Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

No connection

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Lezer,

Ik heb een probleem ik heb een packerdbell laptop th11c
en als ik met internet verbonden ben (zowel lan als wifi) dan doet hij het heel even 30 min daarna stopt hij en zegt die no internet acces zodra ik de driver dan wil desable duurt dat heel lang e blijft hij hangen wat ik dan moet doe is mijn laptop opnieuw opstarten voor dat hij weer doet ik had dit probbleemmet windows 10 en heb hem op 7 gezet met de hoop dat het gefixt zou worden maar het bleef ik heb de driver up to date
dus pls als iemand me ken helpen zou ik het graag willen

mvg //mousti

Beste antwoord (via Verwijderd op 17-03-2016 20:19)

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:23:
[...]

Hoe zit het dan met mijn lan ?
Dat is een goede, als het op LAN is dan is er inderdaad een externe factor die de boel kapot maakt, zoals bijvoorbeeld je router die kapot is. Wat ook kan, is dat je Moederbord van de Laptop kapot aan het gaan is.

Is het alleen bij je zelf thuis of ook bij anderen? Wanneer het bij anderen ook is dan ligt het aan de laptop zelf, is het alleen bij jou thuis dan is de kans groot dat het aan je router ligt of je internet verbinding.

Je zou eens CMD prompt kunnen laden en de uitkomst van het commando "IPCONFIG /ALL" kunnen posten. Om even indruk te geven wat er mogelijk fout kan zijn:

Je router is instabiel;
Je Wifi en Lan hebben beide het zelfde IP adres (statisch ingesteld);
De DNS server is niet altijd beschikbaar;
Je Internet verbinding is niet stabiel.

Zeker omdat het met LAN ook gebeurd kan het betekenen dat of je Laptop kapot aan het gaan is, of de router dus.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Alle reacties

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Wellicht een IP conflict?

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:27
Mogelijk een dns issue.
Kun je nog wel pingen naar bijv. de router? En Google-dns?

Verwijderd

Topicstarter
Piebas schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:52:
Mogelijk een dns issue.
Kun je nog wel pingen naar bijv. de router? En Google-dns?
Hoe kan ik dat testen ?
Wat bedoel je precies

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Wellicht heb je statische ip adressen ingesteld, waar de router hetzelfde adres ook al uitgedeeld heeft aan een andere client. Als je alles dynamisch hebt ingesteld, dus je router deelt alle IP adressen uit, dan Is dit geen issue.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles op automatich staan

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:24:
Beste Lezer,

Ik heb een probleem ik heb een packerdbell laptop th11c
en als ik met internet verbonden ben (zowel lan als wifi) dan doet hij het heel even 30 min daarna stopt hij en zegt die no internet acces zodra ik de driver dan wil desable duurt dat heel lang e blijft hij hangen wat ik dan moet doe is mijn laptop opnieuw opstarten voor dat hij weer doet ik had dit probbleemmet windows 10 en heb hem op 7 gezet met de hoop dat het gefixt zou worden maar het bleef ik heb de driver up to date
dus pls als iemand me ken helpen zou ik het graag willen

mvg //mousti
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:55:
[...]

Hoe kan ik dat testen ?

[...]

Wat bedoel je precies
Niet lullig bedoelt, maar we verwachten hier toch wel enige basiskennis van netwerken. Als pingen, DNS, IP-conflicht ed je niets zegt is dit wellicht niet het juiste forum voor jou.

Tijd voor een nieuwe sig..

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Fijn hoor Koffie. Iemand komt hier om een probleempje op te lossen, vraagt daarom om hulp en krijgt als antwoord: als je er geen verstand van hebt moet je niet hier zijn. Dit in plaats van TS te helpen met een paar basisdingetjes. (ow, en bedoeld is met een d)

Wat is Pingen en hoe doe ik dat?

Een IP-conflict kan zijn dat op je netwerk een 2e apparaat is verbonden die hetzelfde IP-adres krijgt als jouw laptop. Omdat er géén 2 dezelfde IP-adressen op 1 netwerk ingesteld kunnen zijn kan het voorkomen dat van 1 van de 2 de verbinding er uit gegooid wordt.

Heb je misschien een knopje om je wifi aan en uit te zetten? Probeer die eens voordat je iets met drivers gaat doen. Het uitzetten en weer aanzetten van de wifi op je laptop kan ook problemen oplossen, ook al is het maar tijdelijk.

Verwijderd

Topicstarter
sypie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 07:25:
Fijn hoor Koffie. Iemand komt hier om een probleempje op te lossen, vraagt daarom om hulp en krijgt als antwoord: als je er geen verstand van hebt moet je niet hier zijn. Dit in plaats van TS te helpen met een paar basisdingetjes. (ow, en bedoeld is met een d)

Wat is Pingen en hoe doe ik dat?

