Ziggo kabel splitsen naar analoog signaal

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hallo medetweakers,

In het gebouw waar ik woon zijn onlangs 6 appartementen gerealiseerd. Nu is daar 1 kabel omdat het huis ooit een kantoorpand was. Het internet is dan ook via Ziggo geregeld en betreft een 200mbit lijntje. Dat werkt top!

Ik wil graag heel simpel analoge tv aansluiten. Bij de renovatie zijn er geen kabels getrokken naar de appartementen. Ik heb het geluk dat de hoofdmeterkast, waar de ziggo kabel het huis binnen komt, tegen mijn appartement aan zit.

In de huidige situatie komt de groene coax binnen en gaat direct een UPC kastje in (wat is dit) en vervolgens komt daar coax uit die naar de router gaat.

Mijn vraag: Waar moet ik een spitter plaatsen om een coax naar mijn appartement te trekken met analoog signaal? Hieronder zie je 2 foto's van de situatie.

Wanneer ik bel naar Ziggo melden ze alleen dat er een monteur langs kan komen, terwijl ik het natuurlijk prima zelf kan, als ze mij even vertellen wat voor splitter etc. ik nodig heb.

kabel

ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
Kastje met upc logo is aop(abbonee overname punt) en daar mag je dan ook niet aanzitten, Als goed is moet coax uit het upc kastje komen(aop), daarop kan je eventueel een goeie 2weg splitter(let op dat dit retour geschikt moet zijn) op aansluiten waarbij 1 coax naar het modem gaat en andere naar je woning waarom je wandcontactdoos op zet.

Weet niet of je een tv hebt met ingebouwde dvb-c tuner zoja kan je het analoge signaal ook digitaal bekijken, zenders die je in analoge pakket hebt kan je namelijk ook digitaal bekijken zonder meerkosten en npo1/2/3 in HD.

[ Voor 31% gewijzigd door devil-strike op 17-03-2016 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaanvdSpek
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-07 09:57
Als je het signaal na de signaalverdeler van Ziggo (die splitst het signaal voor modem en tv) door een splitter stuurt, ben je good-to-go. Wel is aan te raden om er een signaalversterker tussen te zetten, anders heb je weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op AOP een goede tratec of hirschmaan aansluiten, die kun je doorlussen. Dts prima voor 1 meodem en 4 tv's.
Voor 6 appartementen zou ik echter groter uitpakken en het laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
devil-strike schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:29:
Kastje met upc logo is aop(abbonee overname punt) en daar mag je dan ook niet aanzitten, Als goed is moet coax uit het upc kastje komen(aop), daarop kan je eventueel een goeie 2weg splitter(let op dat dit retour geschikt moet zijn) op aansluiten waarbij 1 coax naar het modem gaat en andere naar je woning waarom je wandcontactdoos op zet.

Weet niet of je een tv hebt met ingebouwde dvb-c tuner zoja kan je het analoge signaal ook digitaal bekijken, zenders die je in analoge pakket hebt kan je namelijk ook digitaal bekijken zonder meerkosten en npo1/2/3 in HD.
Bedankt! Ik heb nu een Tratec splitter gekocht die 2 weg verkeer toelaat. Nu heeft deze 2 uitgangen: 1 met 3,6dB en 1 met 4,0dB. Lijkt mij dat de kabel naar de router de sterkste uitgang prefereert?
KillerAce_NL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:31:
Op AOP een goede tratec of hirschmaan aansluiten, die kun je doorlussen. Dts prima voor 1 meodem en 4 tv's.
Voor 6 appartementen zou ik echter groter uitpakken en het laten doen.
Het gaat alleen om mijn woning waarbij er hooguit 2 meter kabel nodig zal zijn. Dat kan dus prima zonder versterking :-)
De rest van het huis zit op digitenne. Ik zit op de begane grond in een dode hoek waar digitenne geen bereik heeft. (Naast het feit dat het rukkwaliteit is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 21:11
@timowouters, Klopt modem op 4dB aansluiten omdat dat kortere kabel is, woonkamer op 3.6dB aansluiten.

