is deze PC geschikt als goede game PC voor nieuwere spellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• markdewolf
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-03-2019
Mijn vraag

ik speel altijd games op consoles.
Ik heb nu een xbox one en PS 4 en wil er een ruilen tegen een game PC.
Ik heb er een gevonden met de volgende specs:

Specificaties:
ASRock 980de3 us3
AMD FX-8350
ASUS R9 290
8 GB 1333 MHz RAM
500 GB HDD
Corsair Spec-02 Red LED
Scythe Ashura CPU koeler

Zijn dit redelijke specs om goed mee te kunnen gamen?

games die ik wil spelen zijn voorral: Cod black ops 3, Battlefield 4, Fallout 4, GTA 5.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Specificaties:
ASRock 980de3 us3
AMD FX-8350
ASUS R9 290
8 GB 1333 MHz RAM
500 GB HDD
Corsair Spec-02 Red LED
Scythe Ashura CPU koeler
Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Opgezocht op internet, maar twijfel nog steeds.

[ Voor 7% gewijzigd door markdewolf op 09-03-2016 13:17 ]

Alle reacties

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-11 11:09
De videokaart zal in de nieuwere spellen fors gebottlenecked worden door de cpu. Tenzij je de computer extreem goedkoop kunt krijgen zou ik op zoek gaan naar een computer met een intel i5.

Kijk en huiver:
http://pclab.pl/zdjecia/a...harts6/gtav_vhigh_cpu.png

Zoals je ziet haal je zelfs met een heel fors overgeklokte 8350 20 tot 30% minder frames per seconde dan met de gemiddelde i5 en dezelfde videokaart.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stonden er geen vragen in br00ky in "zoek een game pc, zijn deze specs daar goed voor?" ?
Opgezocht op internet, maar twijfel nog steeds.
Ik zoek ook wel eens op internet maar dan post ik wel in de startpost wat ik al heb gevonden, waarom het wel/niet aansluit bij mijn vraag en geef dan aanvullende informatie. Het internet is zo groot dat we echt niet kunnen beoordelen of jij de correcte artikelen hebt gelezen en dus weet wat je hebt gelezen of hoe je het hebt begrepen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Het is allemaal afhankelijk van de prijs. De PC is sneller dan de Xbox en ps4 bij elkaar opgeteld maar hij is niet meer dan ~750 waard als je alles zelf zou kopen. 500 euro ofzo zou dus wel redelijk zijn maar zoals al gezegd wil je waarschijnlijk wel in de komende jaren je moederbord, processor en geheugen upgraden.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Of die cpu nu gaat bottlenecken is eigenlijk niet eens de vraag. Dat moederbord is om te huilen en gaat bij de minste of geringste belasting van de octocore flink throttelen. Ik houd verder mijn hard vast wat voor voeding hier in zit. Prebuild systeem van een site a la gamepc.nl?

[ Voor 23% gewijzigd door br00ky op 09-03-2016 13:43 ]

• markdewolf
dus oftewel, Deze PC is niet echt geschikt als een Game PC?

• markdewolf
het is trouwens een ruil voor PS4.

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Dan is het geen slechte deal. Het is niet de beste PC en het is allemaal niet van hele goede kwaliteit maar de videokaart alleen is al ongeveer 250 euro waard. (dit is dan ook wel het enige van echte waarde)

Ik denk dat je in de meeste games dan ook wel redelijke framerates zal halen.

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
rickbovenkamp schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 18:13:
Dan is het geen slechte deal. Het is niet de beste PC en het is allemaal niet van hele goede kwaliteit maar de videokaart alleen is al ongeveer 250 euro waard. (dit is dan ook wel het enige van echte waarde)

Ik denk dat je in de meeste games dan ook wel redelijke framerates zal halen.
Hij zal acceptabele fps halen tot zn vrm's gefrituurd zijn :)

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
waarom wilt iedereen altijd zo min mogelijk moeite steken in zoiets als dit maar wel verwachten dat mensen de tijd nemen om alles goed na te lopen.

naja

De videokaart is oke, de rest zou ik niet nemen om eerlijk te zijn.