Een IP-conflict kan zijn dat op je netwerk een 2e apparaat is verbonden die hetzelfde IP-adres krijgt als jouw laptop. Omdat er géén 2 dezelfde IP-adressen op 1 netwerk ingesteld kunnen zijn kan het voorkomen dat van 1 van de 2 de verbinding er uit gegooid wordt.

Heb je misschien een knopje om je wifi aan en uit te zetten? Probeer die eens voordat je iets met drivers gaat doen. Het uitzetten en weer aanzetten van de wifi op je laptop kan ook problemen oplossen, ook al is het maar tijdelijk.
Heel erg bedankt ! Ik zal het proberen zodra ik thuis ben zit momenteel opschool

😜

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:13

iMars

Full time prutser

Koffie schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 07:05:
[...]

[...]

Niet lullig bedoelt, maar we verwachten hier toch wel enige basiskennis van netwerken. Als pingen, DNS, IP-conflicht ed je niets zegt is dit wellicht niet het juiste forum voor jou.
* Koffie krijgt een lekker bakkie koffie van iMars :+

Koop hier mijn P1 reader :)

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
iMars schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:50:
[...]

* Koffie krijgt een lekker bakkie koffie van iMars :+
Afbeeldingslocatie: http://www.scooter-freaks.nl/core/image.php?userid=68419&dateline=1247343828

Verwijderd

Topicstarter
DNS_PROBE_FINISHES_NO_INTERNET

Dat is wat ik krijg als ik geen internet heb en wifi aan en uit zetten helpt niet

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 00:27
Heben all jeandere aparate inhuis well gwoon verbinding

• Wim-Bart

Wim-Bart

Wat voor WiFi kaart zit er in? Wanneer het een Intel kaart is zou je eens de native Intel Drivers kunnen installeren. Kan het model van deze PC nergens vinden.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles doet het gewoon

Wat me ook opvalt is dat de drivers fso blijven hangen want als ik mn internet kanel eruit haal dan ben ik volgens mn laptop wel nog connected alleen dan met dat geel driehoekje en als ik mn driver uit zet kan hij niet meer aan tot mn laptop restart

Verwijderd

Topicstarter
Het is een packerdbell easynote te11cr
Wifi kaar is atheros model :AR5B125
Wim-Bart schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:56:
Wat voor WiFi kaart zit er in? Wanneer het een Intel kaart is zou je eens de native Intel Drivers kunnen installeren. Kan het model van deze PC nergens vinden.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2016 19:04 ]

• Wim-Bart

Wim-Bart

Hier kan je de juiste driver downloaden. Meestal lost dit de problemen wel op.
https://www.atheros-drive...ros-wireless-drivers.html

Een dubbel IP adres lijkt me stug omdat je daar een melding van krijgt. Het probleem kan ergens anders liggen, bijvoorbeeld andere Wifi netwerken, een defecte DECT telefoon (zelfs bij de buren). Klik-aan-Klik-uit die stoort. je zou kunnen kijken in je router of je 20MHz of 40Mhz band gebruikt (20Mhz is lagere snelheid maar wel stabieler).

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:50

Compizfox

Bait for wenchmarks

zetje01 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:47:
Heben all jeandere aparate inhuis well gwoon verbinding
Gezondheid.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:15:
Hier kan je de juiste driver downloaden. Meestal lost dit de problemen wel op.
https://www.atheros-drive...ros-wireless-drivers.html

Een dubbel IP adres lijkt me stug omdat je daar een melding van krijgt. Het probleem kan ergens anders liggen, bijvoorbeeld andere Wifi netwerken, een defecte DECT telefoon (zelfs bij de buren). Klik-aan-Klik-uit die stoort. je zou kunnen kijken in je router of je 20MHz of 40Mhz band gebruikt (20Mhz is lagere snelheid maar wel stabieler).

Acties:
  • Beste antwoord

• Wim-Bart

Wim-Bart

Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:23:
[...]

Dat is een goede, als het op LAN is dan is er inderdaad een externe factor die de boel kapot maakt, zoals bijvoorbeeld je router die kapot is. Wat ook kan, is dat je Moederbord van de Laptop kapot aan het gaan is.

Is het alleen bij je zelf thuis of ook bij anderen? Wanneer het bij anderen ook is dan ligt het aan de laptop zelf, is het alleen bij jou thuis dan is de kans groot dat het aan je router ligt of je internet verbinding.

Je zou eens CMD prompt kunnen laden en de uitkomst van het commando "IPCONFIG /ALL" kunnen posten. Om even indruk te geven wat er mogelijk fout kan zijn:

Je router is instabiel;

Zeker omdat het met LAN ook gebeurd kan het betekenen dat of je Laptop kapot aan het gaan is, of de router dus.

Verwijderd

Topicstarter
Wim-Bart schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:30:
[...]

Je router is instabiel;

Pagina: 1