Catch a smile out there!
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Verwijderd
Catch a smile out there!
Verwijderd
Bijgeleverde progs en zo zagen hem wel, maar kon er niks mee omdat de BIOS hem niet herkende (helemaal NIET dus).
Na BIOS-flash geen enkel probleem meer
Kheb er nou nog steeds plezier van.
En niet te weinig, net m'n nieuwe Maxtor 80 Gieg erin gehangen (afgelopen weekend) en die herkende die ook zonder enig probleem
Verwijderd
maar er zijn wel softwarematige oplossing voor(diskmanager), gewoon goed zoeken op internet.
wel voor het merk dat je hebt!!!
ps: als je een diskmanager wilt weghalen(je weet maar nooit) toets in dos fdisk /mbr.
kijk in mijn signature zie die hdd ,die heb ik er werkend in gekregen terwijl mijn bios ook maar 8,4gb supports!!!
en dan nog een ding : als je goede bootmanager hebt kan deze zelfs je hdd versnellen!!!
Verwijderd
na wat speurwerk heb ik een bios update gevonden, en ik heb de bios geflasht
ik heb nu een 40 gb hd gekocht en hem erin gezet;
de bios loopt vast als ik hem de hd automatisch laat detecteren, maar als ik hem handmatig instel als 8.4 Gb HD, dan herkend 'ie hem zonder problemen als 40 GB. hij werkt dus toch wel.
Catch a smile out there!
Verwijderd
Dan heb je zeker een dynamic drive overlay (DDO) geinstalleerd?Op zaterdag 30 juni 2001 13:35 schreef Haemorrhage het volgende:
maar als ik hem handmatig instel als 8.4 Gb HD, dan herkend 'ie hem zonder problemen als 40 GB. hij werkt dus toch wel.
Catch a smile out there!
Dat moet je met hetzelfde programma eraf halen. (volgens mij van ontrack, maar dat moet je via je hdd fabrikant downloaden, want je krijgt een versie voor jou merk hdd (andere pakt ie dan niet).
Ik had dit dus ook met die ontrack shit eraf gehaald, maar de 1e keer ging dus niet goed. Heb het er nog eens op moeten zetten en het er opnieuw af moeten halen. De DDO dan.
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
waar hebben jullie het over? ik heb jhelemaal niks geinstalleerd ofzo en WTF is DDO?
Catch a smile out there!
Verwijderd
Dat zeg ik ook nietOp zaterdag 30 juni 2001 13:46 schreef Wimpy006 het volgende:
Een DDO krijg je er dus echt niet af door ff fdisk /mbr te doen he.
Een DDO is een stukje software speciaal voor oudere computers waarvan de bios van het mobo de volledige hd niet kan zien... Zo zijn de twee bekendste barrieres: 8,4 gig en 32 gig. Nu kun je een DDO installeren die in de bootsector van je hd gaat zitten. Bij het opstarten word die DDO dus automatisch geladen, en die 'vertaalt' dan elke opdracht van het besturingssysteem voor de hd en andersom. Op die manier kun je een grotere hd installeren zonder dat je bios deze eigenlijk ondersteunt...Op zaterdag 30 juni 2001 13:50 schreef Haemorrhage het volgende:
HEE LUITJENS
waar hebben jullie het over? ik heb jhelemaal niks geinstalleerd ofzo en WTF is DDO?
Jammer genoeg vertraagt een DDO de boel wel, en is het lastig als je windows gaat installeren. Want je moet een speciale bootflop gebruiken... met een standaard bootflop word namelijk geen DDO geladen, en dan snapt je bios weer helemaal nix van wat er op de hd staat.
Er hangt precies zo een mobo in de compu van mun vriendin en er zit een 10GB maxtortje vrolijk te spinnen. BIOS dateert van 21-04-99 en das ook de laatste update die ik kan vinden op de pcchips site.
Trouwens ik weet niet of het aan BIOS update lag, want het was allang geupdated voordat ik de maxtor erin hing.
Ik zou de BIOS iig wel ff verversen.
Hoe heb je die K6-2 aan de gang gekregen op die mobo? Het was me nog nooit gelukt met de K6-2 400 die ik nog ergens heb liggen... Welke instellingen etc...???