• MightyPenguin
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-11 19:40

MightyPenguin

Ik weet even weinig als jij

Tsja, ik zou persoonlijk de videokaart+RAM houden, das wel €300 waard. HDD mss houden, rest de prullenbak in smijten. Die Processor is om te janken.

-Sandy bridge CPU kopen: V&A aangeboden: Intel Core i5 2400 met stock koeler
-MOBO kopen: V&A aangeboden: goeie Asus mobo P8H61-M LE/USB3
-PSU kopen: pricewatch: Antec VPF Series 450W
-SSD kopen: pricewatch: Crucial BX100 120GB

Totale kosten: 225 euries. Dan heb je een leuke game PC, maar met die processor erin dus niet.

Ryzen 5 3600 | ASRock Fatal1ty B450 Gaming K4 | 16GB DDR4 3000 MHz | Gigabyte GTX 1060 G1 Gaming | Eclipse P400S | MX200 500GB | RM550x | AOC 24G2U | HD558

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Om te janken nou ook weer niet, overdrijven is ook een vak.

BF 4 moet prima gaan, hell, die FX wint het daar van de aangeraden i5. CoD zal ook prima moeten gaan. FO4 is de game waar je het grootste verschil in gaat merken, omdat die game erg leunt op single core performance, en ja, daar is AMD gewoon niet goed in. GTA V zit er een beetje tussen in, PCLab is normaliter een prima site, maar vreemd genoeg doet mijn 1100T het beter dan een FX-8350 volgens hun website, dat terwijl de singlecore vergelijkbaar is.

Is een i5 beter? Ja, echter, daar betaal je ook voor. Een i5 2400 zou ik echt niet meer nemen, omdat die inmiddels echt wel trager begint te worden, en de mobo's zijn ook echt verouderd. Ivy Bridge is dan al interessanter, modernere mobo's, en ook nog behoorlijk rap.

Zoals gezegd moet er wel echt een ander mobo in, want wat er nu in zit wordt binnen no-time gemold. pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P is het standaard go-to bordje: goede prijs, lekker compleet, en qua VRM's erg stevig uitgevoerd, overclocken is absoluut geen probleem op dit ding.

Andere voeding zal ook vast nodig zijn, maar een 450w gaat te krap zijn als je de FX houdt. Reken zo'n 140w voor de CPU, 260w voor de R9 290, en iets van 50w voor mobo en andere dingen. Da's 450w. Een goede 550w is het devies dus.

Ook vraag ik me af welk type R9 290 het is, zonder verdere aanduiding is het vaak de reference, en die zijn luid. Goedkoopste oplossing is koelpasta verwijderen en er goede op doen, dat scheelt al heel wat herrie is mijn ervaring.

Dit klinkt natuurlijk allemaal heerlijk negatief, maar, als je dit ruilt voor een PS4 is het echt niet slecht, want alleen de videokaart is dat al ongeveer waard. Echter, ga er vanuit dat je nog richting de 150 euro moet uitgeven aan een nieuw mobo + voeding. Wil je het helemaal leuk hebben, moet er ook nog een SSD bij, iets van 75 euro voor een 250GB exemplaar.

Wil je het helemaal afmaken, tja, dan is een tweedehands i5 set een leuk idee, al zou ik dan echt in de 3xxx range zoeken. 4xxx is nog leuker, maar een stuk duurder. Wel zijn 1155 planken lastig te vinden, en snel vrij prijzig, een 4xxx set kan onder aan de streep even duur of zelfs wat goedkoper zijn dan een 1155 set.

People as things, that’s where it starts.

• markdewolf
Ik zoek een?

Ik wil een Game PC bouwen en ben nog opzoek naar een juiste CPU.
momenteel heb ik de volgende hardware al aangeschaft:

ASRock B85 pro4
ASUS R9 290
8 GB 1333 MHz RAM
500 GB HDD
250 GB SSD
Corsair Spec-02 Red LED
voiding 550 W

Wat is je budget?

tussen de 200 en 300 euro. (is een ruime marge, maar hoe minder hoe beter natuurlijk)

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?