[ Voor 126% gewijzigd door devil-strike op 17-03-2016 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee, zo min mogelijk versterken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

KillerAce_NL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:49:
Nee, zo min mogelijk versterken....
Het is een splitter, geen versterker 8)7

Dit zijn dempingswaardes. Je wilt dus idd de hoogste demping op de kortste kabel zetten, dus waar de modem op aangesloten is. De langere kabel wil je de lagere demping geven.

Als je dit gedaan hebt, check in de modem GUI hoe hard de modem moet zenden. Dat zal iets zijn van Upstream Tx Power. Dat moet in ieder geval onder de 52dBmV zijn na plaatsing splitter. Is het meer dan dat, hang het weer rechtstreeks aan de AOP. Je zou dan exact 4dB lager uit moeten komen. Zo niet is je splitter gaar en/of de connectoren en kabels die je gebruikt.

Is het wel exact 4dB lager, dan is het tijd om contact op te nemen met Ziggo omdat er teveel upstream demping in het signaal is. Je zou te allen tijde een tweewegsplitter moeten kunnen aansluiten op AOP om zowel internet als televisie te kunnen gebruiken zonder dat je modem gelijk maximaal moet zenden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ach ja, zit steeds met versterker in hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:55
Voor je eigen appartement is een splitter voldoende.

Wil je de overige 6 ook aangesloten hebben. Stop dan met zelf klussen en roep er iemand bij met kennis van zaken. Je geeft aan dat je analoog signaal wilt splitsen en je hebt een splitter waarvan je vraagt hoe hij aangesloten moet worden. Hier ontbreekt het al direct in de basis aan de juiste kennis om zelf te gaan knutselen.

Analoog signaal kun je niet splitsen van het digitale signaal. Net als een "data" splitter niet bestaat. Je splitst het gehele signaal. Dus analoog en digitaal. Daarbij werkt een kabel met dB's. Hiervoor moet je gaan rekenen aan de hand van je inkomende signaal met 6 aansluitingen. Als je de demping van 1 splitter niet begrijpt.. Hoe wil je dan de totale demping van je gehele installatie berekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Nu online
MediaZoo schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:59:
Voor je eigen appartement is een splitter voldoende.

Wil je de overige 6 ook aangesloten hebben. Stop dan met zelf klussen en roep er iemand bij met kennis van zaken. Je geeft aan dat je analoog signaal wilt splitsen en je hebt een splitter waarvan je vraagt hoe hij aangesloten moet worden. Hier ontbreekt het al direct in de basis aan de juiste kennis om zelf te gaan knutselen.

Analoog signaal kun je niet splitsen van het digitale signaal. Net als een "data" splitter niet bestaat. Je splitst het gehele signaal. Dus analoog en digitaal. Daarbij werkt een kabel met dB's. Hiervoor moet je gaan rekenen aan de hand van je inkomende signaal met 6 aansluitingen. Als je de demping van 1 splitter niet begrijpt.. Hoe wil je dan de totale demping van je gehele installatie berekenen?
Zoals ik zei gaat het slechts om 1 aansluiting die ik wil creëren. Ik weet ook wel dat ik geen data en analoog apart kan splitsen. Ik noemde het erbij om te verkomen dat je wellicht voor een dergelijke splitsing een speciale splitter nodig hebt gezien t feit dat t modem erachter wordt aangesloten ;-)

En demping begrijpen en berekenen zal vast allemaal. Maar we hebben het nu over 1 splitter met een modem op 40cm van de AOP en een tv op 1,5m er vanaf. Denk dat dat prima zal gaan. Zodra het over grotere afstanden en meer aansluitingen gaat snap ik dat professionele hulp een stuk verstandiger is!
Pagina: 1