Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 16:04
Beste Tweakers,

Mijn vriendin (23 jaar) staat op het punt om als Management/Directie Secretaresse aan de slag te gaan. Het enige wat nog rest is de arbeidsovereenkomst en daarbij een stukje "onderhandeling" over het salaris.

Nu hebben wij eigenlijk geen idee wat een reëel salaris, op basis van 40 uur, om te vragen. De officiële functiebenaming is "Management Assistent" wat volgens mij hetzelfde is als (Directie)Secretaresse. Mijn vriendin is in het bezit van een MBO Niveau 4 diploma Directiesecretaresse. De baan betreft ook 40 uur.

Als ik de gemiddelde loonwijzers volg komt dit uit tussen de €1800-2000 bruto per maand. Is dit een reëel salaris om te vragen voor iemand met 0 jaren werkervaring?

Ik ben benieuwd of jullie er wellicht ervaring mee hebben of wat het advies zou zijn.

Alvast erg bedankt!

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:17
Die loonwijzers zitten vaak ietsje hoger dan de werkelijkheid. Althans, dat is de ervaring in mijn hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shenr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-06 19:48
Ik denk dat 1800 zeker wel reëel is, meer kan ze altijd proberen te onderhandelen, maar onder de €1800 zou wel wat aan de lage kant zijn naar mijn mening. Als ik even de cao schalen hier bekijk waar een management assistent in zou vallen op trede 0 met geen ervaring kom ik ongeveer uit op 1727-1821€ (en dat is voor een 36-urig werkweek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Als eerste baan geld meestal, gewoon pakken wat je pakken kunt. Niet werkloos thuis zitten (het is nog altijd crisis op dat vlak) en dus je cv spekken/inkomen hebben is an sich al wat waard.

Verder zitten loonwijzers eigenlijk altijd hoger, omdat degene die dat soort dingen invullen vaak degene zijn die iets te vertellen hebben en trots zijn op wat ze krijgen. Daarmee kom je al snel aan de bovenkant van de functies uit.

Gemiddeld salaris voor MBO functies is iets van 24k bruto als ik zo internet rondkijk. Daarmee kom je uit op 1850/maand. Dat is gemiddeld, dus gezien 0 werkervaring en eerste baan is het niet gek om een aardig stuk daaronder terecht te komen.
Eigenlijk alles vanaf 1600-1700/maand is al netjes om mee te beginnen op MBO niveau.

Ter vergelijking: HBO-ers starten meestal op 1800 (met extra's als auto etc) tot 2000 (salaris zonder eventuele extra's als auto). Dus inzetten op 1800-2000 is in die zin niet realistisch, want daar kunnen ze dan een HBO-er voor krijgen en dan zou je al meer verdienen dan veel MBO'ers die al wat jaartjes salarisgroei en ervaring onder de riem hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Xanaroth op 17-03-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:28
Xanaroth schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:55:
Ter vergelijking: HBO-ers starten meestal op 1800 (met extra's als auto etc) tot 2000 (salaris zonder eventuele extra's als auto). Dus inzetten op 1800-2000 is in die zin niet realistisch, want daar kunnen ze dan een HBO-er voor krijgen.
Dat is zeer afhankelijk qua sector hoor. Ik ken geen één van mijn HBO-ICT afgestudeerde klasgenoten die voor 1800 ook nog maar zijn bed uitkomt. Die startsalarissen zitten gemiddeld toch rond de 2200-2400 in de developer markt voor HBO-starters en soms zelfs nog iets hoger.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:58:
[...]

