Toon posts:

PC 0,5 sec aan en dan uit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
.....
Mijn PC heeft kortsluiting gehad en ik heb toen het moederbord en de voeding teruggestuurd naar azerty.nl. Uiteindelijk bleek alleen mijn moederbord kapot, en kreeg ik een nieuwe terug. Ik heb nu mijn PC opnieuw gebouwd, met nieuwe koelpasta, etc. Ik heb natuurlijk mijn HDD & SSD's op andere sata poorten aangesloten, aangezien ik de vorige niet herinner. Nu heb ik alles in elkaar gezet, deed mijn PC het gewoon prima ( zonder monitor). Alleen toen ik de kast dicht deed en de kabels wat netter achter de panelen zette, ging mn pc na het opstarten na 0,5 seconden uit, en dan weer aan, dan weer uit (lichtjes branden en fans gaan even aan). Uiteindelijk hebben ik en mijn stiefvader wat aan de kabels gezeten, en deed hij het weer. Daarna weer niet (toen ik de panelen erop deed), en toen weer wel. Toen ik zonder panelen het wou proberen deed hij het weer niet (met "hij doet het niet" bedoel ik dat 0,5 seconden proces). Uiteindelijk liet mijn stiefvader hem aanstaan en na een minuut ong. ging hij van aan en uit naar helemaal aan. Ik was helemaal blij, alleen gebeurde dit niet weer. Nu gaat hij weer alleen 0,5 seconden aan. Ik weet echt niet wat ik moet doen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
intel core i5 4670K
16gb crucial ram
msi gtx770 2gb
msi z87 g41 pc mate
2x2tb hdd
1x120gb samsung evo ssd
sharkoon t9 value red
ocz modxstream 700watt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
meerdere voeding kabels, voeding eruit gehaald, andere stopcontacten.

Beste antwoord (via Verwijderd op 21-03-2016 16:22)

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verplichte kost. Ik zou het eerst testen bij het RAM, zeker als de PC zo snel weer uit gaat.
Anyhow, lees de troubleshooter door, ook al lijkt ie oud, hij is wel degelijk nog van toepassing!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 16:58
Ik zou als eerste eens een monitor aankoppelen en dan zien of er daar iets gebeurd ... zo is het ook koffiedik kijken :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PaulDeley schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:09:
Ik zou als eerste eens een monitor aankoppelen en dan zien of er daar iets gebeurd ... zo is het ook koffiedik kijken :)
ja dat heb ik gedaan maar dan krijg ik gewoon geen beeld. Hij komt gewoon niet bij de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Sorry, dat haalde ik niet uit je post, enkel dat je aan het testen was zonder monitor. Maar ook als hij een volle minuut draait gebeurd er verder niets op het scherm?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PaulDeley schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:16:
Sorry, dat haalde ik niet uit je post, enkel dat je aan het testen was zonder monitor. Maar ook als hij een volle minuut draait gebeurd er verder niets op het scherm?
dat heb ik nog niet gedaan, maar ik ben nu weer op het punt dat ik dat niet meer kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
Ai, dat is balen. Sorry, zo ver gaat mijn kennis van bootproblemen niet meer.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Verplichte kost. Ik zou het eerst testen bij het RAM, zeker als de PC zo snel weer uit gaat.
Anyhow, lees de troubleshooter door, ook al lijkt ie oud, hij is wel degelijk nog van toepassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bouw de hele boel eens uit de behuizing en maak op tafel op een stuk karton/hout/krant een minimale setup. Dus alleen moederbord, cpu, koeler, voeding en 1 geheugen reep en kijk of je in het bios kan komen. Daarna doe je met de andere reepjes stuk voor stuk precies hetzelfde. Doet alles het dan sluit je de ssd aan, doet dat het dan de graka erbij en als laatste één voor één de hdd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonthouse
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
En check als je RAM, voeding en GPU uitgesloten hebt ook even je socket.
Kan zo maar zijn dat er een pinnetje heel iets gebogen is. Coctailprikker + steady hand kan dan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Heb je een andere voeding geprobeerd?
Pagina: 1