Ik heb een 6 weken oude Asus UX305CA laptop met Windows 10 x64 versie 1511 die na het ontwaken een zwart scherm geeft. Ik heb ontdekt dat wanneer ik een tweede scherm aansluit via de micro hdmi poort, de computer is ontwaakt naar het 2e scherm. Ik heb deze problemen met intel graphics driver 20.19.15.4331, 20.19.15.4364, 20.19.15.4380(beta) en 20.19.15.4404. Ik heb me suf gezocht, niets gevonden en wend me nu tot jullie.
Vraag
Alle reacties
Nog nooit gedaan, het 2e scherm gebruik ik alleen om op mijn TV films of series met MPC HC of Kodi te kijken. Ik heb Fn F6(ik dacht dat brightness uit zou kunnen staan)F7 en F8 geprobeerd, maar het is me niet gelukt om met die toetsen het laptopscherm aan te zetten. Volgende keer probeer ik Fn F8 twee keer(dan cycle je van uitbreiden via alleen tweede scherm naar alleen pc scherm), wellicht dat het dan wel lukt, hoewel ik het me afvraag of dat gaat helpen, want als ik nu Fn F8 gebruik om het scherm uit te breiden naar het 2e scherm, dan gaat windows automatisch terug naar alleen pc scherm modus, want ik heb geen 2e scherm aangesloten.
Misschien was is ook niet duidelijk genoeg, maar ik klap mijn laptop dicht terwijl mijn laptopscherm het eerste scherm is. Als ik hem dan weer open, gaat hij geregeld niet meer aan, terwijl de laptop wel ontwaakt.
Misschien was is ook niet duidelijk genoeg, maar ik klap mijn laptop dicht terwijl mijn laptopscherm het eerste scherm is. Als ik hem dan weer open, gaat hij geregeld niet meer aan, terwijl de laptop wel ontwaakt.
[ Voor 21% gewijzigd door ABD op 16-03-2016 00:22 ]
Op het moment van dichtklappen heb je dan nog een ander scherm aangesloten? En bij het ontwaken?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Allebei soms. In dat geval staat de grafische kaart in uitbreiden modus. Zo kwam ik er ook achter; ik dacht laat ik de receiver en de TV eens aanzetten. Maar ik heb het ook buitenshuis of in bed gehad, wanneer er geen 2e scherm aangesloten was. Het gebeurt ook niet altijd, maar wel dagelijks, tot een paar keer per dag.Hero of Time schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 01:12:
Op het moment van dichtklappen heb je dan nog een ander scherm aangesloten? En bij het ontwaken?
[ Voor 7% gewijzigd door ABD op 16-03-2016 08:01 ]
Zet 'm dan eens vanuit Windows of via de functietoetsen op slaapstand, ipv het scherm dicht te klappen. Als de laptop dan slaapt, kan je 't scherm dicht doen. Maak 'm dan weer wakker door 'm open te klappen. Wat krijg je dan? Indien geen beeld, wat als je 'm dan nog eens naar slaapstand brengt en met de power knop weer wakker maakt.
Slaapstand via Fn F1, klep dicht, klep open, lichtje van knipperen naar aan, maar geen beeld. Het leek wel alsof het beeld een paar keer van zwart minder zwart werd, maar dat kan aan mijn ogen liggen. Ik heb toen even met brightness geklooid maar niets. Toen laptop via HDMI aan receiver gekoppeld en tada: BSOD op de TV: video_tdr_failure(igdkmd64.sys). Dat zou kunnen komen omdat ik gisteren 4404(beta) geinstalleerd heb, maar dat hoef niet. Ik ga wel meteen terug naar de laatste officiele release
Dat met de powerknop proberen wakker te maken heb ik overigens al tigtallen malen geprobeerd, maar dat hielp niet ldo omdat hij al wakker was. Beeld gaat gewoon naar het externe scherm, of die aangesloten is of niet doet er niet toe. Maar ik ga lekker door, kijken of ik andere resultaten krijg.
Met driverversie 4364 een paar keer Fn F1 gedaan, niets aan het handje. Dan, terwijl ik alleen PC scherm aan heb staat, ik duw de HDMI kabel erin, gaat mijn laptopscherm uit en gaat de output naar de TV. Hoe vaag wil je het hebben? Als ik dan doorcycle naar alleen pc scherm, gaat het laptopscherm weer aan. Cycle ik door naar uitbreiden, gaat het laptopscherm weer uit en wordt de TV weer het eerste scherm.
Ik heb uitbreiden nu aanstaan en werkend hoe die moet via Intel HD Graphics Control panel in de taakbalk. Ik ga hem gewoon gebruiken zoals ik altijd doe en kijken waar ik tegen aanloop.
Dat met de powerknop proberen wakker te maken heb ik overigens al tigtallen malen geprobeerd, maar dat hielp niet ldo omdat hij al wakker was. Beeld gaat gewoon naar het externe scherm, of die aangesloten is of niet doet er niet toe. Maar ik ga lekker door, kijken of ik andere resultaten krijg.
Met driverversie 4364 een paar keer Fn F1 gedaan, niets aan het handje. Dan, terwijl ik alleen PC scherm aan heb staat, ik duw de HDMI kabel erin, gaat mijn laptopscherm uit en gaat de output naar de TV. Hoe vaag wil je het hebben? Als ik dan doorcycle naar alleen pc scherm, gaat het laptopscherm weer aan. Cycle ik door naar uitbreiden, gaat het laptopscherm weer uit en wordt de TV weer het eerste scherm.
Ik heb uitbreiden nu aanstaan en werkend hoe die moet via Intel HD Graphics Control panel in de taakbalk. Ik ga hem gewoon gebruiken zoals ik altijd doe en kijken waar ik tegen aanloop.
[ Voor 27% gewijzigd door ABD op 16-03-2016 17:34 ]
Met de power knop wekken is natuurlijk als het scherm nog open is, maar je via de sneltoets de laptop naar slaapstand hebt gebracht. 
Heb je ook al de MS driver geprobeerd? Dus die van Intel volledig verwijderen en terugvallen op de versie die MS ingebouwd heeft of via Windows Update aanbied?
Heb je ook al de MS driver geprobeerd? Dus die van Intel volledig verwijderen en terugvallen op de versie die MS ingebouwd heeft of via Windows Update aanbied?
Alleen de 4380 en 4404 beta drivers heb ik van de intel site gehaald, 4331 en 4364 komen van MS (Windows Update). Ik ben pas die beta's gaan proberen omdat ik tegen deze problemen aanloop. Die beta zijn unsigned.
[ Voor 6% gewijzigd door ABD op 16-03-2016 23:35 ]
Pagina: 1