Nieuwe reacties op FP artikelen direct weergeven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:26

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Ik heb uitgebreid gezocht, maar nog geen topic kunnen vinden die hetzelfde voorstelt. Graag zou ik zien dat nieuwe reacties op frontpage-artikelen direct worden getoond, zoals nu al op het forum gebeurt. Het voorkomt veel dubbele reacties, zoals verbetering van fouten.

Aangezien het op het forum nu al wordt gebruikt, gaan jullie dit geweldige idee vast ook op de frontpage toepassen. :Y

Edit: voorbeeld ook maar even bovenaan gezet, ik bedoel zoiets:

Voorbeeld uitwerking 2

Eventueel kan je de melding ook enkel weergegeven tijdens het schrijven van een nieuwe reactie, dat is wat minder lastig als het om de layout gaat en heeft meer toegevoegde waarde. Dan zou je gewoon hetzelfde idee als op het forum kunnen gebruiken. Zoiets:

Voorbeeld uitwerking

[ Voor 48% gewijzigd door matroosoft op 14-03-2017 17:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
matroosoft schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:56:
Ik heb uitgebreid gezocht, maar nog geen topic kunnen vinden die hetzelfde voorstelt. Graag zou ik zien dat nieuwe reacties op frontpage-artikelen direct worden getoond, zoals nu al op het forum gebeurt. Het voorkomt veel dubbele reacties, zoals verbetering van fouten.
Je bedoelt dat de reacties automatisch gerefreshed worden? Of althans een melding krijgen dat er nieuwe reacties zijn?

Btw het verbeteren van fouten, van het nieuws artikel zelf, hoort niet onder het nieuwsbericht te staan. Maar dat dient gemeld te worden in: Geachte Redactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:25:
[...]

Je bedoelt dat de reacties automatisch gerefreshed worden? Of althans een melding krijgen dat er nieuwe reacties zijn?

Btw het verbeteren van fouten, van het nieuws artikel zelf, hoort niet onder het nieuwsbericht te staan. Maar dat dient gemeld te worden in: Geachte Redactie
Ik bedoel inderdaad dat reacties automatisch gerefreshd worden. En inderdaad moeten fouten in het feedbacktopic gemeld worden, maar in de praktijk gebeurt dat niet altijd. :) Ook wordt er vaak dubbel gereageerd op fouten in reacties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

matroosoft schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:53:
[...]
Ik bedoel inderdaad dat reacties automatisch gerefreshd worden.
Dan begrijp ik je. Ik vind het een goed idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19

crisp

Devver

Pixelated

Het is op de frontpage alleen technisch een stuk lastiger vanwege de dynamische sortering en de nesting.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:53

D4NG3R

kiwi

:)

crisp schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:30:
Het is op de frontpage alleen technisch een stuk lastiger vanwege de dynamische sortering en de nesting.
Pak eventueel een wat lompere/tijdelijke oplossing; 'Er zijn X nieuwe berichten, klik hier om de pagina te verversen'.

Ik zie zelf de meerwaarde er niet zo heel erg van in, op het forum heb je over het algemeen een discussie. Op de FP zijn verreweg de meeste reacties 'standalone' en geen onderdeel van een discussie. Nieuwe reacties zijn om die reden vaak dan ook niet zo heel interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 17-03-2016 10:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

D4NG3R schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:33:
[...]
Op de FP zijn verreweg de meeste reacties 'standalone' en geen onderdeel van een discussie. Nieuwe reacties zijn om die reden vaak dan ook niet zo heel interessant.
Dit vind ik wel meevallen. Je hebt vaak users die iets vragen over het onderwerp wat voorbij komt in het nieuwsbericht. Vervolgens beantwoorden er 15 man dezelfde vraag met nagenoeg hetzelfde antwoord. Dit komt bij de meeste nieuwsberichten wel een aantal keer voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:48:
[...]

