Welk 24'' of 27'' monitor?

Pagina: 1
Acties:
  • 305 views

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-02 12:05
Hallo,

Ik zal het even in het kort uitleggen. Ik heb een vrij kleine kamer, een bureau van 90cm lang, 50 cm breed. Nu wil ik een monitor gaan aanschaffen, deze komt dan op de muur met een kantelbare beugel.
Nu twijfel ik of 27'' niet TE groot is aangezien ik er dan maar +- 40-50CM vanaf zit... (Graag jullie mening _/-\o_ )

Nu ga ik er dus ook TV op kijken vanuit mijn bed, dus twijfel of ik 24'' of 27'' moet nemen, en zie door de bomen het bos niet meer met het aanbod van monitoren... 8)7

Het moet een goed scherm zijn om mee te gamen, heb mijzelf al wat ingelezen, als het goed is is IPS het scherpste op het moment, dus dat moet lukken met mijn budget.

1) Klopt het dat als ik een monitor op wil hangen aan de muur met een beugel dat deze VESA aansluiting moet hebben? Of kan elk scherm aan de muur?

2) Wat is een goed scherm voor max 200 euro?

Alvast bedankt! :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alstublieft

Je geeft niet aan of er wel/geen speakers in moeten; we moeten raden welke aansluitingen er op de monitor moeten zitten; geen enkele specificatie aan resolutie en ik neem aan dat je niet op 50cm TV kijkt als je op bed zit/ligt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• lexxus93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-02 12:05
MAX3400 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:33:
Alstublieft

Je geeft niet aan of er wel/geen speakers in moeten; we moeten raden welke aansluitingen er op de monitor moeten zitten; geen enkele specificatie aan resolutie en ik neem aan dat je niet op 50cm TV kijkt als je op bed zit/ligt.
Sorry, vergeten. Gaat om HDMI aansluiting. Geen speakers nodig in het scherm. Minimaal 1080p. Dat klopt, ik kijk niet op 50cm TV, maar game wel vanaf die afstand.. vandaar dat ik twijfel of 27 inch niet te groot is. (maar misschien is 24 inch dan weer te klein om vanaf mijn bed TV te kijken, haha.)

Ik hoor graag van jullie

Zit overigens te kijken naar dit scherm nu: IIYAMA PROLITE XB2483HSU-B2 (http://www.monitorstore.n...ite-xb2483hsu-b2.html?s=k)

EDIT: Ik ben er denk ik wel uit, word een 24 inch scherm. Wat is nu een goed scherm om mee te gamen? 24 inch dus :)

[ Voor 19% gewijzigd door lexxus93 op 16-03-2016 21:01 ]

Verwijderd

lexxus93 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 19:36:
[...]
EDIT: Ik ben er denk ik wel uit, word een 24 inch scherm. Wat is nu een goed scherm om mee te gamen? 24 inch dus :)
Dat verschilt per persoon. Ik zelf gebruik de BenQ.
Deze om precies te zijn :+

pricewatch: BenQ XL2430T Zwart

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!
Als er staat lezen, graag lezen.

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move VB -> CAA

2) CAA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen.

Mbt bos-bomenprobleem: dat komt altijd omdat je je eisen niet scherp genoeg hebt. Scherp je eisen genoeg aan en je keuzes beperken zich vanzelf.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.