On-ear Over-ear maken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een vraag die hopelijk zsm beantwoord kan worden:
Ik heb een nieuwe koptelefoon op het oog maar het is een on-ear model. Dit vind ik persoonlijk niet prettig dus ik wil er een over-ear van maken (dat kan) maar ik vraag me af of het geluid van de koptelefoon hierdoor (ernstig) beinvloed wordt? Is een on-ear echt alleen gemaakt voor on-ear of maakt het niet uit als je er nieuwe doppen op zet die over-ear zijn, geluids technisch weliswaar?
Online kan ik hier niets over vinden dus ik hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen

Mvg,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:56

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Als je hem nog moet aanschaffen, waarom zou je dan eigenlijk de verkeerde willen kopen? Kun je aangeven welke koptelefoon het betreft?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

De bass van de koptelefoon zal zwaarder worden. En afhankelijk van hoe je de ombouw doet komen de speakers dichter bij het oor te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:29
Waarom wil je een onear hoofdtelefoon kopen, terwijl je over ear prefereerd, daar snap ik eerlijk gezegd vrij weinig van. Er zijn genoeg goede over ear hoofdtelefoons, dus ik zou zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een reactie op het bovenstaande:
Het gaat hier om een B&O H8 (on-ear). Ik ben persoonlijk dol op het geluid en de looks van dit merk en dit specifieke model ook is deze draadloos en beschikt hij over ANC. Allemaal punten die ik graag wil in een nieuw paar alleen vind ik onear niet prettig!

Ik heb gekeken naar alternatieven zoals de sennheiser momentum (draadloos, ANC, over-ear) maar ik vind deze te 'mannelijk' hij is te stoer en te groot aangezien ik een niet al te groot meisje ben en de koptelefoon ook graag buiten wil gaan dragen vind ik dit persoonlijk geen plaatje.

Bij de B&O dealer in de buurt gevraagd of het mogelijk was de oorschelpen van de H7 erop te zetten (die zijn over-ear) en dit kon (schelpen zitten verder niet de ANC microfoon oid in de weg)
Ik vroeg me alleen af of dit een enorme impact op het geluid heeft (telefonisch contact gehad, ga zsm langs om het zelf uit te testen maar wilde graag alvast wat info vergaren via deze weg)

Het komt er dus op neer dat dit eigenlijk het enige model koptelefoon is waarvan ik het geluid prettig vindt en de looks mooi vindt (veel koptelefoons met alles wat ik wil zijn erg lomp, groot en vaak mannelijk. Ze missen de elegantie) heb op het moment de H6 bijvoorbeeld en ben verliefd erop.
Ik koop dus 'de verkeerde' maar kan er andere schelpen op laten zetten.

Nog korte reactie op brilsmurfje:
Ik vind het niet erg als de bass wat heftiger wordt, dit is zelfs prettiger.
De ombouw bestaat dus uit een H8 met de oorschelpen van de H7 (deze zijn qua materiaal e.d gelijk alleen verschil over/on-ear) zal dit verder uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Jemig, duur geintje om die meteen aan te willen passen. Ik zou zeker eerst de pads wisselen en dan luisteren voordat je hem aanschaft. (is de H7 klanktechnisch zo anders?)

Ik vermoed dat de klank wel hoorbaar beinvloedt zal worden doordat de schelp een heel stuk groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het met je eens dat het een dure grap is maar ik heb het geld er op het moment voor en ik ben nou eenmaal zeer tevreden met dit merk dus waarom niet.

Ben vanmiddag gelijk maar even gaan luisteren. Het geluid van de H7 lijkt vrij sterk op de H6 (bedraad, draadloos klinkt hij ietsjes minder, niet storend maar wel merkbaar)
Toen de H8 geprobeerd, eerst met de orginele oorschelpen en daarna die van de H7 erop gedraaid voor een test. De H8 is wezenlijk anders van geluid: diepere en betere bass dan de H6 heeft en een overal beter geluid naar mijn mening. Met de H7 schelpen valt de bass weer een beetje weg maar het geluid klinkt nog steeds beter dan de H6, het geluid klinkt dus anders maar ik vind het niet vervelend en mocht ik later toch on-ear willen kan ik altijd nog terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Aankoop gedaan dus? Het belangrijkste is dat je er zelf van kan genieten toch? Veel luistergenot!

Pagina: 1