Betalen na verzenden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 13:28

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Mijn vraag
Momenteel ben ik met een Tweaker aan het onderhandelen over een videokaart die ik van hem wil overnemen. De prijs zijn we uitgekomen, maar omdat hij geen ratings heeft en geen foto van het product wil ik niet betalen voordat ik op zijn minst een Track&Trace nummer heb van het pakket (het liefst betaal ik pas als ik het product heb getest en het naar behoren werkt natuurlijk, maar dat ter zijde.).

Hoewel ik 3 goeie ratings heb, heeft de medetweaker er geen goed gevoel bij het pakket te verzenden zonder dat ik vooraf betaald heb (kan ik inkomen, maar ik ben zelf ooit opgelicht door vooraf te betalen). Mijn vraag is of een organisatie als DHL/UPS/FedEx/DPD hier een oplossing kan bieden (verzenden onder rembours oid).

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Er was eens een DHL4You service die het pakket bij de verzender op kwam halen en het pakket na betaling bij de ontvanger afleverde. Ik kan helaas nergens iets over deze service terug vinden en bij alle bovengenoemde bedrijven zie ik geen mogelijkheid om particulier te verzenden onder rembours.

Weet iemand hier een oplossing voor zodat ik en de medetweaker toch een deal kunnen maken?

Beste antwoord (via Neophyte808 op 18-03-2016 11:35)

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Neophyte808 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:41:
Ik kan helaas nergens iets over deze service terug vinden
Bedoel je PayDutch?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hoHkorY.gif

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16:35

two

Rembours met PostNL geen optie? Kan tot 500 euro worden betaald.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 18:37

Kek

3flix

of betaal via paypal (ja gruwel) dan heb je nog wat koperszekerheden...

of vraag naar andere gegevens, kopie ID uitwisselen, etc...

[ Voor 30% gewijzigd door Kek op 16-03-2016 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

En anders toch maar eens kijken naar Escrow? Ja, wordt ook vaak door/voor scammers gebruikt maar ook voor hypotheken.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10 07:20
Misschien een tweaker met wel veel betrouwbare V&A Reviews die als middleman kan dienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

The_Zohan schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:46:
Misschien een tweaker met wel veel betrouwbare V&A Reviews die als middleman kan dienen?
MAX3400 in "Vraag ivm items verzenden en betalen na ontvangst." ;)

En het topic is bijna gelijk als dit topic...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Zohan
hehe ja
Ik zie dat TS in Best woont, dat is vlakbij mijn woonplaats Boxtel. Ik zou me voor kunnen stellen dat TS het geld naar mij overmaakt (ik weet niet om welk bedrag het gaat, maar maakt niet zo vreselijk veel uit), ik doorgeef aan de verkoper dat het geld binnen is, hij het pakketje verstuurd naar mij en ik na ontvangst het geld overmaak. TS kan dan het pakketje bij mij ophalen
Bij bepaalde vormen van handel online (gamekeys e.d.) is het heel normaal om iemand uit een lijst van betrouwbare tussenpersonen te kiezen voor dit soort handel

[ Voor 7% gewijzigd door The_Zohan op 16-03-2016 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
mimang schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:42:
Rembours met PostNL geen optie? Kan tot 500 euro worden betaald.
Is alleen zakelijk/ voor bedrijven volgens hun voorwaarden: http://www.postnl.nl/zake...l/rembours-betaalservice/

"Voorwaarden Rembours
Rembours is beschikbaar voor zakelijke (pakket)klanten met een contract"

Wat betreft het Middleman voorstel: ik vind het goed bij iemand met een rating gelijk aan/hoger dan die van mij. Voor de verzender verandert er echter vrij weinig: hij moet nog steeds verzenden voordat hij geld heeft ontvangen.

Ik moet mijn woonplaats even aanpassen naar Eindhoven zie ik nu trouwens, ben in december verhuisd.

[ Voor 8% gewijzigd door Neophyte808 op 16-03-2016 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Neophyte808 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:01:
[...]
Wat betreft het Middleman voorstel: ik vind het goed bij iemand met een rating gelijk aan/hoger dan die van mij. Voor de verzender verandert er echter vrij weinig: hij moet nog steeds verzenden voordat hij geld heeft ontvangen.
Ja maar er zou voor mij als verzender wel een groot verschil zijn tussen iemand met 100 positieve reviews of 3 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Neophyte808 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:01:
"Voorwaarden Rembours
Rembours is beschikbaar voor zakelijke (pakket)klanten met een contract"
"Vroeger" kon het wel. Maar het is een wassen neus: het geeft risico voor de verzender (als de ontvanger het pakketje weigert draait de verzender voor de rembourskosten op), terwijl het voor de ontvanger geen extra zekerheid geeft (als er een baksteen in het pakketje zit zie je dat pas na betalen).

Eenvoudige optie: persoonlijk ophalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:01

Barrycade

Through the...

En die verkoper heeft geen telefoon/camera om eens fototjes te maken en te mailen / whatsappen naar je? Ik was allang afgehaakt tbh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Barrycade schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:10:
En die verkoper heeft geen telefoon/camera om eens fototjes te maken en te mailen / whatsappen naar je? Ik was allang afgehaakt tbh.
Ik heb niet de indruk dat hij het expres doet. Zijn account is 4 jaar oud met een laag karma maar een sterke piek in de laatste maanden. Hij heeft 2 eerdere advertenties gehad (zonder reviews) en hij heeft 2 mislukte boden gedaan op advertenties: één uit 2012 en één uit 2016. Die jongen is een jaar of 18/19 dus ik denk eerder dat hij onervaren is. Desalniettemin houd ik wel voet bij stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Uit welke regio komt de betreffende tweaker?

Wellicht kun je een middleman vinden die bij hem in de buurt woont? Jij maakt het geld naar die persoon over en die haalt het product voor je op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Ik zou er nooit mee akkoord gaan. Als je zekerheid wil moet je gewoon nieuw kopen of bij hem ophalen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Neophyte808 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 12:41:
Ik kan helaas nergens iets over deze service terug vinden
Bedoel je PayDutch?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hoHkorY.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Neophyte808 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 16:11:
[...]

Ik heb niet de indruk dat hij het expres doet. Zijn account is 4 jaar oud met een laag karma maar een sterke piek in de laatste maanden. Hij heeft 2 eerdere advertenties gehad (zonder reviews) en hij heeft 2 mislukte boden gedaan op advertenties: één uit 2012 en één uit 2016. Die jongen is een jaar of 18/19 dus ik denk eerder dat hij onervaren is. Desalniettemin houd ik wel voet bij stuk.
Een 18/19 jarige die niet weet hoe hij een foto met zijn telefoon moet maken? ;)
Foto is zo gemaakt, en als verkoper die moeite al niet wil nemen zal de aftersales mocht er iets mis zijn ook niet al te goed zijn.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte808

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
RGAT schreef op maandag 21 maart 2016 @ 03:04:
[...]

Een 18/19 jarige die niet weet hoe hij een foto met zijn telefoon moet maken? ;)
Foto is zo gemaakt, en als verkoper die moeite al niet wil nemen zal de aftersales mocht er iets mis zijn ook niet al te goed zijn.
Ik heb hem nooit gevraagd een foto te maken, het contact van zijn kant uit is opgehouden sinds ik dit topic geopend heb.
Pagina: 1