Inter core i5 of i7 aangezien die vaak goed uit de bus komen als game processor

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?

ASRock B85 pro4
ASUS R9 290
8 GB 1333 MHz RAM
500 GB HDD
250 GB SSD
Corsair Spec-02 Red LED
voiding 550 W

en is dus voornamelijk bedoelt als game PC.

• markdewolf
.

[ Voor 97% gewijzigd door markdewolf op 16-03-2016 10:30 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je bent dus verplicht een s1150 CPU te nemen, vanwege je moederbord. i5 of i7 hangt meer af van het feit of je ook wilt streamen en dingen wilt doen naast je gamen.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• markdewolf
Er zullen ook wel andere dingen gedaan worden op de pc. maar dan voornamelijk internetten, youtube, gewoon een beetje de standaard dingetjes zeg maar.

• Ergo
heb je de pc helemaal nieuw gekocht?
als het zou kunnen zou je eventueel kunnen overwegen om het terug te sturen, want het zijn allemaal enigszins verouderde componenten.

ze zullen overigens wel goed werken hoor en je de komende tijd wel veel plezier opleveren :)

anyways een I5 op 1150 socket zou denk ik de beste keuze zijn.

eventueel de pricewatch : I5-4460 boxed

[ Voor 46% gewijzigd door Ergo op 16-03-2016 10:57 ]

• markdewolf
en Welke I5 versie zou dan een geode zijn?
Waarom denk je trouwens dat een I5 meer geschikt is dan een I7?

Probeer namelijk overall een beetje uit te zoeken wat nou echt de verschillen zijn maar echt duidelijk is het nog niet voor me.

het is trouwens een btje via via voor weinig

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Ik zou Haswell niet verouderd willen noemen. Presteert gewoon nog prima.

Ik zou in de huidige setup een i7 4790 (die zijn nu mooi geprijsd op V&A) plempen en dan outperformed dat ding menige skylakebak en ben je verder voor jaren klaar..

Grappige is dat er in veel topics setups worden aangeraden met een i5 6400 en een mobotje met H110 chipset met 2 RAM sloten.. Eigenlijk alleen maar omdat dat "de nieuwe skylake" betreft terwijl dat totaal geen voordeel geeft tov een Haswell configuratie.. Heck.. een i5 3570 van jaren geleden presteert zelfs gelijk aan of beter dan zo'n i5 6400.

• Ergo
Baloes schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:03:
Ik zou Haswell niet verouderd willen noemen. Presteert gewoon nog prima.

Ik zou in de huidige setup een i7 4790 (die zijn nu mooi geprijsd op V&A) plempen en dan outperformed dat ding menige skylakebak en ben je verder voor jaren klaar..

Grappige is dat er in veel topics setups worden aangeraden met een i5 6400 en een mobotje met H110 chipset met 2 RAM sloten.. Eigenlijk alleen maar omdat dat "de nieuwe skylake" betreft is terwijl dat totaal geen voordeel geeft tov een Haswell configuratie.. Heck.. een i5 3570 van jaren geleden presteert zelfs gelijk aan of beter dan zo'n i5 6400.
ik wil ook niet zeggen dan Haswell verouderd is , als in het werkt niet meer , maar als je alles nieuw koopt zou ik het zonde vinden om voor een oudere generatie te gaan. dat neemt niet weg dat Haswells nog steeds supergoed presteren en nog wel een tijdje mee kunnen. er zijn ook nog zat mensen die gamen op een 2500k dusjaa...

ben het er zelf trouwens ook niet mee eens dat er vaak een h110 chipset wordt aangeraden zodat je maar skylake hebt, snap sowieso niet dat mensen op het moederbord zo veel willen bezuinigen. je mist toch redelijk wat functies/features met zon chipsetje en dan is het hebben van 2 ramsloten nog lang niet het ergste en het is immers het hart van je PC.
markdewolf schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 11:02:
en Welke I5 versie zou dan een geode zijn?
Waarom denk je trouwens dat een I5 meer geschikt is dan een I7?

