Monitor 24 inch

Pagina: 1
Acties:

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-02 12:05
Ik zoek een?
24'' Gaming monitor (FPS games). Hoeven geen speakers in te zitten,MOET op de muur worden gehangen i.v.m. klein bureau. Dus moet VESA mount of iets dergelijks hebben. Voorde rest moet het ook en HDMI aansluiting hebben.

Wat is je budget?
200 euro. Hoe goedkoper, hoe beter, daar ben ik tenslotte Nederlander voor. Maar mijn budget is 200 euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Slaapkamer. Ik zit alleen maar recht voor het scherm, dus hoeft geen geweldige kijkhoek te hebben.

Ik heb zelf deze al gevonden: http://www.monitorstore.n...ite-xb2483hsu-b2.html?s=k

PS; ik heb mij laten vertellen dat IPS beter kleuren weergeeft en dus mooier is. Dus dat is ook een must, de iiyama heeft een AMVA scherm, wat volgens mij hetzelfde is als IPS, alleen een andere naam net zoals Samsung PLS heeft.

Als er iemand een betere optie heeft, hoor ik dit graag! :)

[ Voor 11% gewijzigd door lexxus93 op 17-03-2016 14:25 ]

Verwijderd

De reviews voor dit scherm zijn wel prima?

pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart

• lexxus93
Precies toen je jou reactie aan het schrijven was, heb ik mijn begin post aangepast. Bedankt voor je snelle reactie iniedergeval, ik zoek een IPS scherm vanwege de mooie beeld van die panelen, de iiyama die je in jou reactie zet is helaas in TN paneel..

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:02
Let er op dat IPS schermen wel mooiere kleuren hebben, maar wel "langzamer" zijn dan TN schermen.
Ofwel, tearing van het scherm wanneer je grafische kaart sneller beelden aanlevert dan je scherm weer kan geven. Op te lossen door V-sync, maar zorgt wel voor een lagere verversing.

pricewatch: Dell SE2416H Zwart
IPS, maar je kunt makkelijk filteren in de pricewatch op paneel.

[ Voor 23% gewijzigd door Arunia op 17-03-2016 14:46 ]

• lexxus93
Arunia schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:44:
Let er op dat IPS schermen wel mooiere kleuren hebben, maar wel "langzamer" zijn dan TN schermen.
Ofwel, tearing van het scherm wanneer je grafische kaart sneller beelden aanlevert dan je scherm weer kan geven. Op te lossen door V-sync, maar zorgt wel voor een lagere verversing.

pricewatch: Dell SE2416H Zwart
IPS, maar je kunt makkelijk filteren in de pricewatch op paneel.
Ik dacht dat 5MS of lager prima is om te gamen, dat voor het blote oog minder dan 5MS niet te merken is, vandaar dat ik de iiyama in mijn begin post had gezet, die heeft 4MS. De Dell die jij laat zien heeft dan weer 6MS als specificatie.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:02
Zie nu idd net dat mijn Dell U2713HM 8ms doet. tearing is wel aanwezig, maar voor mij waren de miljoenen kleuren belangrijker (terwijl ik wel meer game dan foto's bewerk).

Denk dat het idd wel mee zal vallen met die iiyama.

Wat hieronder idd gezegd wordt. Ghosting doelde ik op.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 17-03-2016 15:17 ]

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
A-MVA is een compleet andere techniek dan TN en IPS en zeker geen variant van 'IPS of PLS'. A-MVA heeft een kleurbereik dat net iets onder doet voor IPS op het gebied van kleurechtheid. Echter heeft A-MVA superieure zwartwaarden (zwart is ook echt zwart) en geen enkel last van het welbekende IPS glow. Ik ben persoonlijk meer gecharmeerd van A-MVA dan van IPS, helaas is het A-MVA aanbod zeer klein rond de 27".

