Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 749117

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik ben op zoek naar tips aangezien ik in een dilemma terecht ben gekomen.

Ik beschik op dit moment over een:

i5 4590
(des tijds was ik niet van het overklokken, i.c.m. met geen behoefte en verstand heb ik voor de non k gekozen)
MSI GTX 770 2G.

Ik speel games als GTA, BF HL, Rust, H1Z1, CS:GO en CoD.

Ik zat te kijken naar de 1150 socket, met een i7 47-70/90 K met een Z97 bordje,
i.c.m. een GTX 970 of R9 290, als ik deze nog 2e hands zou kunnen vinden zou dat mooi zijn.

Vragen:

Wachten op de nieuwe kaarten of niet.
Voor socket 1150 gaan of skylake, indien skylake, i5 / i7.. k / non-k versie?

Help! :F

Beste antwoord (via Anoniem: 749117 op 17-03-2016 13:06)

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, dat geld in een betere videokaart stoppen. Die andere i5 gaat je namelijk nauwelijks extra performance geven. Ook van overclocken zou ik weinig verwachten.

Wil je nu een serieuze boost? Haal een tweedehands 290. En vervang die zodra Polaris en Pascal uit zijn en normale prijzen hebben.

People as things, that’s where it starts.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-05 16:29
Maarruh.. Wat is dan nu het probleem?

Je geeft errug weinig info.

Voldoet er iets niet? Games onspeelbaar? Niet mooi genoeg? FPS drops? enz..

Wat is dat dilemma dan? De 4590 kan alle games prima aan.

Een gtx 970 of r9 290 zou heus wel een forse upgrade in fps betekenen (dat kun je zelf checken in de op het internet ruim voorradig zijnde benchmarks op het internet) maar waarom wisselen van CPU/mobo?

Alle games die je noemt zijn eigenlijk prima speelbaar met je huidige combi. Als ik in deze situatie zat zou ik gewoon nog ff wachten om es te zien wat de nieuwe kaarten gaan bieden. Tenzij je echt ergens tegenaan loopt.

Maar het is heel lastig antwoorden. Je CPU heeft iig geen upgrade nodig, Of je nog kunt wachten en kijken wat de nieuwe kaarten te bieden hebben of dat je dusdanig ontevreden bent over de huidige prestaties, dat is iets persoonlijks lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mijn fout, had weinig tijd om de post af te maken.

Mijn probleem zit hem in GTA, aangezien ik deze met bepaalde mods speel. FPS wil wel nog eens droppen naar rond de 20, constant op high settings zit ik op 40 fps. 1080p.

Heb een 4K scherm gehad van mijn stiefpa voor mijn verjaardag, hoe gaat dat met de GTX 770..
Verder render ik wel eens wat GTA montages, dat wil nog wel eens lang duren maar daar lig ik niet wakker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-05 12:40
Ik heb zelf een R9 390 en die is ongeveer gelijk aan de R9 290. Als je op 4k wilt gamen zal ik je van tevoren waarschuwen dat dat alleen met spellen lukt die ca. 3 jaar oud of ouder zijn. Niet dat dat heel vreselijk is maar verwacht niet GTA V 60fps op 4k te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 07-04 18:31
voor 4k gaming trekt een Titan X in SLI nog steeds niet alles op ultra 60 fps, misschien dat de nieuwe kaarten hier verandering in gaat brengen maar lijkt me niet.

mocht je echt heel graag je moederbord en cpu willen vervangen kan je net zo goed voor skylake gaan kost je ongeveer hetzelfde ( of je moet tweedehands gaan kijken).

ik zou trouwens wel je videokaart upgraden, gaat je een goeie fps boost opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nate-Senpai schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 01:22:
ik zou trouwens wel je videokaart upgraden, gaat je een goeie fps boost opleveren.
Dat wil ik ook, maar wat is beter qua prijs/performance verhouding in tegenstelling tot de 770?

Ik ben van plan morgen een upgrade kit te kopen van Alternate.
https://www.alternate.nl/html/product/1229748
Aangezien ik op dit moment 8GB Ram heb, ik het niet erg vind om er nog eens 8 bij te doen, bovendien scheelt het weinig als ik de producten los koop.

Iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 08-05 12:40
Beetje een dure upgradekit. Die processor schiet je ook niks mee op. De enige upgrade die echt impact zal hebben is een nieuwe videokaart en daar kan je beter even mee wachten tot de nieuwe kaarten van AMD en Nvidia uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:02

Gertjuhjan

Software Engineer

Anoniem: 749117 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:00:
[...]

Dat wil ik ook, maar wat is beter qua prijs/performance verhouding in tegenstelling tot de 770?

Ik ben van plan morgen een upgrade kit te kopen van Alternate.
https://www.alternate.nl/html/product/1229748
Aangezien ik op dit moment 8GB Ram heb, ik het niet erg vind om er nog eens 8 bij te doen, bovendien scheelt het weinig als ik de producten los koop.

Iemand een beter idee?
Mensen geven aan dat je weinig zult hebben aan een upgrade van de processor. Videokaart zul je het meeste aan gaan hebben. Voor het bedrag van je upgrade kit heb je een hele mooie videokaart.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ja, dat geld in een betere videokaart stoppen. Die andere i5 gaat je namelijk nauwelijks extra performance geven. Ook van overclocken zou ik weinig verwachten.

Wil je nu een serieuze boost? Haal een tweedehands 290. En vervang die zodra Polaris en Pascal uit zijn en normale prijzen hebben.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga kijken bij V&A voor andere kaarten.

[ Voor 200% gewijzigd door Anoniem: 749117 op 17-03-2016 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:02

Gertjuhjan

Software Engineer

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
UPDATE: Een (via via) kennis heeft een oude ASRock Z97 Extreme 4 liggen, mag hem morgen ophalen voor een vriendenprijsje. Heb ook een i7 4790K besteld via alternate, die komt morgen ook binnen! Heb nog een budget over van 150 euro voor de videokaart. Hierbij komen nog de opbrengsten van mijn oude i5je en de 770 kijken. Ik moet even opzoeken wat deze 2e hands waard zijn. Stel dat ik een budget samenstel van 400 euro.

Welke kaart voor 400 euro raden jullie aan? 2e hands / nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn-16
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-07-2024
wacht op amd polaris! nog 2 a 3 maanden... (tenminste dat hoop ik :)) die kaarten zijn energie zuinig en presteren beter omdat ze op 14nm procede gemaakt zijn. ikzelf heb ook een gtx 770 en zit met exact hetzelfde probleem. be patient... en maak de 770 op.... mijn tip! :P dan heb je iig waar voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb net mijn i7 geinstalleerd, met het nieuwe bord. Ik merk al een fps boostje. Ik ga me vanavond verdiepen in de polaris kaarten, als het waar is wat je zegt wacht ik daar op!

EDIT: Het is niet zeker wanneer de nieuwe kaarten komen, aangezien ik de komende tijd toch druk ben met school ben ik van plan om alvast de 770 te verkopen, zodat ik het geld al klaar heb liggen zodra de nieuwe kaarten te verkrijgen zijn. Heb nog een oude R7 260X liggen, die voldoet voor films kijken en eventueel CS:GO.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 749117 op 19-03-2016 15:33 ]

Pagina: 1