megahard aangedrukt moet worden, wil het losgaan? Ik krijg het enkel los door er met plastic tegenaan te drukken (in de vorm van een pen bijvoorbeeld). Dat is ook zo met het onderste slot. Ik dacht dat m'n moeder bord (MSI Z97 Krait SLI) lag misschien.

[...]

Zo zie je maar, +2, terwijl er niks gemold en gejammed is. 8)7
Blijkt ook, dat je toch niet goed bezig was ;) :o
Videokaart gemold, hoop dat het geen dure was ?

• Luxicon
KillerAce_NL schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:06:
[...]
Volgens mij snap je het niet echt. Want mijn kaart is niet gemold door dat lipje. De kaart werkte niet, en om die reden wilde ik de kaart opnieuw plaatsen. Hierboven staat dat echt al heel vaak aangegeven, maar misschien dat je je bril even niet ophad. ;)

...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

:+ ;) Nee hoor, ik heb het wel gelezen, je hebt hem ervoor al gemold

• Luxicon
KillerAce_NL schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:59:
Klopt, maar dat werkte prima. Als het kortsluiting zou zijn, dan zou er gelekt moeten zijn op de printplaat, wat niet het geval is. Ik heb ook m'n 4790K met succes een ge-delid. :)
KillerAce_NL schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:06:
[...]
Vandaar dat ik weet je aan het trollen bent.

...

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:28

br00ky

Moderator Harde Waren
Het schoolplein is ergens anders mensen.

• Luxicon
KillerAce_NL schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:59:
De kaart doet het weer, daar ben je vast erg blij mee. O-)
Ik las overigens 'gemod'.

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 18-03-2016 18:31 ]

...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Laten we het er maar op houden dat het door geschreven woord komt dat je me verkeerd begrijpt.
Mooi dat het weer werkt !

offtopic:
Ondanks dat hulp fijn kan zijn, is het handig om te lezen wat er aan de hand is. Nogmaals: de kaart werkte perfect. Na het plaatsen van de waterkoeling niet.

Maar wat was er nou mee dan ? Wel vreemd dat ie het niet deed.

• Luxicon
KillerAce_NL schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 19:42:
Laten we het er maar op houden dat het door geschreven woord komt dat je me verkeerd begrijpt.
Mooi dat het weer werkt !

offtopic:
Ondanks dat hulp fijn kan zijn, is het handig om te lezen wat er aan de hand is. Nogmaals: de kaart werkte perfect. Na het plaatsen van de waterkoeling niet.

Maar wat was er nou mee dan ? Wel vreemd dat ie het niet deed.
Soms is het wel handig als de PCI-E aansluiting bij de voeding ook ingeplugd is.
Voordat ik de waterkoeling ging plaatsen, heb ik de SATA kabel verwijderd, maar normaal gesproken mag je aardig wat moeite doen zo'n connector eruit te halen. Blijkbaar zat deze niet helemaal goed vast.. :+

...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ah modulaire voeding waarvan je de pci-e dus aan de voeding kant er los in had hangen. zal wel ff zweten geweest zijn ;)

• PilatuS
  • Niet online
Reaver schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:08:
Oudere moederborden hebben nog wel eens een lipje dat er van boven invalt. In dat geval moet je het lipje omhoog houden terwijl je de kaart er uit trekt. Tegenwoordig is het meestal inderdaad een lipje dat je moet indrukken.

• Luxicon
KillerAce_NL schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 20:24:
Ah modulaire voeding waarvan je de pci-e dus aan de voeding kant er los in had hangen. zal wel ff zweten geweest zijn ;)
Heel fijn is het niet, ik had al bijna een GTX 970 gekocht en beroep gedaan op de garantie. Vandaag heb ik dus voor de tweede keer de koeler eraf gehaald en de liquid ultra wat bij zitten werken. Dat werkt prima. Zo spannend is het niet om de koeler eraf te halen, dat is wel anders als je de processor uit elkaar haalt met de bankschroef.
PilatuS schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 22:43:
[...]
Oudere moederborden hebben nog wel eens een lipje dat er van boven invalt. In dat geval moet je het lipje omhoog houden terwijl je de kaart er uit trekt. Tegenwoordig is het meestal inderdaad een lipje dat je moet indrukken.
Als die ingedrukt is, blijft deze naar achterstaan, maar soms zit het flink strak merk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Luxicon op 18-03-2016 22:56 ]

...

Pagina: 1