Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[32GB Laptop] Win10 Mediamarkt Medewerker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil de volgende notebook aanschaffen:

Lenovo Ideapad 100S 80R9003XMH

Ik heb het alleen nodig voor MS Office, Internet, Films kijken.

Hier zit een 32GB SSD in.
Was van plan de notebook te halen, totdat de mediamarkt medewerker zei, dat er geen office pakket op geinstalleerd kan worden omdat Windows door de nieuwe updates bijna de hele opslag gebruikt.

Heeft iemand ervaring met de 32GB versies met Windows 10? Enige wat ik extra erbij wil installeren is Office en Itunes.

De mediamarkt medewerker wilde duidelijke informatie meegeven zei hij.

Hij gaf ook aan dat er een Micro SD slot in zit, maar deze word gezien als een data opslag voor losse bestanden en niet geschikt is om programma's op te installeren.

Help A.U.B

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2016 07:13 ]

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Krap is het wel, maar de updates van Windows 10 nemen haast geen ruimte meer in beslag. Dit i.t.t. vorige Windows versies waar de installatie constant bleef groeien.
Afhankelijk van het type installatie ben je wel een stuk van de 32gb nog kwijt aan een recovery partitie. Als je handig bent dan kun je zelf die partitie verwijderen. Dan past Windows 10 met Office er echt wel op :)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Denk dat het ook van belang is om uit te zoeken of die laptop WIMboot gebruikt, of een conventionele installatie. In dat eerste geval kan het een stuk aantrekkelijker zijn qua storage gebruik.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor jullie snelle reacties.
Ik ben ook de volgende type tegen gekomen de Medion Akoya S2217
De bestaat uit 32GB , maar is ook een 64GB.
Denk dat ik met de 64GB wel goed zit met dit model?

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:02:
Denk dat ik met de 64GB wel goed zit met dit model?
Of opslag voldoet hangt helemaal af van de gebruikers senario. Zo heb ik niet genoeg aan 300GB op mijn main device, maar mijn moeder kan zich makkelijk redden met 64GB.

Wat ben je van plan er allemaal mee te doen?

Ik kan je in ieder geval in alle gevallen aanraden om niet voor een laptop/tablet te kiezen met maar 32GB opslag. Dit is in het begin wel genoeg, maar op gegeven moment kom je toch in de problemen. Is mijn ervaring.

Verwijderd

Topicstarter
rens-br schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:17:
[...]

Of opslag voldoet hangt helemaal af van de gebruikers senario. Zo heb ik niet genoeg aan 300GB op mijn main device, maar mijn moeder kan zich makkelijk redden met 64GB.

Wat ben je van plan er allemaal mee te doen?

Ik kan je in ieder geval in alle gevallen aanraden om niet voor een laptop/tablet te kiezen met maar 32GB opslag. Dit is in het begin wel genoeg, maar op gegeven moment kom je toch in de problemen. Is mijn ervaring.
Ik heb het alleen nodig voor films kijken , youtube, facebook, internetten , skype , itunes.
Aansluiten via hdmi aan mijn tv
Geen spelletjes.

Ik heb nog een externe hardeschijf liggen en een nas server van 6TB voor opslag.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:20

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 09:25:
[...]
Ik heb het alleen nodig voor films kijken , youtube, facebook, internetten , skype , itunes.
In dat geval verwacht ik dat 64GB voldoende is.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Dat ligt er wel een beetje aan hoe hij films kijkt.
Komen die van een nas af, of wil je die opslaan op het notebook zelf ?

Dat gezegd hebbend zou ik nooit een 32gb versie kopen.
64 Gb is genoeg, zolang je niet achteraf bedenkt toch nog een groot spelof download iets te willen installeren

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:46

matroosoft

Lone Christian

Ik heb dezelfde ervaring met 32GB, ik zou het ook niet doen. Ik heb Windows 10 en de belangrijkste programma's geïnstalleerd (ook Office), maar dan tikt hij al zo'n beetje de 30GB aan met wat updates. Daardoor blijft er nauwelijks werkruimte over voor nieuwe programma's, updates en werkbestanden. Ik heb al een aantal keer gehad dat DropBox niet kon updaten vanwege beperkte ruimte. En zoveel heb ik niet op DropBox staan.

Kortom: 32GB niet doen. Met 64GB heb je hier veel minder last van en kun je in ieder geval de kritieke bestanden kwijt. De rest kun je dan eventueel wel op een SD-kaartje zetten.
Pagina: 1