Toon posts:

Win10 start niet vanaf SSD, SSD nochtans kloon/exacte kopie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Vandaag een SSD in mijn pc gestoken van 250 GB.
Die is groot genoeg om mijn windows 10 + applicaties (ganse c schijf) te stockeren.
De C schijf gekloond, de SSD is nu een kopie van mijn oude (nog actieve C schijf).

In mijn BIOS de startvolgorde aangepast zijnde opstarten vanaf SSD en dan pas vanaf de C schijf.
Mijn indruk is dat er niets sneller werkt, als ik programma's opstart zie ik dat hij deze haalt van mijn C schijf.

ALs experiment in mijn bios de C schijf disabled en dan krijg ik de melding "select proper boot device".

Iemand enig idee was ik verkeerd doe?
Moet ik de interne HD (die c schijf) misschien formatteren?
Enfin ga er eerst wel een backup van nemen ... just in case

Groetjes

Peter

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-10 16:28
Welk programma heb je gebruikt om die schijf te klonen? vaak moet je ook de disk alignment aanpassen en veel programma's hebben daar een optie voor.
Volgens mij is het ook verstandig om na het klonen de oude schijf lost te koppelen en alleen met de nieuwe te starten, je weet dan zeker of alles goed is gegaan en Windows niet onder water nog verwijzingen naar partities op de oude schijf gebruikt.

Mijn voorkeur heeft het trouwens om een kompleet nieuwe installatie te doen in zo'n geval, ook al kost dat een dag om het systeem opnieuw in te richten.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb EaseUS Todo Backup Home 9.1 gebruikt.
Duurde goed half uur om de schijf te klonen.

Ik zit met een windows 10 pc (gratis update van windows 7).
Via de bios kan ik de C schijf wel disablen, is dat niet identiek als de schijf verwijderen/disconnecteren intern in de pc?