Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe koppel ik 2 mikrotik Routerboards?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 14:43
Tweakers,

Ik ben bezig met het volgende vraagstuk:
Hoe kan ik 2 routerboards van Mikrotik zodanig aan elkaar koppelen dat alle interface te beheren zijn vanaf 1 routerboard.
Mijn setup is als volgt:
RB411U met LTE WIFI en 1 Ethernet poort
RB850Gx2 met 5 ethernet poorten.

Op de RB411 zijn de LTE en Wifi de verbindingen naar het internet en op de RB850Gx2 is ether2 de wan poort. De ethernet poort op de RB411 staat in verbdinding met de Ether1 poort op de RB850.

Een simple verbinding kan ik wel maken maar ik zit met de volgende uitdaging:
Hoe ik kan ik er voor zorgen ik de Wifi aansluiting op de RB411 zowel als WAN verbinding(Wireless Client) of als Accespoint(AP Station) kan gebruiken. Aan de lan zijde van de RB850 draait een DHCP server.

Vanaf de RB850 wordt een IPSEC tunnel opgezet waardoor al het verkeer moet gaan.
Hieronder maar even een plaatje van de situatie:
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/bb2lvdaz1/image.png

Wie kan mij helpen deze situatie op te lossen?
Helaas is aanschaf van andere hardware niet mogelijk.

Zelf ben ik al druk geweest met VLAN's en eoip tunnels maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Alvast mijn dank voor een duwtje in de goede richting.

Alle reacties

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euh, niet? Je beschrijft een soort virtual chassis systeem en zover ik weet ondersteunt Mikrotik zoiets niet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:12

allure

Titaan fase 2/3

Volgens mij is het niet mogelijk om de WLAN interface tegelijk als WAN en als AP bridge te gebruiken.

• Dhr_Soulslayer
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-11 14:43
allure schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 09:19:
Volgens mij is het niet mogelijk om de WLAN interface tegelijk als WAN en als AP bridge te gebruiken.
Dat is ook niet de bedoeling. Het is of client of AP.

Verwijderd

Klopt. Of het één of het ander. Je kan wel twee WLAN kaarten erin doen, dan is één kaart als AP client, en de andere als gewone AP.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:12

allure

Titaan fase 2/3

Dan begrijp ik de vraag niet zo goed.
Wil je enkel beide routerboards kunnen bedienen vanaf 1 van de routersboards?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Ik snap hem ook niet. Je hebt een kabel tussen eth1-eth1, maar toch lopen er in je diagram allemaal parte blauwe pijlen met IPsec tunnels. Hoe lopen die nu?

Wat probeer je te bereiken door ze aan elkaar te knopen; wil je enkel IP/'internet' op de RB850Gx2, of heb je een noodzaak om op een lager niveau zaken aan elkaar te knopen (EoIP)?
Pagina: 1