Dit vind ik wel meevallen. Je hebt vaak users die iets vragen over het onderwerp wat voorbij komt in het nieuwsbericht. Vervolgens beantwoorden er 15 man dezelfde vraag met nagenoeg hetzelfde antwoord. Dit komt bij de meeste nieuwsberichten wel een aantal keer voor.
Dit inderdaad. Het scheelt ontzettend veel dubbele, offtopic reacties. Uiteindelijk wordt de thread daarmee overzichtelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Kent iemand een site die ook geneste reacties heeft en deze feature al heeft? Soms is afkijken makkelijker dan zelf iets bedenken ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kan toch nog steeds nieuwe berichten vanaf timestamp X ofzo opvragen, net zoals op het forum? Ik zou ze dan gewoon vooral alleen onder de juiste parent toevoegen en niet zo heel veel geven om juiste sortering. Als je dat laatste wil doen zou je mod-updates ook mee moeten gaan nemen, en dan wordt het wel heel dynamisch allemaal.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:08:
Kent iemand een site die ook geneste reacties heeft en deze feature al heeft? Soms is afkijken makkelijker dan zelf iets bedenken ;)
Ik kan zo 1, 2, 3 geen site bedenken die het heeft. :) Maar zo het inderdaad zo doen:
.oisyn schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:27:
Je kan toch nog steeds nieuwe berichten vanaf timestamp X ofzo opvragen, net zoals op het forum? Ik zou ze dan gewoon vooral alleen onder de juiste parent toevoegen en niet zo heel veel geven om juiste sortering. Als je dat laatste wil doen zou je mod-updates ook mee moeten gaan nemen, en dan wordt het wel heel dynamisch allemaal.
Op het forum is het nu ook zo dat er geen nieuwe pagina wordt gestart als er de reactielimiet wordt bereikt, dat gebeurt pas als de pagina herladen wordt. Zo lijkt het me ook geen probleem als de sortering tijdelijk niet klopt, dat verandert wel weer met herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonua
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-10 13:26
Volgens mij heeft de site van Omroep Brabant( http://www.omroepbrabant.nl/) een soort gelijk systeem dat wel automatisch weergeeft dat er nieuwe reacties zijn.

Misschien iets om naar te kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

matroosoft schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:40:
[...]

Op het forum is het nu ook zo dat er geen nieuwe pagina wordt gestart als er de reactielimiet wordt bereikt, dat gebeurt pas als de pagina herladen wordt. Zo lijkt het me ook geen probleem als de sortering tijdelijk niet klopt, dat verandert wel weer met herladen.
Maar ben wel bang als de sortering niet klopt, je weer hetzelfde krijgt als wat je nu hebt. De goede reacties staan dan niet onder elkaar, dus gaan mensen alsnog op hetzelfde reageren.
Lonua schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:47:
Volgens mij heeft de site van Omroep Brabant( http://www.omroepbrabant.nl/) een soort gelijk systeem dat wel automatisch weergeeft dat er nieuwe reacties zijn.

Misschien iets om naar te kijken?
Omroepbrabant heeft een reactiesysteem van https://disqus.com/ geïmplementeerd.

[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 17-03-2016 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:48:
[...]

Maar ben wel bang als de sortering niet klopt, je weer hetzelfde krijgt als wat je nu hebt. De goede reacties staan dan niet onder elkaar, dus gaan mensen alsnog op hetzelfde reageren.

[...]

Omroepbrabant heeft een reactiesysteem van https://disqus.com/ geïmplementeerd.
Zoals .oisyn al zei, de reactie wel gewoon laden onder de juiste parent. Het gaat om de sortering op basis van de thread met de hoogste beoordeling (als ik het goed begrijp). Deze is minder belangrijk en hoeft niet direct geüpdatet te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

matroosoft schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:53:
[...]