The motherboard version is silkscreened on top of the motherboard near the keyboard and PS/2 connectors. Look for v3.2, v3.2a, v7.0, or v7.0a. Note that v3.2 boards don't support 2.2 volt chips without
a minor modification.
:
:Download the appropriate M571 manual from:
:
: http://web.libertysurf.co.uk/m571/
:
:Set JP5 A and B and C for 66 Mhz. Make sure the D block jumper is on pins 1 and 2. If you have PC100 SDRAM and the system boots up fine then you can set the A and B and C jumpers for 75 Mhz.
:
:For v3.2a, v7.0, and v7.0a boards remove all JP6 jumpers for a 2.2 volt CPU. v3.2 boards do not have a 2.2 volt setting but you can adjust the board by following the directions at the following link:
:
: http://www.ozemail.com.au/~franczabkar/m571/v32corev.txt
:
:Set JP7 jumpers for 2.0x. The K6-2 interpets this as 6.0x. The K6-2 takes all other multipliers as-is.
:
:Make sure the JP8 jumpers are set for a dual voltage cpu.
:
:That's about all there is to it. If you don't have PC100 SDRAM, the max speed you are likely to get is 400 Mhz. PC100 is usually required for a M571 to go any faster, with 450 Mhz (75x6) usually being the
maximum for stability.
:
:Brad
:
:Well thats what I did I bought a k6-2 500 to put in my m571 ver 7.0 and it wont do anything past 400 becasue the ver 7's are way more sensitive then the 3.2a so im going to say it wont do anything past 400 you might get lucky an
do 450. GL
Tnx voor info! Ik ga het van de zomer nog wel eens proberen!
klopt ook niet helemaal. Op een oudere computer die ik hier had, had ik 2x 40GB hd's ingezet. De bios zag nie tmer als 33GB... terwijl Windows gewoon gebruik kon maken van de hele 40GBOp vrijdag 22 juni 2001 19:31 schreef Nem0 het volgende:
Als je een OS als Linux gebruikt gaat het vrijwel zeker goed. Als je een OS als Windows gebruikt wordt het lastiger, daar deze van het BIOS afhankelijk is (Linux dus niet) en het BIOS heeft vaak moeie met schijven > 8.4GB. Vaak krijg je er dan wel een of andere diskmanager bij waardoor je toch de complete 40GB kunt aanpspreken, maar dat hangt een beetje van de schijf af.
Linda
Ik heb ook datum 21-04-99 en die ondersteund een 40 gb harddisk.Op zaterdag 30 juni 2001 21:11 schreef BalusC het volgende:
Welke BIOS datum heb je?
Er hangt precies zo een mobo in de compu van mun vriendin en er zit een 10GB maxtortje vrolijk te spinnen. BIOS dateert van 21-04-99 en das ook de laatste update die ik kan vinden op de pcchips site.
Trouwens ik weet niet of het aan BIOS update lag, want het was allang geupdated voordat ik de maxtor erin hing.
Ik zou de BIOS iig wel ff verversen.
offtopic:
Hoe heb je die K6-2 aan de gang gekregen op die mobo? Het was me nog nooit gelukt met de K6-2 400 die ik nog ergens heb liggen... Welke instellingen etc...???
Catch a smile out there!
Moet werken, ff goed lezen en iedere pc herkent die schijf.
Fritzbox 7490, 1x Netgear GS108E, 2x TP-Link SG105E, HP2520-8G-POE
Mjah, die reactie is een beetje laat, denk je niet?Op woensdag 19 juni 2002 23:44 schreef magic_japie het volgende:
Waarom download je van de Maxtor site niet het programmaatje maxblastplus2 en maxblastplus 2.30. Eerst voor win 9x/me en die laatste voor 2k/xp.
Moet werken, ff goed lezen en iedere pc herkent die schijf.
De laatste reactie uit dit topic was al bijna een jaar oud, dus nu nog advies geven aan de topicstarter is niet meer zo nuttig
Graag in het vervolg even oppassen voordat je een oud topic omhoog haalt!
Dit topic is gesloten.
![]()