Verder is wat Arunia zegt niet waar; screen tearing en responstijd hebben niets maar dan ook niets met elkaar te maken. Screen tearing heeft te maken met de videokaart en software in kwestie. Tearing treedt op wanneer een framebuffer van de videokaart wordt geüpdatet tijdens een refresh.

Ik denk dat Arunia het over ghosting heeft - dit heeft natuurlijk wel te maken met de responstijd van een monitor. IPS en A-MVA zijn nou eenmaal wat trager dan TN op dit gebied - in ieder geval met de huidige technologieën nog.

Voor jouw budget kan ik geen beter scherm bedenken/aanraden dan de door jezelf gevonden pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B2 Zwart ! Prachtige monitor :)

🪦🪦🪦RIP Pricewatch 19-01-2026🪦🪦🪦

• lexxus93
stin00 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:06:
A-MVA is een compleet andere techniek dan TN en IPS en zeker geen variant van 'IPS of PLS'. A-MVA heeft een kleurbereik dat net iets onder doet voor IPS op het gebied van kleurechtheid. Echter heeft A-MVA superieure zwartwaarden (zwart is ook echt zwart) en geen enkel last van het welbekende IPS glow. Ik ben persoonlijk meer gecharmeerd van A-MVA dan van IPS, helaas is het A-MVA aanbod zeer klein rond de 27".

Verder is wat Arunia zegt niet waar; screen tearing en responstijd hebben niets maar dan ook niets met elkaar te maken. Screen tearing heeft te maken met de videokaart en software in kwestie. Tearing treedt op wanneer een framebuffer van de videokaart wordt geüpdatet tijdens een refresh.

Ik denk dat Arunia het over ghosting heeft - dit heeft natuurlijk wel te maken met de responstijd van een monitor. IPS en A-MVA zijn nou eenmaal wat trager dan TN op dit gebied - in ieder geval met de huidige technologieën nog.

Voor jouw budget kan ik geen beter scherm bedenken/aanraden dan de door jezelf gevonden pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU-B2 Zwart ! Prachtige monitor :)
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik heb mijn keuze gemaakt, word de iiyama.

Verwijderd

lexxus93 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:10:
[...]
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Ik heb mijn keuze gemaakt, word de iiyama.
I WIN :9~ _/-\o_ _/-\o_ :P

• stin00
  • Niet online
Neen, de Iiyama die jij linkte is helaas ver beneden maat.

Verwijderd

stin00 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 16:36:
[...]

Neen, de Iiyama die jij linkte is helaas ver beneden maat.
;( ;( ;w

• lexxus93
Ik wil dus net de iiyama bestellen, maar nu zie ik toevallig net in een ander topic een LG voorbij komen... misschien is dit nog een betere optie voor minder geld?

Nu zie ik op de ene foto (Volgens mij) wel een VESA mount, maar op de andere foto weer niet.. kan het ook nergens vinden via Google.

pricewatch: LG 24MP47HQ Zwart

• stin00
  • Niet online
lexxus93 schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:00:
Ik wil dus net de iiyama bestellen, maar nu zie ik toevallig net in een ander topic een LG voorbij komen... misschien is dit nog een betere optie voor minder geld?

Nu zie ik op de ene foto (Volgens mij) wel een VESA mount, maar op de andere foto weer niet.. kan het ook nergens vinden via Google.

pricewatch: LG 24MP47HQ Zwart
Die eerste foto's zijn niet correct, het Europese model heeft geen vesa mount aan de achterzijde.

Verder zou ik nog steeds de Iiyama verkiezen boven deze LG, maar dat is mijn mening ;)

Edit: lees overigens ook even de reviews van andere Tweakers over de gelinkte LG. 2 Tweakers geven inderdaad aan wat ik al bevestigde: geen vesa. Een andere Tweaker vindt de kwaliteit van het paneel tegenvallen tov de Iiyama X2483HSU-B1 :)

[ Voor 14% gewijzigd door stin00 op 20-03-2016 21:15 ]

Pagina: 1