Probeer namelijk overall een beetje uit te zoeken wat nou echt de verschillen zijn maar echt duidelijk is het nog niet voor me.

het is trouwens een btje via via voor weinig
btje? wat is dat haha.
een I7 is natuurlijk altijd krachtiger dan een i5 en je hebt al een hele leuke voor 225. dus ik zou gewoon voor een I7 gaan, past makkelijk in het budget.

trouwens heb een hele leuke cpu gevonden op v&a.
Intel Core i7- 4970

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 01-12 11:01
Uh... Voordat we hier nog meer tijd in gaan steken.. Hier heb je het over een fx8350 combi..

En in dit topic hebben we het over een Haswell config die je al aangeschaft hebt : welke CPU kan ik het beste aanschaffen?

Betekent dit dat we het niet meer over de fx8350 pc hoeven te hebben?

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-12 13:19
Geen tijd meer in steken dus.
Had handig geweest als de TS dit even netjes had gemeld, zonde van de tijd dit.

• markdewolf
ik heb heel veel aan dit topic gehad:)

ik heb deze PC aangeschaft (eergisteren) en ga de mobo en CPU gebruiken voor een andere PC.

en met de overage onderdelen en game pc bouwen.

Verwijderd

Offtopic: als de voeding een 550w MS-Tech of vergelijkbaar is kan je het wel vergeten met een R9 290.

• markdewolf
Offtopic: als de voeding een 550w MS-Tech of vergelijkbaar is kan je het wel vergeten met een R9 290.

Hoezo dat?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:20
Omdat die MS-Tech voeding ongelooflijk slecht zijn en je geheid je gehele pc mee neemt als die stuk gaan.
Kwalitatief zit het nog niet eens in het C segment, maar eerder Z.
Ze kunnen ook niet 550W constant leveren wat een goede voeding wel kan.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
En dit kan natuurlijk gewoon prima door in is deze PC geschikt als goede game PC voor nieuwere spellen. Merge.

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Wikipedia: 80 Plus
Het is geen eens een "bronze PSU" dus efficiency ligt onder de 80%
Simpele rekensom - 550 / 100 * 75 = 413 Watt

De r9 290 gebruikt best veel stroom - Ik geloof dat de maker 250 Watt aangeeft

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Danny Phantom schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 13:56:
Wikipedia: 80 Plus
Het is geen eens een "bronze PSU" dus efficiency ligt onder de 80%
Certificaat zegt niks over kwaliteit of hoeveel die kan leveren.
Simpele rekensom - 550 / 100 * 75 = 413 Watt
Je berekening klopt niet. De efficiëntie gaat over wat er uit de muur komt (dus bij een echte 550W voeding, komt er bij volle belasting 550/0.75 = 733W uit de muur).
De r9 290 gebruikt best veel stroom - Ik geloof dat de maker 250 Watt aangeeft
Lijkt me sterk dat dit de fabrikant is geweest. Die geven altijd veel hogere waarden aan. Dit wat je hier noemt ligt veel dichter bij hetwerkelijke verbruikk :).

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
pricewatch: MSI Radeon R9 290 Gaming 4G

Daar heb ik die 250W vandaan, verder niet bij nagedacht :p

• gravit0n_
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-12 18:33
Toch is de FX-8350 geen slechte CPU gekeken naar games die wel goed gebruik gaan maken van de acht cores. Met name DirectX12 kan er optimaal gebruik van maken:

YouTube: Rise of the Tomb Raider FX 8350 DX12 980Ti No Bottleneck!

In de video is na de DX12 patch de GTX 980 Ti de bottleneck geworden, ook in de CPU cruciale gebieden. Ik denk dat mensen die nu een FX-8350 hebben eindelijk kunnen gaan profiteren :).

[ Voor 24% gewijzigd door gravit0n_ op 16-03-2016 16:06 ]

You will understand energy and you will be happy.

Pagina: 1