Ik heb sinds vandaag een Horizon Mediabox van Ziggo.
Maar ik kwam er al vlug achter dat ik dan ervoor moet zorgen dat de hele route naar mijn TV "retourgeschikt" is. En dat is het nu volgens mij niet. Ik heb besloten de installatie van de mediabox maar even tot het weekend uit te stellen.
Ik wil jullie graag om advies vragen over een nette manier om in mijn situatie de installatie retourgeschikt te maken.
Huidige situatie
In de meterkast:
Edit 2: Ik heb zojuist de Hirschmann GHV930, Hirschmann MFC1861 en de HIRSCHMANN EDC 1000 besteld. En ik blijf het stom vinden.
Maar ik kwam er al vlug achter dat ik dan ervoor moet zorgen dat de hele route naar mijn TV "retourgeschikt" is. En dat is het nu volgens mij niet. Ik heb besloten de installatie van de mediabox maar even tot het weekend uit te stellen.
Ik wil jullie graag om advies vragen over een nette manier om in mijn situatie de installatie retourgeschikt te maken.
Huidige situatie
In de meterkast:
- Groene coax kabel
- Tratec CTU-04 signaal verdeler (ik vermoed niet retour geschikt)
- Astro AL6FC versterker (6 outputs nodig, niet retour geschikt)
- Onbekende inbouw wand contact doos met radio en tv uitgang (ik kan nu niet makkelijk zien wat voor type precies). Er gaat slechts 1 coaxkabel in, om zowel radio als TV te bedienen
- Horizon mediabox
- TV
- Ziggo heeft mij een vervanging meegeleverd voor de CTU-04, de SQ601. Deze kan ik dan gewoon gebruiken lijkt me.
- Ik kan eigenlijk geen goede retourgeschikte versterker vinden met 6 uitgangen, Ik vind het zonde als ik weer met splitters er achteraan moet gaan werken. Ik kom vaak de Hirschmann HMV 41 tegen, maar die heeft maar 4 uitgangen. Ook weet ik niet goed wat het voordeel is van actief t.o.v. passief (of hoe lang kabels kunnen zijn bij passief). Misschien de Hirschmann GHV930 i.c.m. Hirschmann multitap MFC1861 met 6 uitgangen, maar dat is wel een beetje prijzig.
- Wat zou een mooie retourgeschikte inbouw wandcontactdoos zijn? Deze misschien? HIRSCHMANN EDC 1000
Edit 2: Ik heb zojuist de Hirschmann GHV930, Hirschmann MFC1861 en de HIRSCHMANN EDC 1000 besteld. En ik blijf het stom vinden.
[ Voor 17% gewijzigd door KopjeThee op 17-03-2016 06:46 ]