Skype verdwijnt van Samsung Smart TVs op 2 juni 2016

Pagina: 1
Acties:

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik krijg zojuist een melding op mijn Samsung Smart TV, bij het opstarten van de Smart Hub op naar Netflix te gaan, dat per 2 juni 2016 Skype zal gaan verdwijnen. :? :'( ;w

Zie ook:
http://community.skype.co...Class-Action/td-p/4320407

http://community.skype.co...-2-June-2016/td-p/4320126

Daar zakt bij mij toch wel flink de broek vanaf want ik heb juist een Samsung Smart TV met peperdure Samsung Webcam gekocht zodat mijn kinderen (hier in NZ) makkelijk met opa en oma (in NL) kunnen skypen!
:X :X :X :X :X |:( |:(

Nu heb ik geen idee of die onzin van Samsung afkomt (lijkt mij niet?) of dat dit juist weer een klasse Microsoft streek is?

Zijn er alternatieve apps voor Samsung TVs?

Op Skype.com wordt deze b*llsh*t reden gegeven:
Why are these changes being made to Skype for TV?

Since 2010, Skype has delivered a great calling experience in the living room in partnership with several TV manufacturers. But over the years, users have changed the way they use Skype, with the majority accessing it from a mobile device – including when in the living room. We want to make sure we prioritize delivering the best possible experience to the platforms our users are asking for, which is why we’ve decided to focus our efforts in other areas while supporting key functionality on Skype for TV for as long as possible.
Ja natuurlijk, een video call met een iPad/iPad mini in de hand is natuurlijk zoveel makkelijker dan een 40+" HD TV? 8)7 Natuurlijk kan je met de TV niet rond lopen maar dit is toch wel een beetje een broodje aap als je het mij vraagt?

Sterker nog, als ik de iPad/iPhone gebruik, dan gebruik ik Facetime en zeker geen Skype omdat Facetime bij ons gewoon veel betere kwaliteit geeft dan Skype.

[ Voor 40% gewijzigd door tazzman op 16-03-2016 08:16 ]

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Verwijderd

Skype zelf stopt op die datum met de ondersteuning van de tv app, maar de app blijft wel werken met bestaande accounts..
Het is aan de fabrikant (Samsung in jouw geval) of de app na die datum beschikbaar blijft.
bron: Skype website

Je zou contact op kunnen nemen met Samsung om te vragen of, en hoe lang de app beschikbaar blijft op je tv.

edit: je had die website zelf ook al gevonden :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2016 08:22 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:29

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit nieuws heeft ook al op de frontpage gestaan: nieuws: Samsung stopt met ondersteuning van Skype-app op smart-tv's - update

Maar daar staat als opmerking nog wel het volgende bij:
In een bericht laat Microsoft weten dat het vanaf juni zal stoppen met updates voor de 'Skype for tv'-applicatie en dat het afhankelijk is van het tv-model of de applicatie daadwerkelijk wordt verwijderd. De datum die op dit moment nog in het bericht te zien is klopt dan ook niet, zo laat een woordvoerder aan Tweakers weten. De keuze is ingegeven door het feit dat steeds meer mensen Skype op mobiele apparaten gebruiken en dat Microsoft de nadruk wil leggen op platforms die door gebruikers gevraagd worden. Daarom zou het de tv-applicatie zo lang mogelijk ondersteund hebben, maar trekt het bedrijf er nu de stekker uit.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat is erg zuur en had ik ook al voorbij zien komen in één van de algemene Samsung topics op het forum. Zie Verwijderd in "\[3D LED TV] Samsung 2012 Modellen: ES6**, ES7000 en ES8000" en verder.

Het is voor mij persoonlijk in ieder geval een bevestiging dat het goed is om ver weg te blijven van "smart"-tv. De gebruikservaring is onder de maat en de leveranciers zijn uiterst onbetrouwbaar vanwege het achterwege blijven van updates en het verwijderen van apps. Zelf maak ik dus nooit gebruik van welke "smart"-feature dan ook. Een extern dedicated device werkt beter en heb je meer controle over.

Kun je de kinderen niet beter aanleren om Skype te gebruiken op laptop/pc/tablet? Dat is in ieder geval een stuk zekerder qua functioneren.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 17:39
Zal vast temaken hebben met de bekende skype roothack voor Samsung tv's ism samygo)

Via skype kan je dacht ik op Samsung code injecteren en vervolgens root toegang tekrijgen op de tv zodat je andere apps Enzo kan draaien.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:53

MsG

Forumzwerver

Even een kick, maar dit staat nu ook te gebeuren met de YouTube-app in veel Samsung-tv's. Heb ze al aangesproken op Facebook, maar ze verschuilen zich achter Google/YouTube die iets wijzigt en niet zij. Toch zijn dit wel van die selling points die groots op de doos staan en ook vaak in reclames mee worden geadverteerd. Het zal vast volledig juridisch afgedekt zijn, maar mensen die bijv. enige compensatie of een Chromecast hebben gekregen? Ik vind het toch vrij lelijk dat ze hier massaal mee wegkomen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Pagina: 1