Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 09:08
Wij gebruiken thuis sinds enkele maanden een Chromecast 2 op de TV beneden aangezien deze niet smart is van zichzelf. Deze heeft altijd naar behoren gewerkt. Maar sinds vorige week doet zich iets vreemds voor. Als ik de Chromestart start door een bepaalde app op de iPad te "casten" springt de TV netjes naar HDMI 2 toe (waar de Chromecast ook op aangesloten zit) en krijgt ik het chromecast scherm te zien en dan enkele seconden later krijg ik zwart beeld voor paar seconden. Daarna springt de TV ineens naar HDMI 1 toe voor paar seconden met zwart beeld en dan weer terug naar HDMI 2. Weer paar seconden later springt de chromecast naar HDMI 1 en blijft daar dan op. Op HDMI 1 zet de settopbox aangesloten en krijg ik gewoon weer dat beeld.

De Chromecast is een Chromecast 2.
De TV is een Philips 37PFL5604H.

De Chromecast was via HDMI + USB aangesloten voor de stroom te leveren. Ik dacht dat de Chromecast wellicht te weinig stroom meer kreeg dus heb ik maar de originele Chromecast voeding aangesloten. Nog steeds hetzelfde probleem. Daarna geprobeerd om HDMI 1 en HDMI 2 om te wisselen. Geen resultaat. HDMI side een keer geprobeerd. Zelfde verhaal. Daarna maar besloten om de Chromecast een full reset te geven. Daarna was het probleem (tijdelijk) opgelost. Tot vanmorgen weer hetzelfde probleem zich voor deed.

Ik heb weinig zin om de Chromecast nu keer op keer een full reset te gaan geven. En het vreemde is dat deze de afgelopen 2,3 maanden wel naar behoren heeft gewerkt.

Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn? Wellicht een defecte Chromecast? Misschien de TV, aangezien het al een oud beestje is.

Beste antwoord (via XNL073 op 01-04-2016 15:51)

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:33
Ik had hetzelfde probleem, het werkte eerst naar behoren en toen opeens ook dit probleem.
Wat bij mij helpt is het uitzetten van de, in mijn geval, ziggo tv box unit. Dan komen er geen 2 signalen binnen en blijft hij op de chromecast staan.

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjes
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:33
Ik had hetzelfde probleem, het werkte eerst naar behoren en toen opeens ook dit probleem.
Wat bij mij helpt is het uitzetten van de, in mijn geval, ziggo tv box unit. Dan komen er geen 2 signalen binnen en blijft hij op de chromecast staan.

Home-Assistant.io | Home-Assistant config | Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 09:08
De Chromecast een week op een andere TV gebruikt zonder problemen. Daarna de oplossing van sjorsjes geprobeerd en deze werkt inderdaad. Nu de Chromecast weer een week in gebruik en de digitale ontvanger schakelen we dan uit. Geen problemen meer ondervonden. Wel vreemd dat het signaal van de ontvanger blijkbaar sterker is. Of het signaal van de Chromecast welke wellicht weg valt.
In ieder geval werkt het weer naar behoren op dit moment. Bedankt voor het meedenken.