• Smokeyy_TR
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-01 12:08
Beste tweakers,

Ik heb laatst een nieuwe Ram geheugen gekocht voor mijn Dell Optiplex 745. Ik heb gecontroleert of het compatible is en dat is het ook. Maar helaas toen ik het ging aansluiten werkte mijn pc niet. Het weigert op te starten en ik krijg een foutcode 1 en 3. Dat foutcode betekent dat het werkgeheugen niet herkend of compatible is. Maar ik heb het gecheck en het zou toch moeten werken en de verkoper beweert dat het gewoon werkt.

De Nieuwe ram specs:
2X kingston KVR DDR2 ram
Snelheid: 667mhz
geheugen 2GB
Voltage: 1.8v

Oude ram
2X kingston KVR DDR2 ram
snelheid: 667mhz
geheugen 1GB
Voltage 1.8v

Ik hoop dat jullie een oplossing kunnen komen.

Metehan.

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-01 14:44
Werkt je nieuwe ram wel in een andere computer ? Anders is je nieuw gekochte werkgeheugen misschien defect.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-01 14:56

MsG

Forumzwerver

Hoeveel RAM-plekken heeft je moederbord? Alle plekken al geprobeerd? Ook al geprobeerd om individueel de latjes te proberen? Wat gebeurt er dan?

Heb je het nieuwe ram al in een ander systeem gestopt? Wellicht gekeken of er een BIOS-update is voor het moederbord die hiermee samen hangt?

De oplossing heb je toch echt zelf in de hand ;-) wij kunnen je vooral in een bepaalde richting duwen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:40
Heeft de verkoper specifiek gemeld dat het gehuegen op een dell PC zou werken? zo ja, dan moet je dat kunnen vinden qua documentatie op de site van dell zelf.

Heb je de meest recente bios van dell al geprobeerd? (te vinden op: http://www.dell.com/suppo.../advanced#div_MSE-Drivers )

• Smokeyy_TR
Ja de PC heeft de meest recente bios. En de adverteerder heeft niet gezegd over dat het bij me PC zal werken. Helaas kan ik ook niet op een andere PC proberen omdat zelf geen PC heb met ddr2. Wat kan ik nu doen?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 31-01 14:56

MsG

Forumzwerver

Probeer eens de tips die worden gegeven op te volgen. En omschrijf eens wat duidelijker wat je gedaan hebt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Smokeyy_TR
Jongens ik weet wat er is. De ram is een ECC-ram. Mijn dell ondersteund dat niet. Ik heb gelezen dat het soms werkt maar in mijn geval is dat dus niet zo. Ik wil jullie allemaal bedanken voor jullie hulp.

Tot ziens.

[ Voor 105% gewijzigd door Smokeyy_TR op 16-03-2016 21:17 ]

Pagina: 1