Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theentitynl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-01-2021
Ik vroeg me af of er een kabel bestaat waardoor je je hoofdtelefoon kunt aansluiten op de lightning port van je Iphone. Ik weet dat de Iphone 7 waarschijnlijk geen jack port meer zal hebben dus lijkt het mij alleen maar logisch dat ze met zo'n kabel gaan komen.
Ik heb op internet gezocht en heb alleen een Philips hoofdtelefoon gevonden die gebruik maakt van de lightning aansluiting maar losse kabels kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 16:35
Doordat de lightningport volledig digitaal uitstuurd heb je dan te allen tijde wel nog een DAC nodig extern. Direct inprikken op lightning gaat niet omdat er geen analoog signaal uitkomt. Dat kon vroeger met de 30pins connector wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
Om dit te kunnen doen zul je de lightning naar 30-pins connector moeten hebben. En dan daar een verloop kabel in van 30-pins connector naar 3.5mm jack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04
Waar heb je het voor nodig? Is je jack kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theentitynl
supersnathan94 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:29:
Doordat de lightningport volledig digitaal uitstuurd heb je dan te allen tijde wel nog een DAC nodig extern. Direct inprikken op lightning gaat niet omdat er geen analoog signaal uitkomt. Dat kon vroeger met de 30pins connector wel.
Duidelijk, ik ging daar zomaar vanuit aangezien mijn Iphone dock netjes audio door de lightning aansluiting heen gooit en het vervolgens naar een jack port stuurt, maar in die dock zit dan waarschijnlijk een dac ingebouwd.
Pendora schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:34:
Waar heb je het voor nodig? Is je jack kapot?
Hij is niet kapot, de aansluiting op mijn iphone lijkt niet goed te zijn, als ik loop of fiets bijvoorbeeld dan vallen er regelmatig frequenties in het geluid weg, het geluid klinkt dan heel even alsof het in de achtergrond zit zeg maar. Ik denk dat ik maar een keer langs de Apple store ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:04
theentitynl schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 15:43:
[...]

Duidelijk, ik ging daar zomaar vanuit aangezien mijn Iphone dock netjes audio door de lightning aansluiting heen gooit en het vervolgens naar een jack port stuurt, maar in die dock zit dan waarschijnlijk een dac ingebouwd.

[...]

Hij is niet kapot, de aansluiting op mijn iphone lijkt niet goed te zijn, als ik loop of fiets bijvoorbeeld dan vallen er regelmatig frequenties in het geluid weg, het geluid klinkt dan heel even alsof het in de achtergrond zit zeg maar. Ik denk dat ik maar een keer langs de Apple store ga.
Klikt de kabel er wel goed in? Kan namelijk ook zijn dat er zit stof/vuil in je poort zit. Probeer eens met een houten/plastic tandenstoker er een beetje in te porren en kijken of er stof/vuil uit komt.

Of het is een kabelbreuk

[ Voor 4% gewijzigd door Pendora op 16-03-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theentitynl
Heb ik al naar gekeken. Aangezien ik in het verleden met andere telefoons vaak het zelfde probleem had leek het me een mooi alternatief.
Helaas. Topic mag van mij part gesloten worden.
Pagina: 1