Tweakers,
Ik ben bezig met het volgende vraagstuk:
Hoe kan ik 2 routerboards van Mikrotik zodanig aan elkaar koppelen dat alle interface te beheren zijn vanaf 1 routerboard.
Mijn setup is als volgt:
RB411U met LTE WIFI en 1 Ethernet poort
RB850Gx2 met 5 ethernet poorten.
Op de RB411 zijn de LTE en Wifi de verbindingen naar het internet en op de RB850Gx2 is ether2 de wan poort. De ethernet poort op de RB411 staat in verbdinding met de Ether1 poort op de RB850.
Een simple verbinding kan ik wel maken maar ik zit met de volgende uitdaging:
Hoe ik kan ik er voor zorgen ik de Wifi aansluiting op de RB411 zowel als WAN verbinding(Wireless Client) of als Accespoint(AP Station) kan gebruiken. Aan de lan zijde van de RB850 draait een DHCP server.
Vanaf de RB850 wordt een IPSEC tunnel opgezet waardoor al het verkeer moet gaan.
Hieronder maar even een plaatje van de situatie:

Wie kan mij helpen deze situatie op te lossen?
Helaas is aanschaf van andere hardware niet mogelijk.
Zelf ben ik al druk geweest met VLAN's en eoip tunnels maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Alvast mijn dank voor een duwtje in de goede richting.
Ik ben bezig met het volgende vraagstuk:
Hoe kan ik 2 routerboards van Mikrotik zodanig aan elkaar koppelen dat alle interface te beheren zijn vanaf 1 routerboard.
Mijn setup is als volgt:
RB411U met LTE WIFI en 1 Ethernet poort
RB850Gx2 met 5 ethernet poorten.
Op de RB411 zijn de LTE en Wifi de verbindingen naar het internet en op de RB850Gx2 is ether2 de wan poort. De ethernet poort op de RB411 staat in verbdinding met de Ether1 poort op de RB850.
Een simple verbinding kan ik wel maken maar ik zit met de volgende uitdaging:
Hoe ik kan ik er voor zorgen ik de Wifi aansluiting op de RB411 zowel als WAN verbinding(Wireless Client) of als Accespoint(AP Station) kan gebruiken. Aan de lan zijde van de RB850 draait een DHCP server.
Vanaf de RB850 wordt een IPSEC tunnel opgezet waardoor al het verkeer moet gaan.
Hieronder maar even een plaatje van de situatie:

Wie kan mij helpen deze situatie op te lossen?
Helaas is aanschaf van andere hardware niet mogelijk.
Zelf ben ik al druk geweest met VLAN's en eoip tunnels maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Alvast mijn dank voor een duwtje in de goede richting.