Dat is zeer afhankelijk qua sector hoor. Ik ken geen één van mijn HBO-ICT afgestudeerde klasgenoten die voor 1800 ook nog maar zijn bed uitkomt. Die startsalarissen zitten gemiddeld toch rond de 2200-2400 in de developer markt voor HBO-starters en soms zelfs nog iets hoger.
De ICT markt is dan ook geen goede afspiegeling voor de rest van de sectoren. Ik ken namelijk ook genoeg (non ict) HBO-ers die het idd moeten doen met <2000 startsalaris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MBO met nul jaren werkervaring? Ik ken programmeurs met een HBO die op 1500 beginnen. Een secretaresse zal lager uitkomen, denk ik. Je kan wel 1800+ gaan vragen, maar dan nemen ze 1 van de 3000 andere sollicitanten die ook jong zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:23
Blue-eagle schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:00:
MBO met nul jaren werkervaring? Ik ken programmeurs met een HBO die op 1500 beginnen. Een secretaresse zal lager uitkomen, denk ik. Je kan wel 1800+ gaan vragen, maar dan nemen ze 1 van de 3000 andere sollicitanten die ook jong zijn.
Klinkt een beetje als overdrijven. Het minimumloon in Nederland is € 1.524,60 op FT basis. Dus die 1500 voor HBO zal wel meevallen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
timowouters schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:03:
[...]

Klinkt een beetje als overdrijven. Het minimumloon in Nederland is € 1.524,60 op FT basis. Dus die 1500 voor HBO zal wel meevallen ;-)
Minimumloon is alweer zo hoog? Ik beroep mij nog op gegevens van ~10 jaar geleden merk ik ;) My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-02 23:38
Blue-eagle schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:00: Ik ken programmeurs met een HBO die op 1500 beginnen.
Dan doe je als afgestudeerde HBO-er iets hopeloos verkeerd...

[ Voor 5% gewijzigd door _vision op 17-03-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

_vision schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:40:
[...]

Dan doe je als afgestudeerde HBO-er iets hopeloos verkeerd...
Want je doet de aanname dat iedereen die afgestudeerd is, ook meteen de volgende dag een baan bij zijn opleiding heeft gevonden? Of zou het kunnen zijn dat er HBO'ers wel afgestudeerd zijn en (tijdelijk) heel ander werk doen en dan inderdaad het minimumloon geboden krijgen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
MAX3400 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Want je doet de aanname dat iedereen die afgestudeerd is, ook meteen de volgende dag een baan bij zijn opleiding heeft gevonden? Of zou het kunnen zijn dat er HBO'ers wel afgestudeerd zijn en (tijdelijk) heel ander werk doen en dan inderdaad het minimumloon geboden krijgen?
Het ging hier om een programmeur op HBO-niveau, niet iemand die aan de lopende band koekjes inpakt. Als iemand daadwerkelijk op HBO-niveau programmeerwerk verricht voor 1500 dan word je goed uitgebuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:14 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _vision
JCE schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:53:
[...]

Yep, want dat is onder minimumloon.

De persoon die dat noemde heeft zichzelf al gecorrigeerd, hij gebruikte oude bedragen als rekenhulp.
Zelfs met die extra 24,60 bruto per maand lijkt me dat niet een goede deal voor HBO-werk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Top, bedankt voor de reacties!

Het verschilt hier en daar een beetje, maar ik denk dat €1700 een goed mikpunt is, en als het uiteindelijk €1600 wordt het nog steeds prima is voor een "starter". Ze werkt nu via een uitzendbureau voor 24-32 uur dus het is sowieso een flinke stap omhoog (zowel in salaris als carrière)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

EricNL schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:01:
Top, bedankt voor de reacties!

Het verschilt hier en daar een beetje, maar ik denk dat €1700 een goed mikpunt is, en als het uiteindelijk €1600 wordt het nog steeds prima is voor een "starter". Ze werkt nu via een uitzendbureau voor 24-32 uur dus het is sowieso een flinke stap omhoog (zowel in salaris als carrière)
Persoonlijk zou ik niet schromen om iets hoger in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
Zojuist heeft mijn vriendin het gesprek afgerond en ik moet zeggen dat ze er niet slecht vanaf is gekomen. Het salaris is neergekomen op €1800 bruto + 13e maand en eventuele bonussen. Zeker niet slecht voor een starter lijkt me :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:55
Fijn om dat te zien/horen. zeker niet slacht voor MBO zonder ervaring. met een beetje geluk kan ze veel ervaring opdoen en wat groeien.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Pagina: 1