Zoals .oisyn al zei, de reactie wel gewoon laden onder de juiste parent. Het gaat om de sortering op basis van de thread met de hoogste beoordeling (als ik het goed begrijp). Deze is minder belangrijk en hoeft niet direct geüpdatet te worden.
Ah zo. Heb dat verkeerd begrepen. Als 'Threaded' wel gewoon blijft, dan lijkt me de implementatie verder prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wat je in ieder geval moet voorkomen is dat de pagina gaat verspringen als er nieuwe reacties worden gevonden. En wat je eigenlijk ook niet wilt is dat er bij elke thread een dingetje verschijnt met 'hier zijn nieuwe reacties' want dan wordt het ook een drukke bedoening. Dit is wat dat betreft sowieso een feature waar heel erg goed naar de UX gekeken moet worden...

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 22:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je zou ook heel subtiel zo'n notification-belletje bij de parent kunnen tonen, en de posts pas plaatsen als je daarop drukt. Maar dit is idd iets wat evengoed doordacht moet worden :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:00:
Wat je in ieder geval moet voorkomen is dat de pagina gaat verspringen als er nieuwe reacties worden gevonden. En wat je eigenlijk ook niet wilt is dat er bij elke thread een dingetje verschijnt met 'hier zijn nieuwe reacties' want dan wordt het ook een drukke bedoening. Dit is wat dat betreft sowieso een feature waar heel erg goed naar de UX gekeken moet worden...
Dat zijn inderdaad wel lastige zaken bij een nested thread om dit netjes op te lossen.. Misschien is het een optie dit alleen te tonen wanneer je een reactie schrijft en de parent waarop je reageert een nieuwe reactie krijgt?

Mooiste is natuurlijk als je gewoon altijd de reacties kunt updaten en dat het op een nette manier is verwerkt in de UI. Misschien zoiets als .oisyn hierboven zegt, met een notificatiebelletje ofzo.

[ Voor 11% gewijzigd door matroosoft op 17-03-2016 14:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

.oisyn schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:08:
Je zou ook heel subtiel zo'n notification-belletje bij de parent kunnen tonen, en de posts pas plaatsen als je daarop drukt. Maar dit is idd iets wat evengoed doordacht moet worden :)
En dat werkt dan weer niet bij posts op de hoofdthread en krijg je best veel belletjes. Er is eigenlijk maar één plek die altijd in beeld is, en dat is de menubalk. Alleen is het niet heel logisch om daar info te tonen over het aantal nieuwe reacties...
Ook verspringing voorkomen bij inladen nieuwe reacties lijkt me lastig omdat er in de thread boven waar je aan het lezen bent nieuwe reacties kunnen komen... maar als het minder verspringing is dan bij op F5 drukken zou ik al blij zijn :+

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
crisp schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:00:
Je kan eventueel de melding over een nieuw bericht bínnen het bestaande bericht weergeven, naast de 'reageer' button. Dan krijg je in ieder geval geen verschuiving door meldingen die erbij komen. Op deze manier gaat het ook niet 'vol' ogen als er veel nieuwe reacties zijn. Ik bedoel zoiets:

Voorbeeld uitwerking 2

Eventueel kan je de melding ook enkel weergegeven tijdens het schrijven van een nieuwe reactie, dat is wat minder lastig als het om de layout gaat en heeft meer toegevoegde waarde. Dan zou je gewoon hetzelfde idee als op het forum kunnen gebruiken. Zoiets:

Voorbeeld uitwerking

[ Voor 63% gewijzigd door matroosoft op 17-03-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft

matroosoft

Lone Christian

Topicstarter
Om hier nog even op terug te komen, wat vindt @crisp van bovenstaande uitwerkingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

matroosoft schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 17:13:
Om hier nog even op terug te komen, wat vindt @crisp van bovenstaande uitwerkingen?
Ik vind het allemaal prachtig :P Maar helaas bepaal ik de prioriteiten verder niet...

Intentionally left blank

Pagina: 1