Nieuwe GPU gekocht, vraag over kabels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Draivun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb zojuist een nieuwe GPU besteld; de Radeon R9 380X Sapphire Nitro 4GB Edition, om mijn huidige AMD Radeon HD 7670 te vervangen.
Mijn huidige kaart had geen extra kabels nodig voor stroom, maar de 380X heeft 2x 6-pin power connector nodig, en ik heb eerlijk gezegd geen idee wat voor kabel ik dus precies moet hebben, en waar ik deze vandaan kan halen.

Kan iemand mij daar mee helpen? Bij voorbaat dank!

Beste antwoord (via Draivun op 23-03-2016 12:45)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:02
Welke voeding heb je? Dus merk, model en Watt (Staat op de voeding zelf als je de behuizing opent van je pc).

Die aansluitingen zouden in principe aan je voeding moeten zitten, mits deze niet te oud is.
Het is mogelijk om die te creeeren met verloopjes, maar als het niet nodig is, liever niet.

Alle reacties

• MikeyMan
  • Laatst online: 12:50

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deze zouden als het goed is aan je voeding moeten zitten, mits deze een beetje actueel is.
Zo niet, kun je eventueel verloopstekkers halen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Arunia
  • Laatst online: 11:02
Welke voeding heb je? Dus merk, model en Watt (Staat op de voeding zelf als je de behuizing opent van je pc).

Die aansluitingen zouden in principe aan je voeding moeten zitten, mits deze niet te oud is.
Het is mogelijk om die te creeeren met verloopjes, maar als het niet nodig is, liever niet.

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Als je een van een kant en klare pc komt: post dan welk model. Heb je ooit alles los gekocht: wat heb je dan precies gehaald? Grote kans dat je voeding niet berekend is op een zwaardere gpu.

• Draivun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-12-2025
Probleem is inmiddels opgelost. Ik wist niet dat de kabels vanuit de PSU kwamen, maar dat is achteraf gezien natuurlijk hartstikke logisch.
Een nieuwe PSU heb ik inderdaad nodig, mijn voeding is te oud en te zwak.
Hoe sluit ik een topic?

[ Voor 5% gewijzigd door Draivun op 23-03-2016 12:45 ]

Verwijderd

Draivun schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:44:

Een nieuwe PSU heb ik inderdaad nodig
Aan welke denk je dan? Merk, type, vermogen?
Hoe ziet de rest van je systeem eruit?
Pagina: 1