Quaken via tv-out Asus V7100: kan het?

Pagina: 1
Acties:

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
En zo ja, met welke drivers? Ik krijg steeds opengl-errors. Gebruik nu Asus 6.31-drivers.

Zelfde verhaal trouwens op andere comp met Matrox G450.

Iemand ervaring hiermee?

Systeem

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Werkt hier gewoon. Ik gebruik tvcc en detonator 12.60

• vandenberg
Op vrijdag 22 juni 2001 19:36 schreef HitmanWVU het volgende:
Werkt hier gewoon. Ik gebruik tvcc en detonator 12.60
Thanx, maar ik zag je specs: je hebt een v7700. Is toch anders (GTS ipv GF2MX).

Systeem

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:16
Probeer Quake eens op een lagere resolutie in te stellen. Bij het gebruik van een TV is de maximale resolutie iets van 800x600

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

Ik heb vroeger wel vaker spelletjes gespeeld op mijn Diamond Viper V550, dus ik denk dat het wel moet kunnen. De max resolutie was alleen wel 640x480.

• vandenberg
Probeer Quake eens op een lagere resolutie in te stellen. Bij het gebruik van een TV is de maximale resolutie iets van 800x600
Ik heb vroeger wel vaker spelletjes gespeeld op mijn Diamond Viper V550, dus ik denk dat het wel moet kunnen. De max resolutie was alleen wel 640x480.
Helaas, met lagere resoluties werkt het nog steeds niet. Niemand met een Asus V7100 GF2MX die gamen (met twinview) via de tv-out aan de praat heeft gekregen?

Systeem

Verwijderd

Als je standaard detonator drivers hebt geinstalleerd moet je zorgen dat je een versie hebt die in het bijzonder ook voor twinview kaarten geschikt is. Niet alle Detonators zijn dat. 7.58 WHQL bijvoorbeeld wel.

Als je deze drivers gebruikt, kun je de kaart in 'clone mode' zetten, oftewel beide uitgangen zijn gelijkwaardig. Dit geeft GEEN openGL problemen. Op de tweede VGA output schakel je dan videomode in en 't werkt. Denk er om dat je geen desktop extensies aanzet (dus VGA2 als uitbreiding gebruiken op VGA1), anders gaat t mis. Met mijn Cardexpert twinview werkt dit prima.

• HitmanWVU
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2025
Op vrijdag 22 juni 2001 19:42 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Thanx, maar ik zag je specs: je hebt een v7700. Is toch anders (GTS ipv GF2MX).
Why het is dezelfde tv-out chip

• vandenberg
Op zaterdag 23 juni 2001 10:13 schreef HitmanWVU het volgende:

[..]

Why het is dezelfde tv-out chip
Dat klopt (anders konden we niet allebei tvcc draaien), maar jij hebt niet twinview en daar wil ik 't mee laten werken.
Als je standaard detonator drivers hebt geinstalleerd moet je zorgen dat je een versie hebt die in het bijzonder ook voor twinview kaarten geschikt is. Niet alle Detonators zijn dat. 7.58 WHQL bijvoorbeeld wel.
Als je deze drivers gebruikt, kun je de kaart in 'clone mode' zetten, oftewel beide uitgangen zijn gelijkwaardig. Dit geeft GEEN openGL problemen. Op de tweede VGA output schakel je dan videomode in en 't werkt. Denk er om dat je geen desktop extensies aanzet (dus VGA2 als uitbreiding gebruiken op VGA1), anders gaat t mis. Met mijn Cardexpert twinview werkt dit prima.
Aha, met sommige Detonators lukt het dus wel in clone mode, maar niet met extended desktop. Misschien ga ik die 7.58 of 12.41 whql maar eens proberen.

Bedankt voor jullie reacties, maar toch ben ik benieuwd of iemand het al onder extended desktop aan de praat heeft gekregen?

Systeem

Verwijderd

Extended desktop kan niet, OpenGL kan niet met meerdere display's overweg en Q3A al helemaal niet.

Wat zou je willen doen met extended desktop in games, ik zou me er niet zo goed een voorstelling bij kunnen maken.

Wat jij wil is in ieder geval geenszins mogelijk...

• vandenberg
Op zaterdag 23 juni 2001 11:00 schreef okzel het volgende:
Extended desktop kan niet, OpenGL kan niet met meerdere display's overweg en Q3A al helemaal niet.

Wat zou je willen doen met extended desktop in games, ik zou me er niet zo goed een voorstelling bij kunnen maken.

Wat jij wil is in ieder geval geenszins mogelijk...
Het gaat me niet om Q3 in extended desktop (alleen op tv), maar ik wil ed wel voor andere dingen gebruiken (Divx bijv.) en dan niet steeds te hoeven omschakelen.
Wat je verder zegt, dat 't gewoon niet kan, bevestigt je vorige posting.

Systeem

Pagina: 1