ik heb wat advies nodig voor gaming itx pc

Pagina: 1
Acties:

• shortzzz
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-09-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een itx-pc in de raijintek metis case voor niet te veel geld, vooral welke onderdelen ik het best kan kiezen om hitte te vermijden en snelheid van de pc liggen wat moeilijk.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder de 800€ inclusief verzendkosten

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
scherm met speakers (1080p 1ms), muis en toetsenbord alsook een besturingsysteem (windows 8 home) heb ik al

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
[i]Gewoon genoeg om de nieuwste games aan degelijke framerates 45-60fps op hoge instellingen en 1080p te kunnen spelen
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 187,50€ 187,50
1MSI H110I Pro€ 75,99€ 75,99
1Asus STRIX-GTX960-DC2OC-4GD5€ 238,95€ 238,95
1Raijintek Metis Zilver Window€ 49,90€ 49,90
1Cooler Master Seidon 120V Ver.2€ 49,95€ 49,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FB/8€ 33,95€ 33,95
1Sharkoon SilentStorm SFX Bronze 450W€ 56,95€ 56,95
1Crucial BX200 240GB€ 61,95€ 61,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 755,14
/i]

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil per se de raijintek metis kast om in te bouwen maar weet uit ervaring, ik heb al een pc in deze kast gebouwd, dat er voor warmte en plaats van de componenten heel wat compromissen moeten gesloten worden. Daarom zal ik ook de bovenkant van de kast modden om de gpu wat meer frisse lucht te geven.
Ook een sfx voeding is een vereiste omdat ik anders een max 17cm lange gpu kan plaatse die met 1fan veel meer herrie zal maken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe stiller hoe beter, daarom ook de keuze voor een aio waterkoeling maar weet niet 100% zeker of ik de cooler master seidon er in ga krijgen (ik heb nog geen koeler in deze kast kunnen vinden op het net)

Ga je overklokken?
mss, ram en gpu indien mogelijk, de processor niet

Wat verwacht je van ons?
Vooral mijn keuze van het moederbord en de aio waterkoeler van cooler master liggen mij moeilijk.
Is een h110 moederbord goed genoeg voor mijn onderdelen of neem ik toch beter een B150/h170/z170 (liefst niet die van asrock met de koperen heatsinks).
Zou de radiator van de cooler master seidon passen in de case zonder tegen de gpu te komen en zal deze aanzienlijk beter koelen en stiller zijn dan een luchtkoeler van gelijke prijs?
Moest er nog iets zijn van hardware waar ik wat kan op besparen of betere/stillere performance kan krijgen is alle hulp welkom.

[ Voor 0% gewijzigd door shortzzz op 16-03-2016 16:23 . Reden: tikfoutje ]

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Die videokaart gaat niet in die case passen, die laat maar videokaarten tot 170mm toe.

Er is weinig keus aan videokaarten op die afmeting, er zijn een paar GTX 950 die er binnen vallen of een Radeon R9 Nano.

Daarbij denk ik dat je beter af bent met een leuke luchtkoeler dan de seidon 120v.

[ Voor 16% gewijzigd door n0isH op 16-03-2016 16:49 ]

• shortzzz
De videokaart zal passen met een sfx voeding, het grootste dat past en ik al gevonden heb op het net is een msi gtx750ti gaming met twin frozr koeling. Volgens de pricewatch is de gtx960 van asus iets korter.
In mijn vorige metis build zat een phanteks koeler met 2x120mm fans die maakte te veel herrie vandaar mijn keuze voor cpu aio waterkoeling. Alleen weet ik niet of deze 100% zeker zal passen en of het effectief stiller zal zijn, ik heb al wat slechte reviews gelezen over het geluid van de pomp.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Moet idd kunnen. Op dit forum wordt al melding gemaakt van het feit dat er kaarten van ong. 25 cm in passen wanneer er een SFX voeding gebruikt wordt :

http://www.overclock.net/...ntek-metis-owners-club/10

Staat hoop nuttige info op overigens :)

Er hoeft zo te zien niet perse een waterkoeling in zo te zien. Over het algemeen is luchtkoeling wat stiller. Maar is afhankelijk van de kwaliteit van de fan natuurlijk.
En als ik de userreviews van de waterkoeling lees die jij op het oog hebt dan verwacht ik niet dat ie erg stil is. Daarbij schijnen de slangen ook nogal stug te zijn wat me ook niet erg lekker lijkt om mee te werken in zo'n krappe kast.

Denk dat je mobo voldoende is. Je gaat tenslotte de CPU en RAM niet overklokken. En alle aansluitingen die je nodig hebt zitten er op.

[ Voor 37% gewijzigd door Baloes op 16-03-2016 17:21 ]

• shortzzz
Ik had dit forum ook al uitgepluisd. Jammer genoeg was er geen seidon in te vinden maar denk inderdaad dat ik een andere cpu koel optie zal moeten zoeken. Ik ben alleen wat bang dat ik met luchtkoeling te veel turbulentie zal hebben. Mijn voorlopig andere koel optie is een cryorig c7, deze zal wss. voor niets in de weg zitten en omdat deze recht op het mobo blaast ook geen turbulentielawaai veroorzaken hoop ik. Alleen jammer van de witte fan die volgens mijn eerste blikken niet kan veranderd worden.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Goede lucht koelers zal je minder horen dan een water koeler!

Die water koelers moet je echt een stuk meer aan uitgeven als je er 1 wilt die beter is dan een luchtkoeler

• shortzzz
Heeft er iemand advies welke luchtkoeler ik het beste kan gebruiken om de pc zo stil mogelijk te houden en te passen met alle onderdelen? Vooral omdat de psu fan, cpu fan en case fan zo goed als tegen elkaar zaten bij mijn vorige raijintek metis build.

Verwijderd

Een goede kleine tower koeler is de pricewatch: Cryorig M9i.
Topflow koelers waar ik zelf goede ervaringen mee heb zijn pricewatch: Gelid Solutions SlimHero Low-Profile, pricewatch: DeepCool Gamer Storm Gabriel, pricewatch: Thermalright AXP-100 Muscle, pricewatch: Thermalright AXP-200 Muscle, pricewatch: Raijintek Pallas en nu bezig met een build waar een pricewatch: Phanteks PH-TC12LS CPU COOLER in komt. Bij koelers met grote fans als de AXP-200 en Pallas wel opletten of het allemaal gaat passen met mobo/behuizing combinatie. Bij mij kwam bij de AXP-200 de fan tegen de bovenkant van de behuizing. Gebruikte behuizing was pricewatch: Corsair Carbide 88R en moederbord pricewatch: Gigabyte GA-H110M-S2H.

• shortzzz
Alvast bedankt voor de koelertips, dit was mijn vorige build die ik verkocht heb omdat ik het te luid vond.
https://flic.kr/s/aHsk9Pmff9
Pagina: 1